دانشجویان دانشگاه ایلام از شرکت ممتاز صنعت همادیس شهرک صنعتی ششدار بازدید کردند

خانه خبرها
دانشجويان دانشگاه ايلام از شرکت ممتاز صنعت هماديس شهرک صنعتي ششدار بازديد کردند

به همت بنياد نخبگان استان ايلام، تعدادي از دانشجويان دانشگاه ايلام با راهبري دکتر فرشاد ربيعي عضو هيأت علمي دانشکده فني و مهندسي از شرکت ممتاز صنعت هماديس شهرک صنعتي ششدار بازديد کردند.

     به گزارش روابط عمومي، امروزه موضوع اقتصاد و اشتغال يکي از مهمترين دغدغه‌هاي کشور است از اين رو هر تجهيزي که بتواند منجر به ايجاد خدمات و درآمدزايي شود ارزشمند است. يکي از اين تجهيزات، دستگاه‌هاي با کنترل عددي کامپيوتري يا همان CNC است، که تقريباً در تمامي صنايع از مواد نرم نظير چوب و چرم گرفته تا مواد سخت نظير فولاد کاربرد دارد. ضمن اينکه در سه مقياس خانگي، نيمه صنعتي و صنعتي ساخته مي‌شود و مي‌تواند نقش چشمگيري در ايجاد اشتغال داشته باشد. در اين برنامه، از يکي از کارگاه‌هاي دانش بنيان در زمينه طراحي و ساخت دستگاه‌هاي CNC و توليد مصنوعات چوبي با استفاده از اين دستگاه‌ها بازديد به عمل آمد.

تشريح چگونگي طراحي قطعه، چگونگي تنظيم دستگاه و قطعه کار، اصول کار دستگاه‌هاي CNC، انواع چوب‌هاي مورد استفاده در صنايع چوبي، نحوه محاسبه قيمت مصنوعات توليدي و ... از اهم برنامه‌هاي اين بازديد بود.

در اين بازديد دانشجويان مهندسي مکانيک (جهت آشنايي با نحوه طراحي و ساخت به وسيله دستگاه‌هاي CNC)، علوم باغباني (جهت آشنايي با انواع چوب‌هاي مورد استفاده در صنايع چوبي) و اقتصاد (جهت ارزيابي و محاسبه ميزان بازدهي و بهره‌وري کارگاه‌هاي CNC)، حضور داشتند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها