En Ar

برگزاری مراسم تجلیل از خیرین استان ایلام در دانشگاه ایلام

به همت گروه مردم نهاد نجوا و با همکاري دانشگاه ايلام، مراسم تجليل از خيرين استان ايلام با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، خانم دکتر فلاحي نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي، دکتر چراغي منتخب مردم ايلام در مجل شوراي اسلامي و دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام عصر روز چهارشنبه 5 ارديبهشت ماه 1403 در محل سالن آيت الله حيدري برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام در اين مراسم به اهميت کار خير و خدمت به خلق در آيات و روايات اسلامي اشاره کرد و اظهار داشت: هر چه افق ديد انسان بالاتر برود، دغدغه بيشتري نسبت به همنوعان خود دارد و لذا خيرين انسان‌هاي مؤمني هستند، که با معرفت بالا براي خدمات رساني به  افراد محوم جامعه تلاش مي‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار، افزود: خيرين براي حفظ عزت افراد جامعه با خدا معامله مي‌کنند، که طبق روايات، اين افراد در خداوند محبوبترين مردم هستند.

در ادامه خانم دکتر فلاحي نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه فقر، ماه گرفتگي چهره استان ايلام است و بايد برداشته شود، افزود: با همدلي و همراهي بخش بزرگي از مشکلات جامعه ما قابل حل است.

خانم دکتر فلاحي، تصريح کرد: در فقرزدايي بايد موازي کاري صورت نگيرد و چون افراد با انگيزه و خير در استان زياد هستند، بايد مجمع قدرتمندي تشکيل داد تا خيرين استان پاي کار بيايند تا کارهاي بزرگي در استان رقم بخورد.

نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي، افزود: کمک به نيازمندان يک فرهنگ در تمام دنياست، در استان ايلام با اين فرهنگ اصيل کمک رساني و همدلي چرا بايد مجمع قدرتمند خيرين نداشته باشيم تا در راستاي رفع مشکلات مردم گام برداشته شود.

سپس دکتر چراغي منتخب مردم استان ايلام در مجلس شوراي اسلامي، گفت: انفاق کردن  نعمت بزرگي است، که نصيب هر کسي نخواهد شد و آثار و پيامدهاي، همچون: دوستي، هم نوعي، هم‌گرايي، محبت و صميميت در جامعه به همراه دارد.

دکتر چراغي با اينکه دعاي خير مردم بدرقه راه کساني است، که به قشر ضعيف جامعه  خدمت مي‌کنند، گفت: حمايت نخبگان جوان و جهادي و همچنين خيرين گرامي از مردم ايلام ستودني است.

منتخب مردم استان ايلام با بيان اينکه همه بايد در جذب خيرين و پيگيري امور مربوط به اقشار ضعيف جامعه کمک کنيم، بيان داشت: اکثر اقشار ضعيف جامعه در روستاها ساکن هستند، که توجه به اين قشر بايد در اولويت مجلس و دولت قرار گيرد.

در ابتداي اين مراسم دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه کار خير و انفاق محدود به مسائل مالي نيست و در آيات قرآن کريم نيز به انفاق جاني و مالي اشاره شده است، انفاق جاني بالاترين مرتبه انفاق است. مانند شهدا که نهايت انفاق را انجام داده‌اند و و با خداي خود معامله کرده‌اند.

دکتر علي‌محمدي، افزود: مسئولين و مديراني که خالصانه و براي رضاي خدا کار مي‌کنند و در هر ساعت از شبانه روز، وقت خود را صرف رسيدگي به امورات مردم مي‌کنند، مصداق بارز کار خير و انفاق مي‌باشند.

رئيس دانشگاه ايلام به آثار بسيار مثبت انفاق در جامعه اشاره کرد و افزود: مديريت عمل خير خيلي مهم است و سرمايه‌هاي خيرين عزيز بايد در مسير درست هزينه شود و اين مهم  نياز به مديريت دارد،  که با چه کيفيت واولويتي  در کجاها صرف شود.

دکتر علي‌محمدي با مباحث مربوط به حجاب و عفاف اشاره کرد و بيان داشت: يکي از مشکلات حوزه عفاف و حجاب، عدم وجود لباس مناسب يا گران قيمت است، که دولت بايد در اين زمينه سرمايه‌گذاري مناسب انجام دهد و مسئله حجاب و عفاف را در جامعه حل کند.

رئيس دانشگاه، افزود: خيرين عزيز مي‌توانند با ورود به بحث حجاب و عفاف و تأمين البسه مناسب و کمک مالي به کارگاه‌هاي توليد البسه جهت تأمين  لباس ارزان قيمت و مناسب مشکلات مردم در اين حوزه را کاهش دهند.

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها