برگزاری مراسم با شکوه عزاداری امام جواد علیه السلام و وداع با شهدای گمنام

خانه خبرها

مراسم عزاداري امام جواد عليه السلام و وداع با شهداي گمنام شب دوشنبه 24/7/91 با حضور دکتر علي­محمدي رئيس دانشگاه، حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، معاونين، روساي دانشکده­ها، مديران، اعضاي هيات علمي، کارکنان و جمع زيادي از دانشجويان در محوطه مسجد دانشگاه در فضايي معنوي برگزار گرديد.

در ابتداي مراسم حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري با تسليت سالروز شهادت نهمين خورشيد تابناک آسمان امامت و ولايت و تشکر از بانيان برگزاري مراسم گفت: شهيدان گمنامي که پيکر آنها الان در اينجا حاضر است مقام رفيبع خود را با پيروي و ارادت از ائمه اطهار به دست آورده­اند و اين امر براي ما يک فرصت گرانبهاست که بايد ازآن نهايت استفاده را ببريم و ممکن است که اين فرصت هرگز براي ما تکرار نشود.

ما بايد دل خود را با شهداء گره بزنيم تا بتوانيم از نورانيت، معنويت و عشق آنها نسبت به خداوند استفاده لازم را ببريم و بايد اين فرصت را غنيمت بشماريم.

حجت الاسلام هاشمي افزود: شهداء با اقتدا به ائمه اطهار و اعتماد به خداوند که بر همه امور قادر و عالم است گوهر گرانبهاي شهادت را به دست آوردند و توانستند نردبان تعالي و کمال را به سوي قرب الهي بپيمايند، که در عالم نيکي بالاتر از آن وجود ندارد.  و تمام وعده­هاي خداوند در قرآن نسبت به اهل ايمان، مهاجرين و مجاهدين را صاحب شده­اند.

وي افزود: خداوند مستقيماً در قرآن به شهداء بشارت داده است که جايگاه آنها در بهشت جاودانه و ابدي خواهد بود و اين امر با اداي تکليف شهداء به وظيفه خود بر اساس آموزه ها و دستورات خداوند در قرآن به دست آمده است.

حجت الاسلام هاشمي در ادامه به ارتباط شهداء و حماسه کربلا پرداخت و بيان داشت: شهداء در کار ماندگار خود در دفاع از اسلام و ميهن اسلامي از حماسه ماندگار کربلاء الهام گرفتند و پيام شهداي کربلا را آنگونه که بوده است شناختند و آن را در عمل با اهداي جان خود تفسير کردند.

امام حسين(ع) در کربلا تمام هستي خود را تقديم خداوند نمودند و در همين راستا شهداي هشت سال دفاع مقدس با الهام از حماسه کربلا، جان خود را تقديم کرده و حماسه کربلا را در جبهه­ها تکرار کردند.

 حجت الاسلام هاشمي ابراز اميدواري کرد که همگان بتوانند در مسير شهداء گام بردارند و از وجود نوراني آنها نهايت استفاده را ببرند.

در ادامه مراسم در فضايي معنوي دعاي زيارت عاشوراء با مداحي آقاي خاتون بيگي اجراء گرديد و در پايان حاضرين به سينه زني پرداختند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها