بر اساس نظام رتبه بندی «گرین متریک»؛ دانشگاه ایلام برای دومین سال پیاپی و با 7 رتبه ارتقاء در سطح ملی در میان دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفت

خانه خبرها
دکتر «طاهر علي‌محمدي» رئيس دانشگاه ايلام عنوان کرد: بر پايه ويرايش 2023 ميلادي رتبه‌بندي جهاني دانشگاهي «گرين‌متريک» درباره توسعه پايدار، دانشگاه ايلام با کسب رتبه 26 ملي و آن هم با 7 رتبه ارتقاء در ليست دانشگاه‌هاي سبز جهان جاي گرفت.

     به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، دکتر علي‌محمدي با بيان اين خبر اظهار داشت: در ويرايش 2023 نظام رتبه‌بندي «گرين‌متريک» فهرست يک هزار و 183 مؤسسه برتر در سطح جهان منتشر شده است، که تعداد 26 دانشگاه ايراني در جمع برترين‌ها حضور دارند و دانشگاه ايلام براي دومين سال پياپي با 7 رتبه ارتقاء در ميان دانشگاه‌هاي کشور و کسب رتبه 26 ملي در اين فهرست قرار گرفت.

رئيس دانشگاه ايلام يادآور شد: نظام رتبه‌­بندي گرين­‌متريک از سال 2010 با هدف ارائه چشم‌اندازي جامع از شرايط و سياست‌هاي مرتبط با محيط زيست و توسعه پايدار در دانشگاه‌هاي کشورهاي مختلف توسط دانشگاه دولتي اندونزي راه­‌اندازي شده است، که سالانه بيش از 10 هزار مؤسسه توسط اين نظام رتبه‌بندي ارزيابي مي‌شوند.

دکتر علي‌محمدي ادامه داد: «گرين‌متريک» در گونه خود يگانه و ابزاري براي آگاه‌سازي مديران و سياستگذاران دانشگاهي به چالش‌هاي زيست‌محيطي و مصرف انرژي است، که دانشگاه‌­هاي جهان را بر اساس شش شاخص عمده شامل: محيط و زيرساخت (وزن 15%)؛ انرژي و تغييرات اقليمي (وزن 21%)؛ مديريت پسماند (وزن 18%)؛ آب (وزن 10%)؛ حمل و نقل ( وزن 18%) و آموزش (وزن 18% ) ارزيابي مي‌کند.

رئيس دانشگاه ايلام يادآور شد: در طول دو سال گذشته مجموعه مديريت سبز دانشگاه ايلام فعاليت‌هاي ارزشمندي را براي زيباسازي محوطه دانشگاه، استفاده بهينه از انرژي و مديريت استفاده از آب­ انجام داده است.

دکتر علي‌محمدي در پايان با ابراز خرسندي از تداوم موفقيت‌هاي دانشگاه ايلام، کسب اين موفقيت ارزشمند را به خانواده  بزرگ دانشگاه ايلام  تبريک گفت و از زحمات دست اندرکاران مديريت سبز دانشگاه، قدرداني کرد و ابراز اميدواري نمود، با تدابير اتخاذ شده، در سال‌هاي آتي شاهد موفقيت‌هاي بيشتري در اين زمينه باشيم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها