En Ar

دکتر مهدي تلوري: در تشکيلات فُجار، عامل اطاعت‌پذيري افراد پول و امکانات مي‌باشد

 استان ايلام با اشاره به بحث ولايت‌پذيري افراد، اظهار داشت: بنابر گفته امام علي(ع) در نهج‌البلاغه، ولايت عامل اطاعت‌پذيري در تشکيلات مي‌شود اما در تشکيلات فُجار، عامل اطاعت‌پذيري افراد پول و امکانات مي‌باشد که به محض بروز خطا، آن امکانات از افراد سلب مي‌شود.

دکتر مهدي تلوري ادامه داد: براي سازمان‌ها خيلي مهم است که نيروهاي آنها مطيع‌شان باشند پس به آنها امکانات مي‌دهند تا در زمان عدم اطاعت‌پذيري، امکانات را از افراد بگيرند و آنها را تحت فشار بگذارند.

تلوري با اشاره به تشکيلات فُجار، عنوان داشت: در تشکيلات تحت امر فُجار چيزي به اسم دعوت به تفکر و نتيجه‌گيري توسط خود نيروها وجود ندارد و افراد فقط بايد دستور را بدون چون و چرا اجرا کنند که خوشبختانه در کشور ما چنين چيزي ديده نمي‌شود ولي بايد توجه داشت که اين کار از سوي باعث اختلاف بين مسئولين يک سازمان مي‌شود.

وي ادامه داد: يکي از روش‌هايي که باعث عدم توجه افراد به موضوع و انحراف‌شان از تفکر درباره آن مي‌شود استفاده جنبي سازمان از افراد است تا آنها را درگير کند و توجه‌شان را از اصل قضيه دور سازد.

دکتر تلوري با اشاره به عناصر تشکيلاتي در يک سازمان، گفت: اولين عنصر تشکيلاتي در سازمان، نيروي انساني است که شامل يک رهبر خوب و هوادار خوب است که به خوبي از رهبر پيروي کند چون رهروان، بسته به منافع خود با جمعيت هستند و همچنين گروه بي‌تفاوت‌ها و گروه جاسوسان که در تشکيلات امروزي به ندرت ديده مي‌شوند هم جزو عنصر نيروي انساني قرار دارند.

استاد مهدي تلوري دومين عنصر تشکيلاتي را ساختار تشکيلات ذکر کرد و عنوان داشت: يکي از ويژگي‌هاي رهبر خوب اين است کساني را که ممکن است با سازمان زاويه داشته باشند را بايد نزديک خود نگه دارد و بايد توجه داشت که وقتي در تشکيلات، ساختار اصلي و پايه داشته باشيم ديگر کسي توانايي تغيير تشکيلات را ندارد.

وي ادامه داد: در تشکيلات، دو گروه داريم که سانترال و آميبي هستند که ساختار اصلي و درست تشکيلات دانشجويي از نوع آميبي مي‌باشند.

تلوري در معرفي عنصر بعدي تشکيلاتي به فرهنگ‌سازي و تکنولوژي اشاره کرد و گفت: تکنولوژي شامل دو بخش سخت‌افزار ‌و نرم‌افزار است که بودجه و تجهيزات در زيرمجموعه سخت‌افزار و تفکرات و ايده‌ها هم در زيرمجموعه نرم‌افزار قرار مي‌گيرند و در بخش تکنولوژي، عنصر آيين‌نامه‌ها بايد قوانين باشند تا افراد ملزم به انجام آنها بشوند چون ثابت شده است که قوانين بيشتر از تشويق، با تنبيه رعايت مي‌شوند.

در خلال اين کارگاه مباحثي بين دانشجويان شرکت‌کننده و دکتر تلوري مطرح و در مورد آنها صحبت شد.

دکتر مهدي تلوري: در تشکيلات فُجار، عامل اطاعت‌پذيري افراد پول و امکانات مي‌باشد
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها