برگزاری کارگاه کشت و کار گیاهان گلخانه‌ای در دانشگاه ایلام

خانه خبرها
برگزاري کارگاه کشت و کار گياهان گلخانه‌اي  در دانشگاه ايلام

با حمايت دانشکده کشاورزي، کارگاه کشت و کار گياهان گلخانه‌اي به صورت يک دوره بلند مدت (از 30 دي ماه 1401 تاکنون) در دانشگاه ايلام در حال برگزاري است.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه، بروز خشکسالي‌هاي اخير و کمبود منابع از جمله آب و خاک مرغوب کشاورزي باعث شده، امروزه توجهات بيش از پيش به کشت و کار گياهان گلخانه‌اي سوق داده شود. اگرچه اين کشت و کار در کشور در حال گسترش است، ولي کماکان کمبود  نيروي متخصص و آشنا با فرايند توليد، يکي از مشکلات اين صنعت پردرآمد و مخصوصاً  در استان ايلام مي‌باشد.

تربيت فارغ‌التحصيلان کشاورزي متخصص، که تجربه لازم در اين زمينه را کسب کرده باشند، يکي از مهمترين رسالت‌هاي جامعه دانشگاهي است، که مي‌تواند عليرغم ايجاد کارآفريني و ورود اين افراد پس از فارغ‌التحصيلي به اين صنعت سودمند، بخشي از  نيازهاي صنعت کشاورزي به نيروي متخصص، نيز تأمين شود.

به منظور نيل به اين هدف، کارگاه کشت و کار گياهان گلخانه‌اي به صورت يک دوره بلندمدت از کاشت تا برداشت (از ديماه 1401 تا کنون) با حمايت‌هاي مسئولين دانشگاه و تجهيز گلخانه‌ها توسط ايشان و با سرپرستي دکتر ميثم محمدي عضو هيأت علمي گروه آموزشي علوم و مهندسي باغباني در حال اجرا است.

اين دوره با حضور 30دانشجو فعال در مجموعه گلخانه‌اي دانشگاه واقع در پرديس مرکزي آغاز شد، که هم‌اکنون برداشت محصول آغاز شده و انتظار مي‌رود در پايان اين دوره، دانشجويان تجربه کافي در فرايند توليد و مديريت کشت گياهان گلخانه‌اي در کشت‌هاي خاکي را کسب کنند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها