En Ar

برگزاري نشست تخصصي چالش‌هاي رسوب سد ايلام

       نشست تخصصي بررسي چالش‌هاي رسوب سد ايلام، با حضور دکتر مسعود بازگير، مدير پژوهش و فناوري دانشگاه؛ دکتر رستمي‌نيا، رئيس دانشکده کشاورزي؛ دکتر حاجي کريمي، عضو هيات علمي دانشگاه و دبير نشست؛ مهندس عبدالسلام پيري، معاون سازمان آبخيزداري و منابع طبيعي استان ايلام؛ مهندس صادق عليمرادي کارشناس شرکت آب منطقه‌اي ايلام و جمعي از اساتيد دانشکده کشاورزي  و کارشناسان دستگاه‌هاي اجرايي استان، با پيگيري و هماهنگي‌هاي بعمل آمده توسط دفتر ارتباط با صنعت و جامعه، صبح ديروز (1397/10/3) در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

    در ابتداي اين نشست، دکتر حاجي کريمي، دبير نشست ضمن خوشامدگويي به مهمانان و حاضرين در جلسه به ارائه سخنراني خود در موضوع رسوب سد ايلام پرداختند و اظهار داشت: سد ايلام به عنوان يک منبع استراتژيک تامين‌کننده آب شرب نيمي از جمعيت شهر ايلام، تامين آب شرب شهرستان ملکشاهي و تامين آب اراضي پايين دست شهرستان مهران است و از سوي ديگر با توجه به کاهش حجم مخزن سد با ورود سالانه بيش از يک ميليون متر معکب رسوب به داخل آن؛ نيازمند توجه بالاي مسئولين دستگاههاي اجرايي ذي‌ربط است که متاسفانه با وجود دادن هشدارهاي لازم از سوي اساتيد دانشگاه مورد بي توجهي قرار گرفته است.

در ادامه، مهندس پيري با ارائه سخنراني خود به اقدامات صورت گرفته توسط اداره منابع طبيعي و آبخيزداري استان اشاره  نموده و راهکارهايي جهت مقابله با موضوع رسوب سد ارائه کردند.

همچنين، دکتر رستمي‌نيا به عنوان سخنران سوم نشست به بيان دغدغه‌هاي خود در موضوع رسوب سد پرداخته و آن را به عنوان يک مرگ تدريجي نيازمند توجه بيش از پيش مسئولين دانسته و همت جمعي ارگان‌هاي ذي‌ربط و بسيج امکانات و مردم در جهت رفع مشکل را خواستار شدند.

  در ادامه مهندس عليمرادي به عنوان ديگر سخنران مدعو؛ ضمن اشاره به تاريخچه و موقعيت جغرافيايي سد و .... به بيان اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه‌اي در حوزه سد ايلام پرداختند.

   اين نشست تخصصي با پرسش و پاسخ حاضرين ادامه پيدا کرد و دکتر محسن توکلي از اعضاي هيات علمي دانشکده کشاورزي به بيان راهکاري جهت متقاعد نمودن دلتمردان براي توجه به موضوع رسوب سد ايلام به عنوان شرايط بحراني پرداخته و عنوان کردند بايد سياسيون را متقاعد نماييم که هر صرف هرگونه هزينه‌اي براي مقابله با رسوب سد يک نوع سرمايه‌گذاري است. ايشان همچنين به لزوم بکارگيري طرح مديريت جامع  از سوي دستگاه‌هاي اجرايي براي مقابله با مشکل اشاره نمودند.

    در پايان نشست، دکتر حاجي کريمي به جمع‌بندي سخنراني‌ها پرداختنه و عنوان نمودند با توجه به اتفاق نظري که بين حاضرين وجود دارد بيانيه‌اي به عنوان خروجي اين نشست تهيه خواهد شد و به عنوان نسخه علاج بيماري سد ايلام در اختيار دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط قرار داده مي‌شود.

 

 برگزاري نشست تخصصي چالش‌هاي رسوب سد ايلام  برگزاري نشست تخصصي چالش‌هاي رسوب سد ايلام  برگزاري نشست تخصصي چالش‌هاي رسوب سد ايلام  برگزاري نشست تخصصي چالش‌هاي رسوب سد ايلام
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها