برگزاری آیین رونمایی از مجموعه‌ آثار 40 جلدی «ره‌نامه» رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه ایلام

خانه خبرها
به همت دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، آيين رونمايي از مجموعه‌ي 40 جلدي «ره نامه»، رهبر معظم انقلاب اسلامي همزمان با دانشگاه‌هاي سراسر کشور صبح روز سه‌شنبه 5 آذر ماه 1402 در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومي، در اين مراسم دکتر «طاهر علي‌محمدي» رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب اسلامي بخش زيادي از وقت روزانه خود را به مطالعه کتاب اختصاص مي‌دهند، گفت: سطح اطلاعات مندرج در سخنراني‌هاي مقام معظم رهبري بسيار گسترده و عميق است، لذا مجموعه آثار ارزشمند 40 جلدي «ره‌نامه» مي‌تواند در بخش‌هاي مختلف تاريخي، ديني، اجتماعي، فرهنگي و سياسي دستمايه بسيار خوب و راهگشايي براي جوانان و دانشجويان باشد.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه در ديدگاه انديشمندانه مقام معظم رهبري، ويژگي‌هاي يک جوان مؤمن و در تراز انقلاب اسلامي ترسيم شده است، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامي به دنبال القاي يأس و نااميدي در بين جوانان هستند، از طرفي فطرت جوانان پاک است و به تعبير حضرت امام خميني (ره)، جوانان به «ملکوت اعلي» نزديکتر هستند، لذا بايد سعي شود سطح بيش دانشجويان ارتقا يابد، تا بتوانند با آگاهي کامل براي ايفاي نقش در سطح اجتماع آماده شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين «يوسف يعقوبي» معاون دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام با اشاره به شهادت سردار سرتيپ پاسدار «سيد رضي موسوي» توسط رژيم جعلي اسرائيل در سوريه، تأکيد کرد: اين اقدام تروريستي، هيچ دستاوري براي رژيم کودک کش اسرائيل به همراه نخواهد داشت و فقط اين رژيم جعلي را به شکست نهايي نزديک مي‌کند.

 حجت‌الاسلام و المسلمين يعقوبي با اشاره به زمين‌گير شدن رژيم صهيونيستي در غزه، اظهار داشت: زماني رژيم صهيونيستي در 6 روز بر ارتش‌هاي چند کشور عربي غلبه کرد، اما الان به واسطه مجاهدت جوانان فلسطيني، 70 روز است که اين رژيم جعلي عليرغم حمايت تمام عيار آمريکا و اروپا در غزه زمين گير شده است و هيچ تواني براي غلبه بر اراده ملت فلسطين ندارد.

معاون دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با بيان اينکه دانشگاهيان بايد براي رسيدن به تمدن نوين اسلامي اهتمام جدي داشته باشند، اظهار داشت: مجموعه آثار ارزشمند 40 جلدي «ره‌نامه» بهترين منبع براي حرکت دانشگاهيان در مسير تمدن نوين اسلامي است.

مجموعه‌ 40 جلدي «ره‌نامه»، دريچه‌اي براي دانستن و انديشيدن جوان مومن، دانا و انقلابي در مسير تمدّن نوين اسلامي است که از خلال ديدگاه‌هاي انديشمندانه‌ي رهبر معظم انقلاب، مباني، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدي را با توجه به نيازها، پرسش‌ها و چالش‌هاي دوران معاصر تبيين مي‌کند.

اين کتاب‌ها عرصه‌ گسترده‌اي از موضوعات در ساحت‌هاي اعتقادي، اجتماعي، سبک زندگي، مباحث تربيتي و اخلاقي، سياسي و انقلابي را در برمي‌گيرند.

هر يک از اين کتاب‌ها مشتمل بر 10 فصل هستند که فصل اول شامل آيات و روايات، فصل دوم حاوي بيانات حضرت امام خميني (ره) و هشت فصل ديگر بيانات حضرت آيت‌ الله‌ العظمي خامنه‌اي (مدّظلّه‌العالي) است و براي طرح جلد اين کتاب‌ها نيز از آثار هنري هنرمندان نگارگر انقلاب اسلامي استفاده شده است.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها