En Ar

حجت‌الاسلام سعيدي گلپايگاني: متاسفانه امروز در مسئله تبيين، ضعف داريم

نماينده مردم استان ايلام در مجلس خبرگان رهبري در مراسم اختتاميه دوره حاميم ايلام، اظهار داشت: در مسائلي که تبيين لازم است اگر ما تبيين‌گر نباشيم دشمن، جبهه را با تحريف به نفع خود مي‌گيرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحسن سعيدي گلپايگاني با اشاره به موضوع جهاد تبيين براي اقشار جامعه، اظهار داشت: يکي از مهمترين مباحث امروز جامعه ما که مورد تاکيد مقام معظم رهبري هم مي‌باشد موضوع جهاد تبيين است و در تمام جوامع هم مسلماً فکري پيروز است که بتواند جمعيت خود را براساس تبيين اغناسازي کند.

حجت‌الاسلام سعيدي گلپايگاني با تعريف معاني مختلف جهاد، گفت: جهاد از لحاظ لغوي داراي ريشه جُهد مي‌باشد و با سستي مغايرت دارد و از لحاظ ديني و بنابر گفته مقام معظم رهبري، جهاد به عملي گفته مي‌شود که مقابل آن دشمني قرار داشته باشد.

وي تصريح کرد: بايد به اين موضوع توجه داشت به کار کسي که در مقابل کساني که همفکر او هستند موضع‌گيري کند جهاد نمي‌گويند و به کار کسي که در مقابل جهان اسلام هم بايستد جهاد نخواهند گفت و جهاد داراي ويژگي‌ها و خصوصيات خاص خود مي‌باشد.

نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: در برابر تبيين، تحريف قرار دارد که به معناي واقعيات را مخفي کردن يا تغيير دادن است لذا در مسائلي که تبيين لازم است اگر ما تبيين‌گر نباشيم دشمن، جبهه را با تحريف به نفع خود مي‌گيرد و واقعيت اين است که متاسفانه ما امروز در مسئله تبيين، ضعف داريم.

حجت‌الاسلام سعيدي گلپايگاني با ذکر مصاديق تاريخي براي جهاد تبيين، عنوان داشت: با توجه به ماجراي عاشورا نيز مي‌توان فهميد که وقتي دشمنان ادعاي خروج امام حسين(ع) از دين را داشتند اگر امام روشنگري نکرده و جهاد تبيين نمي‌کردند فرصت را براي تحريف دشمنان فراهم مي‌آوردند و آن وقت بسياري از واقعيات، پنهان مي‌ماند.

حجت‌الاسلام سعيدي گلپايگاني: متاسفانه امروز در مسئله تبيين، ضعف داريم
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها