En Ar

نشست مشترک با مديران شرکت نفت مناطق مرکزي و شرکت بهره‌برداري نفت و گاز غرب کشور

    نشست مشترک مديريت دانشگاه با مديران شرکت نفت مناطق مرکزي و شرکت بهره‌برداري نفت و گاز غرب کشور در راستاي استفاده از خدمات و پتانسيل هاي دانشگاه ايلام و توسعه روابط دوجانبه با حضور دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه؛ دکتر نعمتي، معاون آموزش و تحصيلات تکميلي؛ دکتر مهدي‌زاده معاون پژوهش و فناوري؛ دکتر صيدي، مدير دفتر ارتباط با صنعت، روساي دانشکده‌ها، جمعي از اعضاي هيات علمي و مهندس ضيايي، رئيس پژوهش و توسعه شرکت نفت مناطق مرکزي؛ مهندس کاظمي، مدير عمليات شرکت بهره برداري نفت و گاز غرب کشور؛ مهندس ساکي رئيس پژوهش و فناوري شرکت نفت و گاز غرب کشور و جمعي از کارشناساس اين دو شرکت، صبح روز چهارشنبه (26/10/97) در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

  در ابتداي نشست دکتر مهدي‌زاده، معاون پژوهش و فناوري، ضمن خوشامدگويي به مهمانان و قدرداني از حضور مجدد شرکت نفت و گاز غرب کشور در دانشگاه ايلام  ترتيب برنامه‌هاي نشست را اعلام نمود.

  در ادامه، دکتر علي‌اکبري، رئيس دانشگاه، با ابراز خرسندي از روند توسعه روابط دانشگاه ايلام و شرکت‌هاي نفتي، به اهميت و جايگاهي که دانشگاه‌ها و شرکت‌هاي نفت و گاز در سطح کشور دارند،  اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تحولاتي که در ساليان گذشته در سطح کشور صورت گرفته، توسعه کمي دانشگاه ها کنار گذاشته شده و توسعه کيفي در دستور کار قرار گرفته است و خوشبختانه اين روند در دانشگاه ايلام بصورت مطلوبي محقق گرديد.

   دکتر علي‌اکبري، اظهار داشت: دانشکده هاي نفت و گاز و فني و مهندسي با هزينه شرکت نفت احداث گرديد و قرار است در آينده، با عنايت مهندس زنگه وزير محترم نفت، پروژهاي جديدي در دانشگاه احداث گردد.

  دکتر علي‌اکبري، تأکيد کرد: دانشگاه ايلام به واسطه توسعه متوازن، رنکينگ علمي مناسب در سطح کشور، حضور اساتيد صاحب نام، توسعه فناوري، آزمايشگاه‌هاي مجهز و کسب عناوين مختلف علمي، فرهنگي و دانشجويي، نماد آموزش عالي استان است و با توجه به مسئوليت اجتماعي که براي خود قائل است و کارنامه خوبي که در اين زمينه دارد، مي تواند در روند توسعه استان و حل مشکلات و چالش‌هاي موجود نقش کليدي داشته باشد و با همکاري شرکت‌‌هاي نفتي مي تواند در روند توسعه صنعت نفت و گاز در سطح استان تأثيرگذار باشد.

    در ادامه، دکتر مهدي‌زاده به معرفي دانشگاه و بيان قابليت‌هاي آن از جمله: وجود اعضاي هيات علمي و کارشناسان مجرب، وجود آزمايشگاه‌هاي تخصصي نفت، دسترسي دانشگاه به ميادين نفتي با توجه به بعد مسافت،امکان انجام آناليزهاي مورد نياز صنعت نفت و گاز در کوتاهترين زمان ممکن، امکان دسترسي کارشناسان شرکت‌هاي نفتي به آزمايشگاه‌هاي دانشگاه ايلام، آشنايي دانشگاه با اقليم و شرايط مناطق نفت‌خيز استان ايلام و امکان تجهيز آزمايشگاه‌ها متناسب با خواسته‌هاي صنايع نفت و گاز استان اشاره نمود.

   در تکميل سخنان دکتر مهدي‌زاده، دکتر بياتي، عضو هيات علمي دانشکده فني و مهندسي، به معرفي گروه‌هاي فعال پژوهشي در دانشگاه، توانمندي‌ها و عناوين پروژه‌هاي پژوهشي پيشنهادي آنان در زمينه‌هاي مرتبط با صنعت نفت و گاز پرداخت.

    در ادامه اين نشست، دکتر نعمتي، معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه، ضمن اشاره به برنامه‌هاي معاونت آموزشي در زمينه جذب اعضاي هيات علمي و دانشجو در رشته‌هاي مرتبط با صنعت نفت و گاز‌، نکاتي در خصوص زمينه‌هاي همکاري معاونت آموزشي با شرکت‌هاي نفتي عنوان نمود.

   همچنين، دکتر مهدي زاده، معاون پژوهش و فناوري، به معرفي طرح‌هاي پيشنهادي گروه مديريت دولتي و مديربت بازرگاني در حوزه آموزش کارکنان و کارآفريني پرداخت.  وي به امکان طراحي و راه اندازي سامانه آموزش الکترونيکي با تاکيد بر HSE، توسط اعضاي هيات علمي دانشگاه اشار نمود و برخي از روش‌هاي پيشنهادي دانشگاه در زمينه همکاري با شرکت‌هاي نفتي را در موارد ذيل خلاصه نمود:

  1. 1. واگذاري پژوهش‌ها و آزمايش‌هاي مرتبط با يک ميدان نفتي به دانشگاه ايلام به صورت مستقل و يا با مشارکت ديگر دانشگاه‌ها ؛
  2. 2. استفاده از امکانات و تجهيزات آزمايشگاه مرکزي در انجام پروژه‌هاي نفتي؛
  3. 3. مشارکت دانشگاه در مطالعات کلان و نيمه کلان صنعت نفت؛
  4.  4. مشارکت دانشگاه در طرح‌‌هاي مرتبط با شبيه سازي گازي؛
  5. 5. فراهم‌سازي مشارکت دانشگاه در مطالعات زيست محيطي؛
  6. 6. برگزاري همايش‌ها و نشست‌هاي علمي مشترک؛
  7. 7. مشارکت پارک علم و فناوري و شرکت‌هاي دانش بنيان دانشگاه، در ساخت اقلام پر مصرف صنعت نفت؛
  8. 8. اعطاي چند فرصت مطالعاتي داخل کشور به اعضاي هيات علمي دانشگاه؛
  9. 9. مشارکت دانشگاه در برگزاري دوره‌هاي آموزرش ضمن خدمت کارکنان شرکت‌هاي نفتي.

    در ادامه، مهندس ضيايي، رئيس پژوهش و توسعه شرکت نفت مناطق مرکزي، با ابراز خرسندي از روند توسعه دانشگاه ايلام و پتانسيل‌ها و امکانات آن، وجود انگيزه، شناخت درست، شناسايي اولويت‌ها و پايداري را از عوامل مهم در تحقق توسعه روابط دوجانبه عنوان کرد و تأکيد نمود براي اينکه نتايج خوبي از اين روند حاصل شود، تداوم تشکيل جلسات و نشست‌هاي تخصصي لازم است.

  مهندس ضيايي، امکانات و پتانسيل‌هاي دانشگاه براي کمک و ارائه خدمات به شرکت‌هاي نفتي، را خوب ارزيابي نمود و تأکيد کرد براي اينکه روند توسعه کشور ادامه يافته و مشکلات موجود پايان يابد، بايد در زمينه پژوهش و آموزش سرمايه‌گذاري مناسبي صورت گيرد. وي آمادگي کامل شرکت نفت مناطف مرکزي، براي مشارکت‌ علمي با دانشگاه و توسعه روابط دوجانبه را اعلام کرد.

  در اين نشست، مهندس کاظمي، مدير عمليات شرکت بهره‌برداري نفت و گاز غرب کشور، ضمن تشکر از ميزباني خوب و اهتمام مديريت دانشگاه ايلام در زمينه توسعه روابط دوجانبه با شرکت‌هاي نفتي، به معرفي حوزه کاري شرکت بهره‌برداري نفت و گاز غرب کشور پرداخت.

   مهندس کاظمي، با تأکيد براستفاده از خدمات دانشگاه‌ها و بخصوص دانشگاه ايلام براي تأمين نيازهاي شرکت بهره‌برداري نفت و گاز غرب کشور، وجود شرکت‌هاي دانش بنيان در دانشگاه ايلام را فرصت مغتنمي در اين زمينه دانست. وي برخي از زمينه‌هاي همکاري دو طرف را در مشارکت براي ايجاد پايگاه مديريت دانش در حوزه نفت و گاز، انجام مطالعات مقاوم‌سازي سازه‌هاي بتوني، همکاري در زمينه کنترل و نظارت بر محيط زيست، تشکيل بانک اطلاعاتي و ايجاد پايگاه مديريت دانش، راه‌اندازي سيستم‌هاي انبارداري و تعمير و نگهداري و مشارکت در انجام پروژه‌هاي مزتبط با امنيت شبکه‌هاي اطلاعاتي عنوان نمودو آمادگي کامل اين شرکت را براي توسعه روابط با دانشگاه ايلام اعلام کرد و نشست با بحث تبادل نظر طرفين ادامه يافت.

   شايان ذکر است مديران و کارشناسان شرکت نفت مناطق مرکزي و شرکت بهره برداري نفت و گاز غرب کشور قبل از برگزاري اين نشست، از آزمايشگاه مرکزي و آزمايشگاه‌هاي دانشکده نفت و گاز بازديد بعمل آوردند.

 

نشست مشترک با مديران شرکت نفت مناطق مرکزي و شرکت بهره‌برداري نفت و گاز غرب کشور نشست مشترک با مديران شرکت نفت مناطق مرکزي و شرکت بهره‌برداري نفت و گاز غرب کشور نشست مشترک با مديران شرکت نفت مناطق مرکزي و شرکت بهره‌برداري نفت و گاز غرب کشور نشست مشترک با مديران شرکت نفت مناطق مرکزي و شرکت بهره‌برداري نفت و گاز غرب کشور
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها