سه شنبه‌های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

خانه خبرها

عنوان: «در ميانه ايمان و شک -  گفتگوهايي درباره دين و عقل»

مؤلف: جان هيک

ترجمه: دکتر فرهاد عمو‌رضايي استاديار دانشگاه ايلام

کتاب «در ميانه ايمان و شک - گفتگوهايي درباره دين و عقل» تأليف جان هيک توسط دکتر فرهاد عمورضايي استاديار دانشگاه ايلام ترجمه شده و در 15 فصل و 145 صفحه منتشر گرديده است .

«اين کتاب کوتاه براي شمايي نگاشته شده است که شديداً در دين ترديد داريد اما آماده نيستيد که به طور کامل کنارش بگذاريد يا در جايي از طيف ميان ايمان و شک هستيد».

کتاب حاضر مجموعه گفتگوهايي را شامل مي‌شود، که ميان شخصيتي خيالي به نام «ديويد»  و «جان»، جريان دارد. ديويد تمام باورهاي مربوط به واقعيتي متعالي را عميقاً به ديده ترديد مي‌نگرد. اما من، بر اساس تجربه ديني، معتقدم که واقعيتي فراتر از قلمرو موجودات فيزيکي و انسان‌ها وجود دارد. در اين گفتگوها پرسش‌هاي بزرگ طرح مي‌شود، که همه ما با آنها مواجهيم. آيا دليل مناسبي براي اعتقاد به خدا وجود دارد يا خدا توهم است؟ منظور ما از خدا دقيقآ چيست؟ گذشته از کليسا، آيا علاوه بر جهان مادي که خود به آن تعلق داريم، « چيزي » هست؟ آيا بعضاً لحظات «اوج» يا غير معمولي وجود دارد، که برخي افراد جلوه‌هايي گذرا از محيط روحاني بزرگ‌تري را تجربه کنند؟ آيا اعتماد به چنين تجربه‌اي معقول است؟ در اين صورت تجربه مذکور درباره معناي زندگي چه نکته‌ي را نشان مي‌دهد؟ درباره رويدادهاي پس از مرگ چطور؟ در هر کدام از اين موضوعات، ديويد و جان دلايل دو طرف بحث را مطرح مي‌کنند.

سه‌شنبه هر هفته، ما را با معرفي کتب منتشر شده اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام همراهي کنيد.

 

روابط عمومي دانشگاه ايلام

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها