برگزاری نشست هیأت رئیسه دانشگاه ایلام و دانشجویان بین‌الملل

خانه خبرها

به همت روابط عمومي دانشگاه ايلام و دفتر همکاري‌هاي علمي و بين‌المللي، نشست هم‌انديشي هيأت رئيسه دانشگاه ايلام و دانشجويان بين‌الملل عصر روز شنبه يک ارديبهشت ماه 1403 در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام در اين نشست با بيان اينکه هم‌اکنون 400 دانشجوي بين‌الملل در دانشگاه ايلام مشغول تحصيل هستند، اظهار داشت: اين دانشجويان در 8 رشته دکتري تخصصي و  40 رشته کارشناسي ارشد مشغول تحصيل مي‌باشند.

دکتر علي‌محمدي با ابراز خرسندي از شور و نشاط دانشجويان بين‌الملل دانشگاه ايلام، گفت: در 30 ماه گذشته به واسطه تلاش‌هاي صورت گرفته شاهد دستاوردها و افتخارات ارزشمندي در سطح دانشگاه ايلام بوده‌ايم، چنانکه در سال گذشته در هجدهمين جشنواره شهيد رجايي به لحاظ عملکرد، دانشگاه ايلام رتبه برتر دانشگاه‌هاي کشور را کسب کرد و از طرف رئيس جمهور اسلامي ايران مورد تقدير قرار گرفت، که اين مهم، رويدادي تاريخي و ماندگار است.

رئيس دانشگاه ايلام، تصريح کرد: با تدابير اتخاذ شده، بستر مناسب براي فعاليت‌هاي آموزشي، پژوهشي و فرهنگي دانشجويان بين‌الملل آماده است، لذا شما عزيزان بايد با اراده جدي و برنامه‌ريزي منسجم در جهت نيل به اهداف تعيين شده گام برداريد،  تا در آينده کشور خود تأثيرگذار باشيد.

رئيس دانشگاه ايلام خواستار ارتباط مؤثر دانشجويان بين‌الملل با اساتيد گرديد و يادآور شد: علاوه بر اهتمام در آموزش و پژوهش، نياز است که در فراگيري و تسلط بر زبان فارسي نيز اهتمام داشته باشيد.

دکتر علي‌محمدي در بخش ديگر سخنان خود به اهميت يادگيري علم اشاره کرد و بيان داشت: به فرموده امام علي (ع): «اَلعِلمُ سُلطان»، رشد علمي قتدار آفرين است و برعکس رکود علمي زمينه ساز تضعيف يک کشور در برابر دشمنان و رقبا خواهد بود.

رئيس دانشگاه ايلام اقتدار جهاني کنوني ايران اسلامي را مرهون اموري از جمله توسعه علمي کشور دانست و يادآور شد: با تشکيل نظام مقدس جمهوري اسلامي، با فرامين امامين انقلاب اسلامي جوانان کشور به سمت کسب علم و انجام تحقيقات علمي رهنمون شدند و  کشور در صنايع نظامي، هسته‌اي، پزشکي، نانو و بسياري موارد ديگر در بالاترين سطح پيشرفت قرار گرفت.

دکتر علي‌محمدي يکي از دلايل ناتواني آمريکا در مهار انقلاب اسلامي و شکست رژيم اشغالگر قدس در برابر جبهه مقاومت را جهش علمي ايران اسلامي در عرصه‌هاي مختلف، از جمله صنايع و تکنولوژي نظامي عنوان کرد و اظهار داشت: بعد از حمله رژيم اشغالگر قدس به کنسولگري جمهوري اسلامي در سوريه و شهادت ناجوانمردانه تعدادي از فرماندهان ارشد نظامي، در بامداد يک شنبه 26 فرودين ماه 1403 طبق وعده صادق مقلم معظم رهبري تنبيه اين رژيم انجام گرفت و موشک و پهبادهاي زيادي به سمت سرزمين‌هاي اشغالي شليک شد، که اين حجم از حمله در تاريخ رژيم جعلي اسرائبل بي‌نظير بود.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به اشتراکات تاريخي، ديني، قومي و فرهنگي دو ملت ايران و عراق، بيان داشت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي لازم براي انتقال علوم به کشور دوست و برادر عراق داراست.

در ابتداي اين نشست خانم دکتر شادمان مدير دفتر همکاري‌هاي علمي و بين‌المللي دانشگاه ايلام توضيحاتي را در خصوص روند پذيرش دانشجويان بين‌الملل ارائه کرد و يادآور شد: با برنامه‌ريزي انجام شده ان شاء الله در مهر ماه سال جاري شاهد تحصيل تعداد بيشتري دانشجوي بين‌المل در دانشگاه ايلام خواهيم بود.

در ادامه دانشجويان بين‌الملل حاضر در اين نشست، به بيان نظرات، سؤالات، پيشنهادات و مشکلات مورد نظر خود پرداختند و سپس رئيس دانشگاه ايلام و اعضاي هيأت رئيسه به صورت مبسوط پاسخ‌هاي لازم را ارائه کردند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها