En Ar

آيت‌الله توکل: براي يک مسلمان ننگ است که براي علم، دست پيش غيرمسلمانان دراز کند

نماينده مجلس خبرگان رهبري در کارگاه اخلاق براي فعالان شرکت کننده در دوره توانمندسازي دانشجويان فعال فرهنگي و اجتماعي استان ايلام با اشاره به بحث اعمال افراد، اظهار داشت: يکي از برکات اعمال، در اين دنيا ظاهر مي‌شود اما پرونده برکات بعد از مرگ ظاهر خواهد شد و همين مقدار کم هم براي دلگرمي افراد باايمان و نيز ترس گناهکاران از عِقاب اعمال و برخورد خدا با آنها کافي است.

آيت‌الله سيدرحيم توکل تصريح کرد: خدا با ملاک اعمال ما برخورد مي‌کند و اگر مثبت بود به ما عزت و اگر منفي بود، ذلت مي‌دهد لذا آنچه در حال بر ما مي‌آيد نتيجه اعمال گذشته ماست و آنچه در آينده بر ما خواهد گذشت نتيجه اعمال حال حاضر ماست.

آيت‌الله توکل ادامه داد: در واقع هر چه در قالب اعمال خودمان کشت مي‌کنيم آن را درو خواهيم کرد و بنا به گفته قرآن جزا داده نمي‌شويم مگر به سبب اعمال خودمان و در حقيقت در آيات قرآن هم به ما خبري داده نمي‌شود و همه وعده الهي مي‌باشد و هر چه خدا بگويد حتماً انجام خواهد شد.

توکل ادامه داد: پس اگر تقوا داشته باشيم خدا درهاي برکات را براي ما باز خواهد کرد ولي اگر دين را تکذيب کنيم ما را به بلا و مصيبت دچار خواهد کرد.

وي با اشاره به راه‌هاي رسيدن به امور معنوي، گفت: در امر مادي ما مي‌دانيم که چه اتفاقي افتاده و با آن ارتباط داريم پس پروردگار امور مادي را کانال و راه رسيدن به امور معنوي قرار داده است و آنچه را که بايد در امور معنوي بدانيم همه را براي ما بيان کرده است اما هر کسي توانايي درک و فهم آنها را ندارد.

اين عضو مجلس خبرگان در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، عنوان داشت: ما بايد در منظر اول بدانيم که خدا هميشه حاضر است و ما را مي‌بيند و بعد بدانيم که قيامتي هست تا ما بازخواست شويم لذا بايد در هر عملي که هستيم و تا آنجا که امکان دارد خودمان را بالا بکشيم چرا که براي يک مسلمان ننگ است که براي علم، دست پيش غيرمسلمانان دراز کند و در نهايت بدانيم که اگر امروز و فردايي هست خدا با خيلي‌ها کار دارد و حسابرسي مي‌کند

آيت‌الله توکل: براي يک مسلمان ننگ است که براي علم، دست پيش غيرمسلمانان دراز کند
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها