وزیر علوم : مشکل حریم دانشگاه ایلام مانع توسعه این استان می‌شود

خانه خبرها

خبرگزاري جمهوري اسلامي

 

دكتر"محمدمهدي زاهدي" وزيرعلوم،تحقيقات وفناوري ازمسئولان و مردم استان ايلام خواست در تعيين حريم دانشگاه ايلام كمك كنند زيرا تعارض درتعيين اين حريم در توسعه اين استان مانع ايجاد خواهد كرد.

دانشگاه دولتي استان ايلام كه در سال 1370 تاسيس شده است از مشكل كامل نبودن سند زمين تقريبا 150 هكتاري خود رنج مي برد كه به نوبه خود سبب شده هر گونه تلاش براي ايجاد حريم وكشيدن ديوار به دور آن با مشكل ومعارضه مواجه شود.

زمين اين دانشگاه كه امروز درست درپايان ديوارهاي ساختمانهاي مسكوني محله‌اي از شهر ايلام قرار دارد،در زمان احداث از مالكان عشيره‌اي اراضي كشاورزي خريده شده كه ظاهرا امضاي گروهي از آنها در پاي سند نيست و لذا يك ششم (يك دانگ) از زمين در اختيار آنها مانده است.

اين گروه با داشتن اسناد ثبتي از هرگونه ايجاد حريم به دور دانشگاه و خوابگاههاي آن جلوگيري مي‌كنند و مي‌گويند يا بايد اين مقدار زمين به آنها بازگردانده شود و يا بهاي آن را دريافت كنند كه اكنون رقمي حدود هفت ميلياردتومان مي‌شود و پرداخت آن ازعهده اين دانشگاه خارج است.

نبود ديوار به گرد دانشگاه باعث شده كنترلي بر ورود افراد به زمين وسيع آن نباشد و چون اين زمين در بيرون از شهر واقع است،مشكلات عديده‌اي براي دانشجويان،بخصوص دانشجويان دختر مستقر در خوابگاههاي اين دانشگاه ايجاد شده و ازجمله برخي‌از آنها مي‌گويند شبها از سگهاي ولگرد و حتي احتمال برخورد باجانواران وحشي ترس دارند.

دكتر زاهدي كه در جريان سفر رييس جمهوري و هيات دولت به استان ايلام سفر كرده است ، در گفت و گو با خبرنگار اعزامي ايرنا از مسئولان قضايي،اجرايي و نيز معارضان اين زمين خواست درباره حريم دانشگاه همكاري كنند.

وزيرعلوم بابيان‌اينكه درهمه‌جاي دنيا رسم است مسوولان و مردم به دانشگاهها كمك كنند،تاكيد كرد:دانشگاه براي توسعه فرهنگي،اجتماعي و بسترسازي براي مشاغل مولد و منطبق با نيازهاي استان ضروري است.

وي افزود:معارضان هم بايد براي رفع اين مشكل كمك كنند زيرا دانشگاه از عهده هزينه كلان خريد يك دانگ زمين مورد ادعاي آنها برنمي‌آيد.

دكتر زاهدي گفت:اصرار معارضان جلوي پيشرفت استان را مي‌گيرد كه زيان آن را مردم استان خواهند ديد.

 

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها