برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در دانشگاه ایلام

خانه خبرها
به همت سازمان بسيح اساتيد استان ايلام و معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام، مراسم گراميداشت سالروز شهادت شهيد مصطفي چمران و روز بسيج اساتيد، صبح امروز در محل سالن آيت الله حيدري برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، در ابتداي اين مراسم دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه شهيد مصطفي چمران حقيقتاً يک استاد بسيجي به تمام معناست، تأکيد کرد شهيد مصطفي چمران يک استاد بسيجي در تراز انقلاب اسلامي است، که بايد به عنوان الگو براي دانشگاهيان مطرح باشد.

دکتر علي‌محمدي مهمترين ويژگي شهيد چمران را معرفت به خداوند متعال دانست، که باعث شد ايشان محو عالم بي‌نهايت شود و جز خدا چيزي را احساس نکند، چنانکه در مناجات خود ذکر کرده است: «خوش دارم، که در نيمه‌هاي شب در سکوت مرموز آسمان و زمين به مناجات برخيزم، با ستارگان نجوا کنم و قلب خود را به اسرار ناگفتني آسمان بگشايم. آرام آرام به عمق کهکشانها صعود نمايم، محو عالم بي‌نهايت شوم و از مرزهاي علم وجود در گذرم و در وادي ثنا غوطه‌ور شوم و جز خدا چيزي را احساس نکنم».

رئيس دانشگاه يادآور شد: عشق به پروردگار متعال باعث شد، شهيد چمران تمام مناصب رسمي را رها کرده و وارد عرصه دفاع مقدس شود و در محورهاي عملياتي حضور يابد، که اين اخلاص در نهايت به شهادت ايشان ختم شد.

در ادامه دکتر ويسه رئيس سازمان بسيج اساتيد استان ايلام با بيان اينکه عضويت در شجره طيبه بسيج، قدم گذاشتن در مسيري است که همه ويژگي‌هاي يک انسان توحيدي را داراست، گفت: شجاعت، اخلاص، تدبير، ايثار و فداکاري از مشخصه‌هاي اصلي بسيجيان مي‌باشد.

دکتر ويسه تأکيد کرد نهاد بسيج سياسي نيست و لذا همه دوستدران نظام الهي و مقدس جمهوري اسلامي ايران و همه دلسوزاني که به سربلندي و استقلال ملت شريف ايران متعهد هستند، مي‌توانند عضو بسيج باشند.

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام شهيد چمران را شخصيتي الگو و شاخص در تاريخ معاصر ايران دانست و تصريح کرد: شهيد چمران به عنوان يک استادي که در بالاترين سطح عملي قرار داشت، به اقتضاي زمان به يک رزمنده و فرمانده شجاع تبديل شد، که تاکتيک جنگهاي نامنظم را را تدوين کرد و سهم عمده‌اي در توقف رژيم صدام در تجاوز به مرزهاي کشور داشت.

دکتر ويسه افزود: شهيد چمران در عين حال يک عارف هم است، که نجواهاي شبانه‌اش مملو از مباحثي بي‌نظير در زمينه شناخت خداوند مي‌باشد.

رييس سازمان بسيج اساتيد استان ايلام با تقدير از حمايت همه جانبه و هميشگي دکتر علي محمدي رييس دانشگاه ايلام از برنامه هاي بسيج اساتيد، تصريح کرد: رويکرد خالصانه دکتر علي محمدي باعث دلگرمي اساتيد بسيجي براي اجراي برنامه هاي مختلف علمي و فرهنگي است که بر خود لازم ميدانم از ايشان کمال تقدير و تشکر را داشته باشم.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين علي‌محمدي نماينه ولي فقيه در سپاه امير المومنين (ع) استان با بيان اينکه تفکر بسيجي در دانشگاه‌ها زمينه ساز توسعه علمي کشور بوده است، تأکيد کرد: عليرغم تحريم و تمام محدوديت‌ها، تفکر بسيجي باعث ايستادن ايران اسلامي در قله علمي جهان شده است.

گفتني است با ارتباط تصويري که با سازمان بسيج اساتيد کشور برقرار شد، دکتر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي، دکتر زلفي گل وزير علوم، تحقيقات و فناوري، سردار سلامي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و دکتر خسروپناه دبير شوراي عايل انقلاب فرهنگي به صورت برخط به ياراد سخرناني پرداختند.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها