En Ar

همايش «ايران و ماراتن مذاکرات هسته‌اي» با حضور دکتر قشقاوي در دانشگاه ايلام

جلسه سخنراني  دکتر قشقاوي معاون کنسولي و پارلماني وزارت خارجه با موضوع "ايران و ماراتن مذاکرات هسته­اي" در تاريخ دوشنبه 14/12/1391 با حضور دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمين هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر سياري معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، دکتر شريفي راد رئيس دانشکده علوم قرآني و جمعي از  اعضاي هيات علمي و استقبال گسترده  دانشجويان در محل سالن فرزانگان به همت جامعه اسلامي دانشجويان برگزار گرديد.

حسن قشقاوي اظهار کرد: کشورهاي مختلف جهان در سال هاي پس از جنگ جهاني دوم توسعه استفاده از انرژي صلح آميز هسته را در دستور کار خود قرار داده اند.

وي افزود: پيش از پيروزي انقلاب اسلامي فعاليت هايي براي استفاده از انرژي هسته اي آغاز شد.

معاون وزير امور خارجه ادامه داد: کشورهاي غربي بويژه امريکا با پيروزي انقلاب اسلامي حمايت از برنامه صلح آميز هسته اي ايران را از دستور کار خود خارج و به شيوه هاي مختلف سعي در جلوگيري از دستيابي کشور به اين فناوري بسيار مهم کردند.

قشقاوي بيان کرد: تحريم هاي گسترده بين المللي و وقوع جنگ هشت ساله تحميلي نيز مانع دستيابي جوانان و متخصصان ايران اسلامي به فناوري صلح آميز هسته اي نشد و اکنون ايران جزو 10 کشور برتر داراي چرخه کامل توليد سوخت و انرژي صلح آميز هسته اي است.

معاون وزير امور خارجه تاکيد کرد: موفقيت جمهوري اسلامي ايران در مراحل مختلف توليد و فرآوري انرژي صلح آميز هسته اي براي کشورهاي غربي بويژه آمريکا و اسراييل به سبب خوي استکباري غيرقابل پذيرش است.

قشقاوي به موانع و مشکلات ايجاد شده از سوي کشورهاي غربي براي جلوگيري از دستيابي ايران به انرژي صلح آميز هسته اي اشاره کرد و گفت: اسراييل با وجود در اختيار داشتن 200 تا 400 کلاهک هسته اي از هرگونه نظارت و بازرسي مجامع بين المللي معاف شده در حالي که مدعيان حقوق بشر از دستيابي کشورهاي جهان سوم به اين انرژي جلوگيري مي کنند.

وي اضافه کرد: ملت و دولت بر دستيابي به حقوق صلح آميز هسته اي خود پافشاري مي کنند و تسليم فشارهاي آمريکا و کشورهاي غربي نخواهند شد.

معاون وزير امور خارجه يادآور شد: بر پايه نظرسنجي موسسه آمريکايي ?گالوپ? نزديک 70 درصد مردم ايران با برنامه هاي کشور براي دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي موافق هستند.

قشقاوي همچنين با انتقاد شديد از سياست هاي غربي ها در قبال کشورهاي کمتر توسعه يافته گفت: در روزهاي گذشته نمايندگان کنگره آمريکا طرحي را تصويب کرده اند که در صورت حمله اسراييل به تاسيسات هسته اي ايران، آمريکا موظف به کمک و پشتيباني مالي، نظامي و سياسي از رژيم صهيونيستي است.

وي گفت: جمهوري اسلامي ايران اصول حاکم بر روابط ناعادلانه سياسي و اقتصادي جهان را قبول نداشته و تا دستيابي کامل به حقوق حقه خود در اين خصوص از هيچ تلاشي دريغ نخواهد کرد.

معاون پارلماني و کنسولي وزير امور خارجه تاکيد کرد: رهبري و مسوولان نظام، راهبردي درست در مقابل زياده خواهي کشورهاي غربي اتخاذ کرده اند و ملت ايران نيز همواره پشتيباني خود را از اين اصول نشان داده است.

قشقاوي، توسعه همه جانبه اقتصادي و افزايش توليد در کشور را از مهمترين راهکارهاي مقابله با تحريم هاي کشورهاي استکباري عليه جمهوري اسلامي ايران عنوان کرد.

همايش «ايران و ماراتن مذاکرات هسته‌اي» با حضور دکتر قشقاوي در دانشگاه ايلام همايش «ايران و ماراتن مذاکرات هسته‌اي» با حضور دکتر قشقاوي در دانشگاه ايلام همايش «ايران و ماراتن مذاکرات هسته‌اي» با حضور دکتر قشقاوي در دانشگاه ايلام همايش «ايران و ماراتن مذاکرات هسته‌اي» با حضور دکتر قشقاوي در دانشگاه ايلام
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها