En Ar

معارفه مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام معارفه شد

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام معارفه شد

ايسنا/ايلام معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه محل آرا مختلف است اما نبايد بر روي آرا فقط توافق داشت بلکه بايد به يک فهم واحد از موضوع رسيد تا دانشگاه به منشأ تحول آفريني تبديل شود.

حجت‌الاسلام و المسلمين «سيدمهدي ميراحمدي» معاون منابع انساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، در مراسم معارفه‌ي حجت‌الاسلام و المسلمين «مهاجر مهدوي‌راد» به عنوان مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام،  با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در مورد تحول و تحول خواهي در سالگرد ارتحال امام راحل اشاره و اظهار کرد: مسئولان در هر سطح و جايگاهي بايد از ويژگي نرم افزاري امام (ره) که همان تحول است، استفاده کنند.

وي گفت: تحول‌خواهي غير تحول آفريني است به اين معنا که بعضي از افراد روحيه و جسارت تحول‌خواهي را ندارند و اگر مسئولان مي‌گيرند آهسته مي‌آيند و آهسته مي‌روند در حالي که اگر مي‌خواهند تغيير ايجاد کنند مي‌دانند ايجاد دردسر مي‌کنند و به دنبال آن جامعه را بروز رساني مي‌کند.

معاون منابع انساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها  خاطر نشان کرد: امام يک نظام سياسي جديد را به وجود آورد و اين امر جز با پافشاري بر تحول خواهي و ايجاد دردسر و خواستن تغيير وضع موجود براي داشتن موقعيت بهتر محقق نمي‌شود.

ميراحمدي با اشاره به اينکه تحول‌خواهي به معناي اعتراض نيست، افزود: تحول خواهي هميشه نفي وضع موجود نيست بلکه ممکن است وضعيت موجود خوب باشد اما قانع بودن به آن مقدار خوبي درست نيست و براي بهتر شدن تغيير ايجاد کرد.

معاون منابع انساني نهاد رهبري در دانشگاه‌ها تصريح کرد: افراد تحول‌خواه براي تحو آفريني نقشه دارند و اين را نيز بايد بدانند در اين مسير نبايد عجله و شتاب داشت.

ميراحمدي ادامه داد: بر اساس گفته‌ي امير المومنين (ع) که نيک بختي را در دو امر عزم و دورانديشي عنوان مي‌کند بدانيم که کسي که عزم دارد ولي دورانديشي ندارد شخصي محافظه‌کار است و اين دو خصيصه در کنار هم موجب نيک بختي مي‌شوند.

وي با بيان اينکه نهاد وظيفه دارد با همدلي و همراهي مجموعه اين تغيير را ايجاد کند، افزود: دانشگاه محل آرا مختلف است اما نبايد بر روي آرا فقط توافق داشت بلکه بايد به يک فهم واحد از موضوع رسيد تا دانشگاه به منشأ تحول آفريني تبديل شود.

دکتر «محمد علي‌اکبري» رئيس دانشگاه ايلام در اين مراسم ، اظهار کرد: نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام مستقل بوده و اين ويژگي موجب اخذ تصميمات درست در بزنگاه‌ها بوده است.

وي گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمين غياثي، مسئول نهاد نمايندگي دانشگاه‌هاي استان، دانشگاه ديده و تحصيلات حوزوي دارند و به همين دليل به موضوعات اشراف دارند و تصميمات درستي گرفته مي‌شود که به اين واسطه و تعاملي که در بين اعضاي هيئت علمي به وجود آمده بود دانشکده الهيات رتبه‌ي برتر را در بين دانشکده‌هاي الهيات غرب کشور را کسب کرده و ظرفيت و شأن نهاد و دانشگاه را بالا برده است.

رئيس دانشگاه ايلام  با بيان اينکه دانشگاه يک گرانيگاه علمي است، گفت: در روزهاي آينده دانشجويان مقاطع تحصيلات تکميلي و در 15 آبان دانشجويان مقطع کارشناسي وارد محيط دانشگاه خواهند شد و اميد است در کنار تحصيل علمي با برنامه‌هاي نهاد رهبري نيز پيش رفته و به رشد و بالندگي برسند.

حجت الاسلام و المسلمين دکتر «غلامرضا غياثي» مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، نيز موفقيت‌هاي کنوني را  مرهون زحمات همکاران نهاد و مديريت  دانشگاه عنوان کرد و گفت: اين همکاري ثمربخش قابل تقدير است.

وي تصريح کرد: تمام سعي و تلاش ما در دفتر نمايندگي مقام معظم رهبري جهت‌دهي فرهنگي در کنار علم آموزي بوده است و اين امر با حمايت جامعه علمي دانشگاه و در اختيار نهادن تمام امکانات محقق شده است.

وي با بيان اينکه از تمام ظرفيت‌ها و پتانسيل دانشگاه در پيشبرد برنامه‌ها استفاده شده است و در اين مسير روساي دانشگاه‌ها و اعضاي هيئت علمي همراهي شايسته داشته‌اند، خاطر نشان کرد: با رعايت ارزش‌ها و تعالي دانشگاه به فکر رسيدن شخصي به مقصود نبوديم بلکه با همراهي دانشگاه از خردورزي و حقيقت‌جويي‌هاي اين عزيزان براي قرار گرفتن در مسير درست استفاده شده است.

حجت الاسلام و المسلمين «مهدوي‌راد» مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام نيز  رويکرد دفتر نهاد نمايندگي رهبري را اسلامي شدن دانشگاه عنوان و اظهار کرد: اين رويکرد مبتني بر ظرافت است و بايد حرکت ديني و تحول با ايجاد انگيزه و توسعه مخاطب دانشگاهي صورت گيرد.

مسئول نمايندگي دفتر مقام معظم رهبري دانشگاه ايلام گفت: دانشگاه ايلام يک محيط بسته نيست که خود ارزيابي کند و خروجي فعاليت‌ها را استخراج کند به همين دليل و در جهت توسعه‌ برنامه‌ها دست ياري به سوي تمامي افرادي که کار فرهنگي مي‌دانند دراز مي‌کنيم.

وي با بيان اينک دانشگاه ايلام و اعضاي آن گنجينه‌ي بزرگي براي تحقق اهداف ما هستند، خاطر نشان کرد: دانشگاه ايلام در مباحث علمي پيشرو است و با حفظ کرامت انساني و تکريم افراد به عنوان اصل اوليه به سمت اسلامي شدن دانشگاه پيش خواهيم رفت.

 
معارفه مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها