En Ar

حجت الاسلام بهروزي لک: عصر حاضر به عصر هويت‌هاي چهل تکه تبديل شده است

استاد گروه مطالعات سياسي دانشگاه باقرالعلوم در کارگاه جهاد تبيين براي فعالان شرکت کننده در دوره توانمندسازي دانشجويان فعال فرهنگي، سياسي و اجتماعي استان ايلام، اظهار داشت: هر چه از اواخر قرن بيستم به زمان حال نزديک‌تر مي‌شويم معيارهاي عقلي بيشتر و بيشتر فرو مي‌ريزند.

حجت‌الاسلام والمسلمين غلامرضا بهروزي لک با تعريف هويت و مباني آن، گفت: هويت به معناي مرزگذاري است و اينکه چه کسي هستيم و چه کسي نيستيم و متاسفانه بشر امروزي دچار بحران هويتي است که تاثير فراواني از آن به دليل فضاي مجازي است.

حجت‌الاسلام بهروزي لک ادامه داد: عصر حاضر به عصر هويت‌هاي چهل تکه تبديل شده است و امروز ديگر بر روي باورهاي ما، ارزش‌ها شکل مي‌گيرند و هر چه از اواخر قرن بيستم به زمان حال نزديک‌تر مي‌شويم معيارهاي عقلي بيشتر و بيشتر فرو مي‌ريزند.

وي به مولفه‌هاي تاثيرگذار هويت اجتماعي انسان، اشاره کرد و عنوان داشت: هويت اجتماعي انسان از پنج مؤلفه عوامل جغرافيايي و اقليمي، عوامل سياسي و تاريخي، عوامل اقتصادي و معيشتي، عوامل فرهنگي و مؤلفه‌هاي تربيتي شکل مي‌گيرد.

استاد گروه مطالعات سياسي دانشگاه باقرالعلوم با ذکر اين اينکه انسان مدرن با انسان‌محوري و عقل‌گرايي آغاز کرد، گفت: بحران معنا بدين معني که انسان کنوني هدف زندگي را گم کرده و بحران معنويت بدين معني که تحليل و تفسير ناگهاني در وضعيت وجود دارد به عنوان دو بحران در جامعه کنوني مطرح است لذا در جهان کنوني از يک سو بحران هويت وجود دارد و از سوي ديگر معيارها به هم ريخته است.

حجت الاسلام بهروزي لک: عصر حاضر به عصر هويت‌هاي چهل تکه تبديل شده است
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها