En Ar

بهترين نوشيدني‌هاي ماه رمضان

براي روزهاي ماه مبارک رمضان که جند سالي مي شود مهمان تابستان شده است بايد نسخه اي در دست داشته باشيد تا شايد بتوانيد از تشنگي آن فرار کنيد. اين نسخه مي تواند بدن را در مقابل مسائلي مانند تشنگي بيمه کند.

به گزارش گروه خواندني هاي باشگاه خبرنگاران،  ماه رمضان چند روزي است که آغاز شده است و اکثريت مردم روزه دار هستند اما روزه داري مسائلي را نيز به همراه دارد که مهمترين آن ها تشنگي است و با توجه به طولاني بودن روز در بسياري از روزه داران به وجود مي آيد. بهترين راه براي جلوگيري از تشنگي در طول روزه داري اين است که هنگام سحر و افطار از نوشيدني هاي مناسب استفاده کنيد.

نوشيدني هاي خوب براي سحري

سحر زماني است که بايد بدن را آمده براي 17ساعت روزه داري کنيد به همين علت بايد از بهترين و مقوي ترين مواد غذايي و البته نوشيدني هاي مناسب استفاده کنيد تا در طول روز به هيچ عنوان تشنه يا گشنه نشويد.

** آب هميشه به عنوان بهترين نوشيدني در هر زماني شناخته ميشود و در هنگام سحر نيز سعي کنيد بيشتر آب استفاده کنيد. البته دقت داشته باشيد که آبي که مي نوشيد نبايد خيلي خنک يا گرم باشد و ابي با دماي اتاق براي رفع تشنگي بهترين گزينه است.

** براي آنکه در طول روز از تشنگي فرار کنيد، مي توانيد چند قطره ليموترش در آب خود بچکانيد. اين محلول معجزه اي براي روزهاي گرم تابستان و فرار از تشنگي در هنگام روزه داري است.

** يکي از بهترين جايگزين هاي آب براي افرادي که در طول روز بسيار تشنه مي شوند عرق کاسني است. اگر در طول روز تشنه مي شويد مي توانيد هنگام سحر به جاي آب از عرق کاسني استفاده کنيد.

** در کنار نوشيدني هاي مناسب برخي از نوشيدني هاي نيز ممنوعه هستند و بايد از مصرف کردن آن ها جدا پرهيز کنيد. يکي از نوشيدني هاي ممنوعه هنگام سحر چاي پر رنگ است که باعث مي شود آب بدن در طول روز کاسته شده و تشنگي به سراغ روزه دار آيد.

نوشيدني هاي مخصوص افطار

پس از 17 ساعت عبادت و روزه داري، افطار زماني است که بايد قواي از دست رفته بدن را به آن بازگردانيد به همين علت استفاده از نوشيدني هاي مقوي و سرشار از ويتامين لازم است. البته دقت داشته باشيد شما مي توانيد از اين نوشيدني ها در زماني بين افطار تا سحر استفاده کنيد.

** سعي کنيد هميشه روزه خود را با يک نوشيدني افطار کنيد و بهترين گزينه ها براي باز کردن روزه چاي، شير گرم و آب جوش هستند. مايعات سريعا قواي بدن را به آن باز مي گردانند همچنين دستگاه گوارش را آماده براي دريافت مواد غذايي مي کنند. 

** به هيچ عنوان از نوشيدني هاي سرد و تگرگي استفاده نکنيد. تحقيقات پزشکي حاکي از آن است که نوشيدني هاي سرد بعد از مدت طولاني که هيچ چيزي نخورده ايد مي توانند دستگاه گوارش و اندام هاي داخلي بدن را دچار مشکلات گوناگون کنند.

** براي زمان ميان افطار و سحر از آب ميوه هاي طبيعي استفاده کنيد تا هم عطش شما برطرف شود و هم ويتامين هاي لازم وارد بدن شوند. استفاده از آب هندوانه بهترين گزينه براي روزه داراني است که احساس تشنگي آن ها بعد از افطار همچنان باقي مانده است.

** سعي کنيد در طول ماه مبارک رمضان نوشابه و تمامي نوشيدني هاي گاز دار را فراموش کنيد. اين نوشيدني هاي نياز به معده اي فعال براي هضم شدن دارند اما زماني که معده شما به خاطر روزه داري کم کار شده ديگر تواني براي هضم نوشابه باقي نمي ماند.

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها