مهدی عنایتی دانشجوی کارشناسی علوم ورزشی دانشگاه ایلام: به دنبال شکستن رکورد ملی و کسب سهمیه المپیک هستم

خانه خبرها
مهدي عنايتي دانشجوي کارشناسي علوم ورزشي دانشگاه ايلام و  عضو تيم ملي دو و ميداني در ماده پرتاب نيزه، گفت: در حال آماده سازي جهت شرکت در مسابقات المپيک 2024 پاريس مي‌باشم و با توکل بر خدا علاوه بر ثبت رکورد جديد ملي در پي کسب سهميه المپيک پاريس هستم.

   

     به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، آقاي «مهدي عنايتي» دانشجوي کارشناسي علوم ورزشي دانشگاه ايلام و عضو تيم ملي دو و ميداني جمهوري اسلامي ايران در ماده پرتاب نيزه با حضور در  خبرگزاري ايسنا، اظهار کرد: در اين برهه از زمان عليرغم کمي‌ها و کاستي‌هاي فراوان و کمبود شديد امکانات ورزشي در استان ايلام، با استعانت از درگاه حضرت حق زير نظر مربي مجرب و با دانش استاد «احمد پارسازاده» که از سرمايه‌هاي گران سنگ دووميداني استان ايلام و کشور مي‌باشد، در حال آماده سازي جهت شرکت در مسابقات المپيک 2024 پاريس مي‌باشم و با توکل بر خدا علاوه بر ثبت رکورد جديد ملي در پي کسب سهميه المپيک پاريس هستم.

عنايتي يادآور شد: دو و ميداني ناب‌ترين و اصيل‌ترين رشته ورزشي است، که از ريشه يوناني اتلوس به معني مبارزه و تلاش گرفته شده و به اندازه تاريخ آفرينش انسان قدمت دارد. پيشينه برگزاري اولين مسابقات دو، پرش و پرتاب در جهان باستان به يونان و ايرلند باز مي‌گردد.

اين قهرمان کشور گفت: جهت رسيدن به افتخارات و قله‌هاي ورزش به ويژه در دو و ميداني، ورزش اول المپيک‌ها، که آن را «پيشاني المپيک» مي‌دانند، علاوه بر ممارست و تمرين، به شدت نيازمند مساعدت و حمايت مسئولان ورزش در راستاي فراهم نمودن امکانات و تجهيزات ورزشي هستيم.

دانشجوي کارشناسي علوم ورزشي دانشگاه ايلام ادامه داد: با وجود تمامي مرارت‌ها، کاستي‌ها، کمبود امکانات هيچ گاه از رسيدن به سکو و قله‌هاي افتخار دلسرد نشده‌ام، اين موضوع مي‌طلبد که مسئولان امر هم از بُعد تخصيص و تامين مالي و هم از نظر دسترسي به امکانات و تجهيزات تخصصي مساعدت  لازم را داشته باشند.

وي گفت: همانطور که مستحضريد، ورزش در دنياي امروز تخصصي‌تر و فني‌تر گشته است و از ابعاد گوناگون مستلزم نگاه حرفه‌اي تر جهت ارتقاء سطح توانمندي و رقابت در عرصه‌هاي مختلف مي‌باشد.

عضو تيم ملي دو و ميداني ايران، گفت: رقابت در سطوح مختلف ورزشي در ميادين و عرصه‌هاي ملي و بين المللي مستلزم فراهم نمودن امکانات تخصصي و زيرساخت‌هاي لازم است و تداوم موفقيت ورزشکاران و قهرمانان دو و ميداني علاوه بر اهتمام مربيان متخصص، به امکانات، زيرساخت‌ها و تجهيزات تخصصي ماده مربوطه بستگي داشته و نيازمند مبادرت و اهتمام مسئولان ورزش در اين راستا است.

عنايتي تصريح کرد: با وجود اينکه استان ايلام 15 درصد  از مجموع منابع نفت و گاز کشور را دارا است و شرکت‌هاي دولتي و خصولتي با گردش مالي بسيار بالايي در اين محدوده جغرافيايي حضور دارند، اما متأسفانه هيچگونه حمايت، پشتيباني و سرمايه‌گذاري در راستاي توسعه ورزش قهرماني به ويژه ورزش‌هاي پايه دو و ميداني نداشته‌اند و تاکنون در راستاي اسپانسرينگ قهرمانان دووميداني و افتخار آفرينان اين عرصه در رقابت‌هاي کشوري و برون مرزي نقش ويژه و برجسته‌اي را ايفا ننموده‌اند.

دانشجوي کارشناسي علوم ورزشي دانشگاه ايلام در ادامه افزود: ورزشکار با «بدن بيدار و ذهن برنده»، مي‌تواند در ميادين و عرصه‌هاي مختلف به قله‌هاي افتخار نائل شود. داشتن بدن بيدار و ذهن برنده، بستگي به انگيزه بالاي ورزشکار دارد. يک قهرمان و ورزشکار با وجود ممارست تمرين و آمادگي جسماني به انگيزه و حمايت همه جانبه نيازمند است، تا شخصيتي مستحکم و مقاوم بسازد، به گونه‌اي که در رقابت‌هاي بسيار سخت تمام توان خود را گذاشته و فاتحانه از ميدان رقابت خارج گردد.

اين قهرمان کشور در ماده پرتاب نيزه عنوان نمود: بنده در حال حاضر در کنار ورزش قهرماني در حال تحصيل در رشته علوم ورزشي مقطع کارشناسي دانشگاه ايلام هستم و بدون داشتن هيچگونه منبع درآمدي مخارج و هزينه‌هاي ورزش حرفه‌اي توسط خانواده تامين مي‌گردد.

عنايتي ادامه داد: هزينه تغذيه زير نظر متخصصان تغذيه و استفاده از مکمل‌هاي غذايي و ورزشي، تأمين وسايل مورد نياز از قبيل کفش‌هاي مخصوص دوميداني مختص ماده پرتاب نيزه و ... به طور متوسط بالغ بر 30 تا 40 ميليون تومان در ماه مي‌باشد.

اين قهرمان کشور افزود: همچنين کمبود امکانات در استان ايلام در ماده پرتاب نيزه به شدت احساس مي گردد. در اين زمينه مي‌توان به عدم دسترسي اينجانب به استفاده از نيزه حرفه‌اي و استاندارد مسابقات در تمرينات اشاره کرد.

 

 

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها