برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی پویایی جامعه را به دنبال دارد

خانه خبرها

دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام، گفت: برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي زمينه مشارکت نخبگان  و ايجاد تضارب آرا در سطح اجتماع را فراهم مي‌کند و به پويايي جامعه منتج مي‌شود.

    به گزارش روابط عمومي، دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام با بيان اينکه بسترسازي مناسب جهت برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي باعث توانمندسازي نخبگان مي‌شود، گفت: مقام معظم رهبري بارها بر برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي در سطح دانشگاه‌ها تأکيد داشته‌اند، که اگر بر طبق فرامين ايشان عمل مي‌شد و بستري براي شنيدين نظرات مختلف ايجاد مي‌گرديد، تضارب آرا و پويايي جامعه را به همراه داشت.

دکتر ويسه با اشاره به عملکرد خوب دانشگاه ايلام در زمينه برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي در دو سال گذشته، بيان داشت: در اين مدت تلاش شده است تا اساتيد و دانشجوياني که تاکنون فرصتي براي ارائه دغدعه‌هايشان در فضاي عمومي ايجاد نشده است، بتوانند بدون واهمه نظرات خود را بيان کنند و در معرض نقد و نظر مخالفان قرار دهند.

عضو هيأت رئيسه دانشگاه ايلام، افزود: در سال‌هاي 1401 و 1402 کرسي‌هاي آزادانديشي زيادي بر اساس درخواست و علائق واقعي دانشجويان و با مشارکت گسترده آنان در دانشگاه ايلام برگزار شد، که در رسانه ملي نيز انعکاس يافت.

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه با اشاره به تقدير وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از دانشگاه تهران و دانشگاه ايلام به جهت عملکرد عالي در زمينه برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي، يادآور شد: در سال تحصيلي جديد نيز برنامه جامعي براي برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي داريم، که ان شاء الله در روزهاي آتي عملياتي خواهد شد.

دکتر ويسه با بيان اينکه در اجراي برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي تنها خطوط قرمز ما رعايت قانون اساسي و عدم عبور از دايره اخلاق اسلامي و ادب اجتماعي است، اظهار داشت: يکي از پشتوانه‌هاي اصلي ما در اجراي اين برنامه‌ها، نهادهاي امنيتي هستند. چرا که اين نهاد خودشان مشوق برگزاري اين نوع برنامه‌ها هستند و علاقمند مي‌باشند با نظرات مختلف جامعه دانشگاهي آشنا شوند.

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام با اشاره به نظرات راهبردي و کابردي دانشجويان، گفت: متأسفانه يک ترس کاذب در بين افراد نخبه باعث شده است، که اين افراد رغبت کمي براي حضور در اين کرسي‌ها داشته باشند، لذا مي‌طلبد بستري فراهم شود تا همه پاي کار بيايند، که اگر اين مهم محقق شود، در راستاي توسعه کشور و تقويت نظام مقدس جمهوري اسلامي گام برداشته‌ايم.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها