En Ar

شيخ حسين انصاريان: گناه، سم خطرناک در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاري اهل بيت (ع) ـ ابنا ـ "حجت‏الاسلام حسين انصاريان" با اشاره به روايتي از پيامبر اسلام(ص) خاطرنشان کرد: وجود مبارك رسول خدا صلى الله عليه و آله از گناه و دنياپرستى به سمّ خطرناك تعبير كرده است. نياز به توضيح نيست كه زهر چه مى‏كند. سمّ ظاهرى با بدن چه مى‏كند؟ سمّ باطنى از آن خطرناك‏تر است.

وي تصريح کرد:خيلى از بدن‏ها وقتى مى‏ميرند، از ارزش زمان حيات خود نمى‏افتند و خيلى از بدن‏ها به جايى كه در آن دفن مى‏شوند، ارزش مى‏دهند؛«وَ طابَتِ الارْضُ الَّتى فِيها دُفِنْتُمْ» بدون امام حسين عليه السلام كربلا قيمتى نداشت.

شيح حسين انصاريان افزود: از وقتى كه بدن‏هاى پاك شهداي کربلا را در اين سرزمين دفن كردند، آنجا قيمت پيدا كرد به گونه‏اي که خوردن ذره‏اى خاك كربلا كه حرام بود، با دفن آن عزيزان به داروى شفا بخش تبديل شد.

وي ادامه داد: خيلى از بدن‏ها ارزش زمان حيات خود را دارند، اما ارواحى كه با گناه به اسارت گرفته مى‏شوند، دچار جدايى از حضرت حق مى‏شوند:«إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ».

حجت‏الاسلام انصاريان با اشاره به خسارت‏بار بودن جدايي بين خالق و مخلوق گفت: سنگين‏ترين و خسارت بارترين چيز در عالم، جدايى از پروردگار است. اگر كسى از او جدا بماند، هيچ چيزى نخواهد داشت و اين کار گناه است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها