En Ar

اختتاميه جشنواره حرکت

مراسم اختتاميه سومين جشنواره درون دانشگاه حرکت در تاريخ چهارشنبه 8/8/1392 در آمفي آيت الله حيدري با حضور دکتر علي محمدي رياست محترم دانشگاه، ساير اعضاي هيأت رئيسه، جمعي از مسئولين استاني و با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين هاشمي برگزار گرديد.  

در ابتداي اين مراسم دکتر بگ محمدي معاون فرهنگي اجتماعي گفت:انجمن‌هاي علمي در انجام مهمترين وظيفه‌ي خود يعني برقراري ارتباط با نهادهاي مربوط با رشته‌هاي تحصيلي و انجام پروژه‌هاي مشترک غافل بوده‌اند که دانشگاه بايد بستر لازم را در اين زمينه فراهم کند.

 دکتر «مظفر بگ‌محمدي» اظهار کرد:انجمن‌هاي علمي وظايف متعددي دارند که طي سه دوره قبل انجمن‌ها به دنبال تحقق اين اهداف بوده و با اين که در بخشي از مولفه‌هاي آن حرکت‌هايي صورت گرفته اما کماکان در آنها ضعف‌هايي داريم.

وي فعاليت‌ انجمن‌هاي علمي را در بخش‌هاي کمک به آموزش و برخوردار شدن از دوره‌هاي تکميلي و برگزاري کارگاه‌هاي تخصصي را مناسب ارزيابي و تصريح کرد: انجمن‌ها در اجراي جشنواره‌هاي استاني، منطقه‌اي، بين منطقه‌اي و ملي خيلي نقص داشته‌اند که در جهت برگزاري اين جشنواره‌ها و براي گرفتن اعتبارات و کمک‌هاي مالي با نهادهاي مختلف رايزني و موافقت آنها را گرفته‌ايم.

ايشان با بيان اينکه سال گذشته 50 نشريه علمي دانشجويي با حمايت دانشگاه منتشر شد ادامه داد: فعال نبودن بخش تاليف کتاب، نرم افزار و تهيه فيلم‌هاي علمي و آموزشي و بازديد دانشجويان از مراکز علمي و صنعتي در جهت جذب اعتبارات مربوط به ارائه مقالات علمي و پژوهشي را از ضعف اين انجمن‌هاي دانشجويي عنوان کرد.

بگ محمدي به کسب عنوان کشوري انجمن زراعت به عنوان برگزيده پژوهشي در سال 90 اشاره کرد و گفت: انجمن علمي جنگل و مرتعداري برگزيده پژوهشي کشوري در سال 91 بوده و امسال نيز همين انجمن موفق به کسب عنوان برگزيده پژوهشي در سطح کشور شده است.

وي ادامه داد: متناسب با رشته‌هاي موجود در دانشگاه 27 انجمن فعال داريم که از اين تعداد 22 انجمن غرفه‌هاي خود را برپا کردند که غرفه‌هاي بين رشته‌اي نيز مثل انجمن رباتيک در ميان آنها از نقاط قوت اين نمايشگاه بود.

دکتر بگ‌محمدي بر روابط عميق انجمن‌ها با نهادهاي مختلف در جهت کسب حمايت‌هاي مالي تاکيد کرد و ادامه داد: رباتيک با توجه به اينکه جزو رشته‌هاي دانشگاه نيست اما توانسته از ميان 8 رشته متنوع خود با 6 رشته جواز حضور در المپياد را به خود اختصاص دهد که به سهم خود يک رکورد در کشور است و توانسته در رايزني با اداره کل فني و حرفه‌اي استان ايلام 65 ميليون تومان سرمايه را جذب کند.

وي در خصوص داوري دستاوردهاي يک سال گذشته انجمن‌ها گفت: طي دو روز به همت 10 تن از اساتيد دانشگاه در 10 زمينه فعاليت‌هاي انجمن‌ها مورد بررسي قرار گرفت و 10 انجمن فعال معرفي و تجليل خواهند شد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمين هاشمي  معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه گفت: علم هرگاه با ساختار، خاستگاه، اقتضائات و جايگاه انساني هم‌سو و متوازن نباشد زيان‌هايي جدي به بشر و جامعه علمي بشر مي‌زند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين «سيدمحمدباقرهاشمي» ضمن قدرداني از دست‌اندرکاران جشنواره که موجب شده‌اند توانمندي‌هاي دانشگاه ارائه شود اظهار کرد: شور و نشاط در اين جشنواره‌ها تبديل به انگيزه‌اي براي ساير دانشجويان خواهد شد تا با ورود خود آنچه را که فلسفه وجودي اين جشنواره‌ است را با تلاش‌هاي قوي‌تر پيگيري کنند.

وي گفت: هدف مهم جشنواره بروز توانمندي‌هاي علمي دانشجويان در سطح دانشگاه است چون که خرد جمعي،همگرايي و استفاده مفيد از انديشه‌هاي همديگر است و از اهداف ديگر جشنواره وفاق همه کساني است که در مسير علم و دانش حرکت مي‌کنند و هر کدام که برگزيده شوند علي‌رغم محدوديت‌ها، مستحق حمايت مسئولين است و مسئولين مطمئناً به عنوان يک رسالت اصلي، در حمايت از جهش و توانمندي علمي‌ کوتاهي نخواهد کرد.

در پايان مراسم انجمن‌هاي علمي صنايع غذايي، فيزيک و شيمي موفق به کسب مقام اول، دوم و سوم شدند.

اختتاميه جشنواره حرکت اختتاميه جشنواره حرکت اختتاميه جشنواره حرکت اختتاميه جشنواره حرکت
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها