En Ar

کار بي وقفه و خودداري از آسودگي و استراحت، امتياز بزرگ دولت

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پنجمين روز از ماه مبارک رمضان در ديدار رئيس جمهور و هيأت وزيران، کار و تلاش شبانه روزي و بسيار پرحجم، و برجسته کردن شعارهاي انقلاب در عرصه هاي داخل و خارج را از ويژگيهاي تحسين برانگيز دولت خواندند و از زحمات و تلاشهاي آقاي احمدي نژاد و همکاران وي صميمانه قدرداني کردند.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري؛ حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پنجمين روز از ماه مبارک رمضان در ديدار رئيس جمهور و هيأت وزيران، کار و تلاش شبانه روزي و بسيار پرحجم، و برجسته کردن شعارهاي انقلاب در عرصه هاي داخل و خارج را از ويژگيهاي تحسين برانگيز دولت خواندند و از زحمات و تلاشهاي آقاي احمدي نژاد و همکاران وي صميمانه قدرداني کردند.

ايشان گزارش هاي اعضاي دولت در اين جلسه را، نمايي از کارها و خدمات انجام شده خواندند و افزودند: لازم است اين گزارشها به اطلاع مردم برسد.

رهبر انقلاب با اشاره به تلاش برخي مخالفين، رسانه هاي خارجي و برخي ها در داخل براي ناديده گرفتن تلاشهاي دولت افزودند: بعضي حتي کارهاي ملموس دولت را نيز انکار مي کنند اما مهم اين است که تلاشها و زحمات انجام شده در فضاي عمومي کشور بيان و ثبت شود.

حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري کارهاي خوب و تلاشهاي شبانه روزي دولت خاطرنشان کردند: در 8 سال اخير همه احساس و درک کردند که رئيس جمهور محترم و همکاران ايشان، با تحمل سختي ها، نسبت به همه دولتها و دوره هاي ديگر، کارهاي بسيار پرحجم و پرشتابي انجام مي دهند که اين واقعيت، نکته برجسته و قابل تقديري است.

رهبر انقلاب با اشاره به خودداري دولت از استفاده از امتيازات «مسئولان ديگر کشورها» تأکيد کردند: بي اعتنايي به امتيازات، کار بي وقفه و خودداري از آسودگي و استراحت، امتياز بزرگ اين دولت است و همه کساني که در صدد قضاوت هستند بايد به اين نکات با ارزش توجه کنند.

رهبر انقلاب، طرح و تقويت شعارهاي انقلاب را کاري ضروري برشمردند و افزودند: جبهه ضد انقلاب سعي فراوان کرده که اين شعارها را کمرنگ و محو نمايد و آنها را به تدريج به ضدارزش تبديل کند اما موفق نشده است که علت اصلي آن، هوشياري امام بزرگوار در طرح و تثبيت اين شعارهاست.

ايشان وصيتنامه امام را لُبِ ارزشهاي مورد نظر آن عزيز به عرش سفر کرده خواندند و با توصيه به مسئولان براي مراجعه مستمر به اين وصيتنامه تأکيد کردند: اظهارات و نوشته هاي امام بينات و محکمات انقلاب است نه متشابهاتي که بتوان تحريف کرد يا تغيير دارد.

رهبر انقلاب با تجليل از اقدام دولت در برجسته کردن شعارهاي انقلاب در داخل و خارج افزودند: احساس شرم نکردن در بيان «اهداف، انگيزه ها و شيوه هاي انقلابي در مجامع جهاني»، از جمله کارهاي بزرگ دولت است.

حضرت آيت الله خامنه اي با توصيه به اعضاي هيأت دولت براي جهت گيري انقلابي در تمام فعاليتهاي آينده افزودند: امثال شما مديران شايسته و کارآمد لازم است تلاش کنيد تا رويکرد انقلابي را در فعاليتهاي خود حفظ کنيد.

حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن قرائت فرازهايي از وصيت حضرت اميرالمومنين علي (ع) به فرزند بزرگوارشان امام حسن (ع) در نهج البلاغه، گفتند: حضرت علي (ع) در اين فرازها دو سفارش ارزشمند براي عبور از مسير سخت، طولاني و پرتلاطم دنيا به سوي قيامت بيان مي کنند: 1- اندازه گيري و فراهم کردن توشه لازم براي اين مسير 2- سبک کردن بار خود در اين مسير

ايشان انجام واجبات و ترک محرمات را حداقل توشه لازم براي عبور به سلامت از مسير دنيا بسوي قيامت خواندند و افزودند: البته اين حداقل ها زمينه جذب انوار الهي را فراهم خواهند کرد.

در پايان اين ديدار که آخرين جلسه آقاي احمدي نژاد و اعضاي هيأت وزيران با رهبر انقلاب بود، رئيس جمهور و اعضاي کابينه وي يک جلد قرآن از دست حضرت آيت الله خامنه اي هديه گرفتند.

اقامه نماز مغرب و عشا، عکس يادگاري و افطار به اين ديدار معنويت و صميمت خاص بخشيده بود.

در آغاز اين جلسه، آقاي احمدي نژاد از حمايتها و ارشادات و لطف و عنايت حضرت آيت الله خامنه اي در طول فعاليت دولتهاي نهم و دهم تشکر و خطاب به مقام معظم رهبري تأکيد کرد: همه ما در هر شرايطي در خدمت انقلاب، کشور و حضرتعالي خواهيم بود.

رئيس جمهور پايبندي بر اصول و ارزشهاي انقلاب اسلامي، خدمت بي منت به مردم و پرکاري را از ويژگيهاي برجسته دولتهاي نهم و دهم برشمرد و تأکيد کرد: در طول 8 سال گذشته نسل جديدي از مديران متعهد، مردمي و متخصص به جامعه عرضه شدند.

آقاي احمدي نژاد افزود: در اين دوره سعي کرديم نهادي از مديران انقلابي و اسلامي را که برجسته ترين وجهه آنها خدمت به مردم و احترام به آنها و حمايت از حقوق مردم بود، به نمايش بگذاريم.

رئيس جمهور خاطرنشان کرد: دولتهاي نهم و دهم با تمام توان وارد عرصه خدمتگزاري به مردم شدند و بسياري از کارهاي مانده بر زمين و يا مانده در آرزوها را اجرايي کردند.

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها