نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان ایلام برگزار شد (بازنشر)

خانه خبرها

به همت پارک علم و فناوري ايلام، دانشگاه ايلام و سازمان بسيج علمي استان ايلام، اختتاميه نهمين جشنواره جهادگران علم و فناوري استان ايلام در در محل سالن همايش‌هاي بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس استان ايلام برگزار شد.

   به گزارش روابط عمومي، دکتر «صيد مهدي ويسه» معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام با بيان اينکه توسعه علم و فناوري ضرورت اجتناب پذير دنياي امروز است، گفت: توسعه علمي و فناوري ابزاري «قدرت زا» است، که بر اقتصاد، فرهنگ، سياست و امور نظامي تأثيرگذار مي‌باشد.

دکتر ويسه، يادآور شد: توسعه علمي يکي از دستاوردهاي درخشان انقلاب اسلامي است، که اميد مي‌رود زمينه توسعه متوازن کشور را فراهم کند.

در ادامه  دکتر «محمدرضا ولي‌زاده» رئيس پارک علم و فناوري استان ايلام با بيان اينکه پارک‌هاي علم و فناوري با اين هدف که علم دانشگاه‌ها را تبديل به محصولي کنند که به صورت توليد صنعتي در بيايد ايجاد شده‌اند، اظهار کرد: بايد بين مراکز آکادميک و دانشگاه‌ها و پارک‌هاي علم و فناوري ارتباط باشد که بتوانيم محصولات توليد شده را بفروش برسانيم.

 وي گفت: مرز مهران و مجاورت با کشور عراق براي فروش محصولات شرکت‌ها يک مزيت است و مهم‌ترين بخش پارک‌ها بخش‌هاي مرکز رشد و بازاريابي است که اميدواريم اين مرز بتواند با تلاش مديران شرکت‌ها به بازاريابي کمک کند.

 ولي‌زاده گفت: پارک علم و فناوري فقط مختص دانشگاهيان نيست جوانان ما ايده‌هاي جديد دارند و افراد عادي هم مي‌توانند به پارک بيايند و ما حمايت حداکثري را از آنها انجام مي‌دهيم

 وي ادامه داد: ما با پيام‌نور مرکز رشد مشترک داريم و با دانشگاه ايلام نيز پرديس مشترک داريم که بايد اين مراکز براي رسيدن به اهداف با هم هم‌افزايي داشته باشند.

 سپس سردار «قدرت‌الله کريميان» جانشين سپاه اميرالمؤمنين (ع) استان ايلام با تأکيد بر اينکه پارک علم و فناوري بايد خلاء بين دانشگاه و صنعت را پر کند، اظهار کرد: در اين صورت علم ثروت‌آفرين مي‌شود و علم نافع که در اسلام مورد تأکيد است محقق خواهد شد.

سردار کريميان با اشاره به پيشينه علم پزشکي در جهان اسلام، تصريح کرد: علم و دانش از شرق به غرب رفته و تلاش همه دانشمندان جهان اسلام و در راس آنان دانشمندان ايراني براي پيشي‌گرفتن از غرب در زمينه علوم و فنون قابل تحسين است و اميدواريم منويات مقام معظم رهبري در زمينه حرکت از راه ميان‌بر در اين زمينه اجرايي شود.

 جانشين سپاه اميرالمؤمنين (ع) استان ايلام تأکيد کرد: طي کردن راه علم و فناوري با سرعت رضايت‌بخش از مسير ميان‌بر تنها با کار جهادي و انقلابي ممکن است.

در پايان اين مراسم از 5 محصول دانش بنيان و فناورانه رونمايي شد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها