مراسم جشن آغاز سال تحصیلی و بازگشایی دانشگاه

خانه خبرها

مراسم بازگشايي و شروع سال تحصيلي جديد دانشگاه ايلام با حضور حجت الاسلام رحماني معاون سياسي امنيتي استانداري ايلام، اساتيد و دانشجويان در تالار آيت اله حيدري دانشگاه ايلام با شکوه خاصي برگزار شد. در اين مراسم دکتر قرباني رئيس دانشگاه ايلام ضمن خير مقدم به حجت الاسلام رحماني معاونت سياسي استانداري ايلام، اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه گفت: بار ديگر خرسنديم که سال تحصيلي جديد در خدمت دانشجويان جديدالورود و قديمي هستيم و خداي بزرگ را شاکريم که اين توفيق نصيب گرديد که در جمع صميمي جوانان اهل علم و دانش باشيم که اميدوارم اين جوانان با بهره گيري از توان و دانش خود به عنوان مهمترين ابزار انساني، در راستاي توسعه استان تلاش کنند. وي در ادامه گفت: خوشبختانه دانشگاه ايلام به عضويت اتحاديه بين المللي دانشگاههاي جهان(آي – اي – يو) پيوست و برقراري ارتباط با مجامع علمي جهاني براي اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه ميسر شده است.

وي افزود: اين اتحاديه در سال 1950 با هدف ايجاد ارتباط بين موسسه هاي آموزش عالي جهان و به عنوان سازمان وابسته به يونسکو آغاز بکار کرد و اين اتحاديه، سازماني جهاني بوده و عضويت در آن براي تمامي موسسات آموزشي و علمي بسيار حائز اهميت است.

دکتر قرباني گفت: هم اکنون بيست دانشگاه بزرگ کشور عضو اين اتحاديه بوده که به تازگي عضويت دانشگاه ايلام نيز پذيرفته شده است.

رئيس دانشگاه ايلام گفت: استان ايلام يکي از استانهاي در حال توسعه در کشور است که بايد مراکز علمي در روند اين توسعه تلاش همه جانبه اي داشته باشند. وي خاطر نشان ساخت پرورش و تربيت نسل جوان امروزي و ايجاد روحيه باور و ايمان  در اين نسل، يکي از مهمترين وظايف دانشگاه ايلام است که در سالهاي اخير با تلاش دانشجويان و همت اساتيد در اين راه گامهاي بلندي برداشته شده است. وي عنوان کرد: هم اکنون بيش از 5500 دانشجو در 59 رشته مختلف در مقاطع کارداني، کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري در اين دانشگاه به تحصيل اشتغال دارند.

در ادامه اين مراسم حجت الاسلام رحماني ضمن تقدير از بانيان اين مراسم، خصوصاً دکتر قرباني رياست دانشگاه که الحق و الانصاف تلاش همه جانبه اي در راستاي تقويت سطح علمي و آموزشي دانشجويان گامهاي موثري برداشته است، گفت: توسعه آموزش عالي در اين استان از برکات نظام مقدس جمهوري اسلامي است. وي افزود: متاسفانه در گذشته در اين استان تنها يک دانشکده آنهم وابسته به دانشگاه رازي کرمانشاه، با تعداد معدودي دانشجو وجود داشت که هم اکنون به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي، چندين دانشگاه با رشته هاي متعدد از کارداني تا دکتري و بيش از 25 هزار دانشجو در اين استان وجود دارد. معاون سياسي امنيتي استانداذي اظهار داشت: ورود به دانشگاه براي جوانان اين استان با توجه به عدم وجود امکانات و موانعي که بر سر راه جوانان اين ديار وجود داشت، آرزويي دست نيافتني بود که اکنون در نظام مقدس جمهوري اسلامي اين آرزو محقق شده است.

وي تکيد کرد: همه بايد تلاش کنيم خروجي دانشگاهها انسانهاي موحد، مومن و متعهد باشند. ايشان در ادامه اظهار داشت: در اين استان با وجود بيش از 430 کيلومتر مرز مشترک با کشور عراق هيچ گونه مشکل امنيتي وجود ندارد.

معاون استاندار ايلام افزود: معرفت و شناخت مردم و دانشگاهيان در حد اعلايي قرار دارد که به پشتوانه همين جوانان آگاه به مسائل روز، خوشبختانه توانسته ايم سالمترين انتخابات را در استان ايلام برگزار کنيم.

در پايان اين مراسم به دو تن از اساتيد نمونه جايزه و لوح تقدير اهدا گرديد. خاطر نشان مي شود بعد از پايان يافتن اين مراسم، حجت الاسلام رحماني معاونت سياسي امنيتي استانداري به همراه دکتر قرباني رئيس دانشگاه ايلام، از پروژه هاي عمراني در دست احداث اين دانشگاه بازديد بعمل آورند و از نزديک در جريان اقدامات صورت گرفته قرار گرفتند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها