برگزاری جلسه هیأت اندیشه‌ورز ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی استان ایلام در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

اولين جلسه هيأت انديشه‌ورز استاني به رياست دکتر «طاهر علي‌محمدي» رئيس دانشگاه ايلام و رئيسه هيأت انديشه ورز، عصر روز سه‌شنبه 17 بهمن ماه 1402 به صورت حضوري و برخط در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، در اين جلسه دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه نخبگان توانمند و متعهد زيادي در سطح استان‌ها وجود دارند، که تاکنون فرصت ارائه ايده‌هاي خود را نداشته‌اند، گفت: راه‌اندازي هيأتهاي انديشه‌ورز ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سطح استان‌ها يک اقدام ارزشمند جهت استفاده حداکثري از ظرفيت نخبگاني کشور در راستاي تصميم‌سازي و سياستگذاري در حوزه‌هاي علم، پژوهش، فناوري و اقتصاد دانش بنيان مي‌باشد.

دکتر علي‌محمدي، افزود: انتظار مي‌رود هيأت انديشه‌ورز استاني به استناد آيين‌نامه‌هاي بالادستي و توجه به آمايش سرزمين و ظرفيت‌هاي استان ايلام، با رصد و شناسايي مسائل و ارائه راه حل، ستاد را در سياستگذاري و تدوين اسناد مختلف در حوزه علم و فناوري ياري رسانند.

در ادامه دکتر «غلامرضا سليمي» معاون ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي که به صورت برخط مهمان اين نشست بود، با اشاره به جهش علمي کشور بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار داشت: کشور در دوران قاجار و پهلوي به علت وابستگي حاکميت، در علم و فناوري عقب نگه داشته شد و شکاف عميقي مابين ايران و کشورهاي پيش رفته به وجود آمد. دکتر سليمي، افزود: انقلاب اسلامي روحيه خودباوري را در کشور به وجود آورد، چنانکه جهش علمي در ايران اسلامي شکل گرفت و امروز شتاب رشد علمي کشور 11 برابر متوسط جهاني است.

معاون ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي، يادآور شد: ايجاد عدالت آموزشي و تمرکز زدايي از آموزش عالي کشور، زمينه توليد علم را در ايران اسلامي فراهم کرد.

دکتر سليمي با اشاره به رويکرد تحول گرايانه مقام معظم رهبري در اداره کشور، گفت: طبق نظر مقام معظم رهبري، تاريخ انقلاب اسلامي شامل پنج مرحله: وقوع انقلاب اسلامي، تأسيس نظام اسلامي، ايجاد دولت اسلامي، تشکيل جامعه اسلامي و حرکت در مسير شکل‌گيري تمدن اسلامي است، بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي مسير و ملزومات شکل‌گيري تمدن نوين اسلامي را به خوبي مشخص کرده است.

وي نقش شوراي عالي انقلاب فرهنگي در استمرار جهش علمي کشور را راهبردي دانست و گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأسيس هيأتهاي انديشه‌ورز ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي در استان‌ها، مسير را تفويض اختيار و استفاده از ظرفيت نخبگاني استان‌ها فراهم کرد. در ادامه حاضرين در اين نشست به بحث و تبادل نظر بر اساس دستور جلسه پرداختند.

دکتر سليمي، افزود: انقلاب اسلامي روحيه خودباوري را در کشور به وجود آورد، چنانکه جهش علمي در ايران اسلامي شکل گرفت و امروز شتاب رشد علمي کشور 11 برابر متوسط جهاني است.

معاون ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي، يادآور شد: ايجاد عدالت آموزشي و تمرکز زدايي از آموزش عالي کشور، زمينه توليد علم را در ايران اسلامي فراهم کرد.

دکتر سليمي با اشاره به رويکرد تحول گراينه مقام معظم رهبري در اداره کشور، گفت: طبق نظر مقام معظم رهبري، تاريخ انقلاب اسلامي شامل پنج مرحله: وقوع انقلاب اسلامي، تأسيس نظام اسلامي، ايجاد دولت اسلامي، تشکيل جامعه اسلامي و حرکت در مسير شکل‌گيري تمدن اسلامي است، بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي مسير و ملزومات شکل‌گيري تمدن نوين اسلامي را به خوبي مشخص کرده است.

وي نقش شوراي عالي انقلاب فرهنگي در استمرار جهش علمي کشور را راهبردي دانست و گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأسيس هيأت‌هاي انديشه‌ورز ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي در استان‌ها، مسير را تفويض اختيار و استفاده از ظرفيت نخبگاني استان‌ها فراهم کرد.

در ادامه حاضرين در اين نشست به بحث و تبادل نظر بر اساس دستور جلسه پرداختند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها