En Ar

متن سخنراني مهندس سعيدي کيا در دانشگاه ايلام

سخنراني مهندس سعيدي کيا کانديد يازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي با موضوع راهکارهاي تحقق شعار حماسه سياسي و حماسه اقتصادي در تاريخ سه شنبه 20/1/1392 با حضور دکتر احمدي اسب چين سرپرست مديريت  امور فرهنگي و مهندس لطفي مقدم مدير امور اداري و جمعي از دانشجويان به همت جامعه اسلامي دانشجويان در سالن آمفي آيت الله حيدري برگزار گرديد.

در ابتداي اين نشست محمد سعيدي کيا با بيان اينکه آمده است فقط به سوالات دانشجويان پاسخ دهد از سخنراني در خصوص راهکارهاي تحقق خصوص حماسه سياسي و حماسه اقتصادي اجتناب کرد. ايشان سپس به سئوالات دانشجويان در زمينه هاي مختلف پاسخ دادند که به شرح ذيل مي باشد.

وضعيت سران فتنه را دادگاه روشن کند

محمد سعيدي کيا در پاسخ به سوالي در خصوص فتنه 88 و وضعيت سران فتنه گفت:انتخابات سال 88 يک حماسه سياسي بود و شرکت 40 ميليوني مردم در اين انتخابات نيز تاييد کننده اين حماسه است.

وي ادامه داد:بستر فتنه در خارج از کشور شکل گرفت و الان هم دشمن در حال توطئه چيني براي انتخابات 92 است.

سعيدي کيا اضافه کرد:با اشتباهاتي که هم برنده و هم بازنده انتخابات در سال 88 داشتند فتنه شکل گرفت و خوشبختانه با رهبري هوشمندانه مقام معظم رهبري و حضور گسترده مردم اين فتنه تمام شد.

وزير سابق مسکن در دولت نهم بيان کرد:وضعيت سران فتنه را دادگاه بايد روشن کند که آيا اينها سران فتنه هستند و يا خير.

مهار تورم راه حل مشکل اقتصاد

محمد سعيدي کيا در پاسخ به سوالي در خصوص وضعيت اقتصاد کشور گفت:در اقتصاد اشکالات زيادي وجود دارد که مهمترين آنها کمبود سرمايه گذار خصوصي،تورم بالا و رکود در کارهاست که نشان مي دهد بدترين نوع اقتصاد است.

وي ادامه داد:براي از بين بردن اين مشکل، اول بايد تورم مهار شود،در هر اقتصادي در دنيا اگر نقدينگي زياد به جامعه تزريق شود و مصرف گرايي را در پي داشته باشد تورم شکل مي گيرد؛ما بايد با مهار تورم به سمت توليد برويم. اما در خصوص سئوالي درباره آيا نقدينگي موجب فقر نمي شود توضيحي را ارائه ندادند.

به مديران استاني اختيار زيادي مي دهم

کانديداي انتخابات رياست جمهوري در نشست پرسش و پاسخ دانشجويان ايلامي درپاسخ به سوالي در خصوص علت محروميت استان ايلام گفت:بنده بيش از 20 بار به استان ايلام سفر کرده ام ولي احساس مي کنم استان ايلام بالقوه محروم نيست بلکه بالفعل محرم شده است.

وي ادامه داد:استان ايلام داراي پتانسيل بسيار خوبي است که بايد مورد استفاده قرار بگيرد؛ما بايد با احداث تاسيسات زيربنائي لازم زمينه پيشرفت استانهاي محروم را آماده کنيم که لازمه آن اختيار و آزادي عمل در برنامه ريزي ها به مديران استاني است.

عدم پايبندي به قول ها،مهمترين ضعف دولت هاي گذشته

محمد سعيدي کيا در پاسخ به سوالي در خصوص نقاط ضعف و قوت دولت هاي گذشته گفت:مهمترين نقاط ضعف دولت هاي گذشته و کنوني،قول هايي که به مردم داده شد ولي به آنها عمل نشده است؛نقطه ضعف ديگر اختلافات و حواشي موجود در دولت هاست به طوري که اين اختلافات وقت کار خوب را مي گيرد.

وي ادامه داد:نقطه ضعف ديگر عدم پيگيري براي برنامه هايي است که در دولت دنبال مي شود،هر دولتي به جاي اينکه ابتدا تمامي نقاط ضعف و قوت يک برنامه را بسنجند و سپس اقدام به طرح آن بکند دست به اقداماتي زد که مجبور شد در طول 8 سال رياست جمهوري به دنبال تصويب قانون براي برنامه خود باشد در حالي که از اول مي شد با ارزيابي دقيق و روشن برنامه به اهداف خود رسيد.

سعيدي کيا بيان کرد:در کنار ضعف هايي که وجود داشت،نقاط قوت بسياري وجود دارد که باعث شده ايران در مسير پيشرفت قرار بگيرد.

نه اصلاح طلبم، نه اصولگرا

وزير سابق مسکن در دولت نهم در خصوص گرايش سياسي خود گفت:من محمد سعيدي کيا هستم،نه اصلاح طلب و نه اصولگرا؛اين درست نيست که جامعه را به دو بخش تقسيم کنيم.

وي ادامه داد:بنده متکي به سابقه کاري خود هستم و همه وفاداران انقلاب اسلامي و معتقد به قانون اساسي و ولايت فقيه عضو دولت انقلاب اسلامي هستند.

افکارو سليقه ها همديگر را تحمل کنند

محمد سعيدي کيا در خصوص آزادي بيان اظهار داشت:جامعه بي نقد مي ميرد و دانشگاهها محل نقد تمامي مسائل کشور است.

وي ادامه داد:کرسي هاي آزاد انديشي که مقام معظم رهبري به آن اشاره داشتند بهترين راهکار براي ترويج آزادي بيان است.

کانديداي انتخابات رياست جمهوري اضافه کرد:نکته اي که در اين کرسي هاي آزاد انديشي بايد به آن توجه داشت رعايت قانون است و همه ما بايد تابع قانون باشيم و افکار و سليقه هاي مختلف همديگر را تحمل کنند.

با يارانه نقدي مخالفم

محمد سعيدي کيا در نشست پرسش و پاسخ در دانشگاه ايلام در خصوص پرداخت يارانه نقدي گفت:من با پرداخت يارانه نقدي مخالفم چرا که ماحصل آن تورم زياد است.

وي ادامه داد:به جاي پرداخت يارانه نقدي بايد تامين اجتماعي فراگير براي همه کشور تشکيل دهيم.

*حواشي نشست پرسش و پاسخ محمد سعيدي کيا در دانشگاه ايلام

به گزارش ايلام فردا،نشست پرسش و پاسخ محمد سعيدي کيا در دانشگاه ايلام با حضور تقريبي 150 نفري دانشجويان برگزارشد.

محمد سعيدي کيا در خصوص تفکيک جنسيتي در دانشگاهها گفت:با تفکيک جنسيتي موافق نيستم وخواستار حاکم شدن اخلاق و تربيت اسلامي در جامعه شد.

دانشجويي از سعيدي کيا در خصوص حجاب پرسيد که وي در پاسخ گفت:حجاب دين ماست اما با زور نمي شود کسي را محجبه کرد.

درخواست برخي دانشجويان مبني برکنار رفتن وي از صحنه انتخابات در صورت حضور يک فرد شايسته با واکنش منفي سعيدي کيا مواجه شد و وي در پاسخ گفت:به نفع هيچ کس کنار نمي روم،يا کاري را شروع مي کنم و تا پايان ادامه مي دهم و يا اصلا شروع نمي کنم.

سعيدي کيا در پاسخ به سوالي در خصوص گفت و گوي 5+1 با ايران گفت:نشست الماتي 2 خيلي منفي نبود و يک قدم به جلو است.

کانديداي انتخابات رياست جمهور در پايان نشست خود گفت:من متکي به 30 سال خدمت هستم و مطمئنم که مي شود کشور را بهتر اداره کرد.

سعيدي کيا از حضور در بين دانشجويان دانشگاه ايلام به عنوان يکي از بهترين نشست هاي اخير خود ياد کرد که در آن هم نقد بود هم راهکار وجود داشت هم فضاي منطقي و به دور از هياهو حاکم بود و هم مديريت عادلانه در اجراي برنامه.

متن سخنراني مهندس سعيدي کيا در دانشگاه ايلام
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها