برگزاری نشست علمی تخصصی «زوال بلوط، دلایل اثرات راهکارها» در دانشگاه ایلام

خانه خبرها
برگزاري نشست علمي تخصصي «زوال بلوط، دلايل اثرات راهکارها» در دانشگاه ايلام

به همت انجمن علمي دانشجويي مهندسي جنگل دانشگاه ايلام و با همکاري گروه آموزشي علوم جنگل و اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان ايلام، نشست علمي تخصصي «زوال بلوط، دلايل، اثرات، راهکارها» صبح روز دوشنبه 20 آذر ماه 1402 در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، در اين نشست دکتر «صيد مهدي ويسه» معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام با بيان اينکه فعاليت انجمن‌هاي علمي دانشجويي در چارچوب برنامه توسعه راهبردي دانشگاه در سطح مطلوبي ارتقا يافته است، گفت: در راستاي ايفاي رسالت اجتماعي دانشگاه ايلام، انجمن‌هاي علمي دانشجويي در يک سال گذشته، مشکلات استان را در کانون توجه قرار داده‌اند، که با توجه به اهميت درخت بلوط در سطح استان ايلام، اين نشست علمي تخصصي به همت انجمن علمي دانشجويي علوم جنگل در حال برگزاري است.

در ادامه دکتر «جواد ميرزايي» مدير گروه آموزشي علوم جنگل ضمن بيان اينکه ايران در بين کشورهاي داراي جنگل پايين ترين رتبه را دارد، گفت: با وجود اينکه ايران از نظر حجم جنگلي داراي رتبه پاييني است، اما تنوع بسيار خوبي دارد که با آن افتخار مي کنيم. 

وي با اشاره به اينکه بين 40 تا 50 درصد منابع جنگلي کشور در استان‌هاي زاگرس‌نشين هست، افزود: در قسمت زاگرس 14 استان هست که داراي جنگل‌هاي متنوعي هستند، که بيش از 45 درصد از آب شرب کشور هم در همين قسمت تامين مي‌شود.

عضو هيئت علمي دانشگاه ايلام در پايان، يادآور شد: منابع جنگلي استان ايلام در حال حاضر نه تنها با خشکسالي مبارزه مي‌کند، سوسک‌هاي چوب خوار هم به جان آنها افتاده است، که بايد هر چه زودتر برنامه‌اي اتخاد شود، که اين منابع ارزشمند را نجات دهيم. 

در ادامه دکتر «حميدرضا ناجي»  عضو هيأت علمي گروه آموزشي علوم جنگل توضيحاتي را درباره خشکسالي و چشم انداز آينده جنگل‌هاي بلوط زاگرس و استان ايلام ارائه کرد و يادآور شد: مهمترين مزيت و معايب جنگل‌هاي زاگرس واکنش درخت بلوط به خشکسالي و گرد و غبار است.

در ادامه دانشجويان و حاضرين در نشست ضمن بيان نظرات خود به به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها