برگزاری اولین جلسه کمیته بهره‌وری در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

با هدف استقرار چرخه بهره وري در حوزه‌هاي مختلف دانشگاه، اولين جلسه کميته بهره‌وري در دانشگاه ايلام صبح روز 21 بهمن ماه 1402 در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي، در اين جلسه دکتر «طاهر علي‌محمدي» رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه در اسلام «بهره‌وري» تعالي انسان و رسيدن به کمال را به همراه دارد، گفت: انسان مؤمن بايد تلاش کند با استفاده حداکثري از زمان و منابع، زمينه رسيدن به کمال را فراهم کند.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به اقدامات و برنامه‌هاي اجرا شده در زمينه بهره‌وري در دانشگاه ايلام در 27 ماه گذشته، بيان داشت: اهتمام به «بهره‌وري» يکي از علل اصلي انتخاب دانشگاه ايلام به عنوان دانشگاه برتر کشور در هيجدهمين جشنواره شهيد رجايي بود.

رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: بايد سعي کنيم، با برنامه‌ريزي، اصلاح ساختار و تغيير رويکردها، زمينه ارتقاء سطح بهره‌وري را در دانشگاه ايلام فراهم کنيم.

 در ادامه دکتر احمدي معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه با بيان اينکه اهتمام به بهره‌وري در آموزش عالي گريزناپذير است، يادآور شد: تحول در حکمراني آموزش عالي، اصلاح نظام تدبير و استفاده بيشتر و بهتر از فناوري و نوآوري موجب افزايش بهره‌وري در آموزش عالي مي‌شود.

معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه با  اشاره اهداف تدوين برنامه هفتم توسعه کشور، يادآور شد: براي اينکه از کشورهاي منطقه عقب نمانيم بايد طبق برنامه رشد ساليانه 2.8 درصدي  در  ارتقاي بهره وري حاصل شودکه اين رشد ميتواند در بخش هاي. مديريت، سرمايه، منابع انساني و فناوري حاصل  گردد که براي تحقق اين هدف مهم اهتمام به مقوله بهره‌وري  هم فوريت  دارد و  اقدام راهبردي محسوب مي شود.

عضو هيأت رئيسه دانشگاه فلسفه تشکيل اين کميته را تهيه سنده بهره‌وري دانشگاه ايلام عنوان کرد و اظهار داشت: 80 درصد بودجه دانشگاه ايلام به پرداخت حقوق و مزايا اختصاص دارد، که با اين وضعيت چاره‌اي جز تهيه واجراي برنامه بهره‌وري دانشگاه را نخواهيم داشت.

دکتر احمدي با اشاره به انجام اقدامات مختلف در زمينه بهره‌وري در سطح دانشگاه، يادآور شد: با تدابير انجام شده در سال جاري ميزان مصرف انرژي و هزينه هاي  تغذيه دانشجي‌ويي نسبت به سال گذشته کاهش يافته است.

معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه ابراز اميدواري نمود به همت اعضاي کميته متشکل از اعضاي هيات علمي و
نمايندگان واحدهاي مختلف دانشگاه و با تدابير انجام شده شاهد ارتقاي سطح بهره‌وري در دانشگاه باشيم، تا دانشگاه ايلام به عنوان يک الگو  در سطح استان مطرح گردد.

در ادامه اعضاي کميته پيرامون دستورات جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر گرديد تهيه نقشه فرايندي دانشگاه در دستور کار قرار گيرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها