سه شنبه‌های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

خانه خبرها

عنوان کتاب: مديريت سيستم‌هاي اطلاعاتي سازمان (فرآيند نياز‌سنجي، توسعه، ارزشيابي)‌

مؤلف: دکتر علي ياسيني دانشيار دانشگاه ايلام، زهرا پاليزبان، خانم دکتر زينب رضايي‌نسب

کتاب مديريت سيستم‌هاي اطلاعاتي سازمان (فرآيند نياز‌سنجي، توسعه، ارزشيابي) تأليف دکتر علي ياسيني عضو هيأت علمي دانشگاه ايلام، زهرا پاليزبان، خانم دکتر زينب رضايي‌نسب، در 7 فصل و 329 صفحه منتشر شده است.

امروزه در عصري زندگي مي‌کنيم، که بسياري از آموزه‌هاي سنتي دگرگون شده و در حال تغيير مستمر است. اين تغييرات در حوزه سازمان و مديريت بارزتر است و آثار آن در قالب خلاقيت، نوآوري و خلق دانش در جهت بهبود کيفيت زندگي بشر قابل درک است. وجه مميزه‌‌ي سازمان‌ها در عصر اطلاعات و ارتباطات، همانا دانش محوري و آفرينش دانش توسط منابع انساني است. امروزه اطلاعات، برگ برنده سازمان‌ها و شرکت‌هاي بزرگ تجاري است.

کتاب حاضر با عنوان سيستم‌هاي اطلاعاتي و فرآيند مديريت آن‌ها، جهت استفاده دانشجويان کارشناسي ارشد رشته مديريت (تمامي گرايش‌ها) در قالب 7 فصل به رشته تحرير درآمده است.در فصل اول تعاريف و مفاهيم مرتبط با سيستم و اصول زيربنايي آن گنجانده شده و فصل دوم اين تعاريف و مفاهيم را با اصول، روش‌ها، ابعاد، و روند تکامل فناوري اطلاعات و سيستم اطلاعاتي تکميل نموده است. سير تحول و تکامل سيستم‌هاي اطلاعاتي در سازمان با تمرکز بر سه دوره داده‌پردازي (DP) سيستم‌هاي اطلاعاتي مديريت (MIS)، و سيستم‌هاي اطلاعاتي استراتژيک (SIS) موضوع اصلي فصل سوم کتاب حاضر است، که طبقه‌بندي، دسته‌بندي، ويژگي‌هاي سيستم‌هاي اطلاعاتي ريزتر هر دوره، و هم‌راستايي نوع سيستم اطلاعاتي با ساختار تصميم‌گيري در فصل چهارم مورد بحث و بررسي قرار گرفته است. در فصول 5 الي 7 موضوع مديريت سيستم‌هاي اطلاعاتي (با سه محور؛ ايجاد و توسعه سيستم‌هاي اطلاعاتي مديريت) مورد بررسي قرار گرفته است.

 

سه‌شنبه هر هفته، ما را با معرفي کتب منتشر شده اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام همراهي کنيد.

 

                 روابط عمومي دانشگاه ايلام

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها