استاندار ایلام: عملکرد دانشگاه ایلام افتخار آفرین و امید بخش است

خانه خبرها
دکتر بهرام نيا استاندار ايلام، گفت: عملکرد دانشگاه ايلام افتخار آفرين و اميد بخش است، که اين مهم به واسطه نگاه مؤمنانه و کار جهادي و تلاش همه جانبه مديريت دانشگاه ايلام به دست آمده است.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، دکتر «حسن بهرام نيا» استاندار ايلام در ديدار با رييس و اعضاي هيأت رئيسه دانشگاه ايلام، که صبح روز سه‌شنبه 28 فروردين ماه 1403در محل دفتر استانداري برگزار شد، با تبريک عمليات غرورآفرين «وعده صادق» که موجب شادي و غرور ملي شده است، گفت: دانشگاه، مادر تحولات در هر جامعه است، که با توليد علم و فناوري به رشد و توسعه کشور در همه حوزه‌ها کمک مي‌کند.

دکتر بهرام نيا عملکرد دانشگاه ايلام را افتخار آفرين و اميد بخش دانست و اظهار داشت: وضعيت دانشگاه ايلام در زمينه‌هاي علمي، آموزشي، دانشجويي، زيرساختي و فرهنگي نسبت به گذشته ارتقا يافته است، که اين مهم به واسطه نگاه مؤمنانه و کار جهادي و تلاش همه جانبه مديريت دانشگاه ايلام حاصل شده است.

استاندار ايلام با اشاره به جذب 330 دانشجوي عراقي در بهمن‌ماه سال گذشته و تحصيل بيش از 500 دانشجوي عراقي در دانشگاه ايلام، بيان داشت: تحصيل بيش از 500 دانشجو در دانشگاه ايلام به واسطه ورود اين دانشگاه به نظام‌هاي رتبه‌بندي علمي معتبر جهاني به دست آمده است.

نماينده عالي دولت در استان ايلام به اخذ مجوز رشته‌هاي جديد تحصيلي در دانشگاه ايلام در 17 رشته اشاره و خاطرنشان کرد: اخذ مجوز دو رشته تحصيلي  «مهندسي شيمي» و «نانو شيمي» در مقطع دکترا مبتني بر نيازهاي استان و در راستاي آمايش سرزمين مي‌باشد، چرا که استان ايلام در حوزه نفت، گاز و پتروشيمي ظرفيت‌هاي فراواني دارد.

دکتر بهرام‌نيا در ادامه به کسب رتبه برتر دانشگاه‌هاي کشور توسط دانشگاه ايلام در هجدهمين جشنواره کشوري شهيد رجايي، اشاره کرد و گفت: اين موفقيت ارزشمند، که جزو افتخارات استان ايلام است، حس خوبي را در بين مردم و جامعه دانشگاهي استان ايجاد کرد.

استاندار ايلام با قدرداني از رشد 700 درصدي شرکت‌هاي دانش بنيان مستقر در دانشگاه ايلام در دو سال گذشته، بيان داشت: توسعه شرکت‌هاي دانش بنيان نقش محوري در جهش توليد و توسعه استان دارد.

نماينده عالي دولت در استان ايلام بيان داشت: آموزش و پرورش و  دانشگاه‌ها پيشران توسعه در هر استان هستند.

دکتر بهرام‌نيا در استان ايلام با تأکيد بر افزايش امکانات رفاهي در دانشگاه ايلام به احداث خوابگاه متاهلي 30  واحدي در دانشگاه ايلام اشاره کرد و گفت: ايجاد خوابگاه‌هاي متأهلي در جذب دانشجويان به ويژه دانشجويان خارجي بسيار تأثيرگذار است‌.

استاندار ايلام با استقبال از پيشنهاد دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه، مبني بر افزايش نشست‌هاي مشترک تخصصي و فني با اساتيد دانشگاه ايلام تصريح کرد: آمادگي داريم در نشست‌هاي مشترک براي توسعه استان، از نظرات اساتيد محترم در حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و زيرساختي استفاده کنيم.

در ابتداي اين نشست دکتر «طاهر علي‌محمدي» رئيس دانشگاه ايلام با تقدير و تشکر از حمايت‌هاي هميشگي دکتر بهرام‌نيا استاندار ايلام، روند کسب افتخارات و دستاوردهاي دانشگاه ايلام در سال 1402 را تشريح کرد و گفت: در جريان برگزاري هجدهمين جشنواره کشوري شهيد رجايي، دانشگاه ايلام موفق به کسب رتبه برتر دانشگاه‌هاي کشور بر اساس ارزيابي در 9 شاخص تعيين شده گرديد، که موجي از شادي و اميد را در استان به ارمغان آورد.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به کسب عنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه مشارکت در فعاليت‌هاي ورزش دانشجويي در سال 1402 توسط دانشگاه ايلام، اظهار داشت: کسب مقام برتر کشوري توسط مرکز مشاوره دانشگاه، کسب مقام نمونه کشوري توسط مرکز بهداشت و کسب مقام برتر کشوري توسط کانون همياران سلامت از ديگر افتخارات دانشگاه در سال گذشته است.

دکتر علي‌محمدي در خصوص روند پيشرفت پروژه‌هاي عمراني در دانشگاه ايلام، بيان داشت: در سال 1402، کلنگ احداث خوابگاه متأهلين (30 واحد 55 متري با زيربناي 2142 متر مربع) و پروژه مسکن ملي  250 واحدي اساتيد و کارکنان دانشگاه در زمين چوار به زمين زده شد و پروژه دانشکده علوم پايه با جذب اعتبار از محل متمم مصوبات دور اول سفر رئيس جمهور محترم به استان بيش از 95 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و مجتمع رفاهي و فرهنگي دانشگاه در جاده مهران نيز با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد ريال تکميل و نوسازي شده است و بزودي شاهد افتتاح آن خواهيم بود.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه در دولت مردمي سيزدهم، مجوز 17 رشته تحصيلي جديد در دانشگاه ايلام اخذ شد، اظهار داشت: مجوز دو رشته دکتري تخصصي مهندسي شيمي و نانو شيمي در سال 1402 اخذ شد.

دکتر علي‌محمدي از ثبت نام بيش از 330 دانشجوي بين‌الملل در بهمن ماه 1402 خبر داد و گفت اين موفقيت در پي ورود دانشگاه ايلام به نظام رتبه‌بندي معتبر جهاني تايمز و رايزني‌هاي فراوان با وزارت علوم کشور عراق جهت اعطاي مجوز به دانشگاه ايلام براي تحصيل دانشجويان عراقي در دانشگاه ايلام به دست آمد.

رئيس دانشگاه ايلام از رشد 700 درصدي تاسيس شرکت‌هاي دانش بنيان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون بيش از 60 واحد فناور نيز در مرکز رشد واحدهاي فناور دانشگاه ايلام مستقر هستند.

دکتر علي‌محمدي در ادامه به فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه اشاره کرد و بيان داشت: در سال 1402، 370 دانشجو به اردوي راهيان نور اعزام شدند و  85 کرسي آزاد انديشي، 7 تريبون آزاد، 18 اردوي راهيان پيشرفت و دهها برنامه بصيرت‌افزايي برگزار شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها