En Ar

سيدهادي سيدافقهي: آمريکا در حال ورود به دايره خطر مي‌باشد

کارشناس و تحليلگر حوزه غرب آسيا در کارگاه دشمن‌شناسي براي فعالان شرکت کننده در دوره توانمندسازي دانشجويان فعال فرهنگي، سياسي و اجتماعي استان ايلام، اظهار داشت: چه برجام امضا بشود و چه نشود وضعيت رژيم صهيونيستي همچنان بحراني خواهد ماند و امضا يا عدم امضاي برجام در هر صورتي ضرر اسرائيل خواهد بود.

دکتر سيدهادي سيدافقهي با تشريح وضعيت سياسي منطقه و نقش ايران در آن، عنوان داشت: اکنون ما در حال خروج از دايره خطر و آمريکا در حال ورود به دايره خطر مي‌باشد و در بحث مذاکرات هم بهبود روابط اقتصادي با کشورهاي منطقه از اولويت‌هاي کشور ماست و در کنار آن يک محور مقاومت داريم که از يمن آغاز شده و تا آفريقا ادامه دارد و در حال نقش‌آفريني در جهان و تحولات جهاني است.

دکتر سيدافقهي ادامه داد: در حال حاضر در جامعه آمريکا يک دو قطبي و شکاف اجتماعي به وجود آمده است و وضعيت اقتصادي آمريکا به خاطر قضيه اوکراين دچار آشفتگي شده است لذا دست برتر را در قضيه مذاکرات و نقش‌آفريني در معادلات جهاني ندارد.

سيدافقهي با بيان مشکلات موجود در پرونده هسته‌اي ايران، گفت: مشکلاتي براي عدم توافق رسيدن ايران، اروپا و آمريکا بر سر پرونده هسته‌اي ايران وجود دارد که يک مورد به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و خواسته‌هاي آن مربوط  است و دومين مورد درخواست تضمين از آمريکا براي شرکت‌هايي است که تا پنج سال بعد از امضاي برجام مي‌خواهند در ايران سرمايه‌گذاري کنند.

وي ادامه داد: سومين مورد به مسئله درآوردن سپاه از ليست تحريم‌هاي تروريستي مربوط مي‌شود و چهارمين مسئله هم باز شدن مراودات بانکي از طريق سوئيفت است اما بايد توجه کرد که چه برجام امضا بشود و چه نشود وضعيت رژيم صهيونيستي همچنان بحراني خواهد ماند و امضا يا عدم امضاي برجام در هر صورتي ضرر اسرائيل خواهد بود.

اين کارشناس مسائل سياسي در مورد قضيه عراق هم گفت: امروز مسئله عراق يک مسئله مهم و خطرناک منطقه است و به شکر خدا هيبت داعش توسط نيروهاي ارتش عراق نيروهاي مردمي عراق و نيروهاي ايراني شکسته شد.

در پايان هم پرسش و پاسخ بين اين کارشناس سياسي و دانشجويان شرکت کننده برگزار شد.

سيدهادي سيدافقهي: آمريکا در حال ورود به دايره خطر مي‌باشد
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها