انجام پژوهش ملی پیمایش منطقه‌ای شیوع‌ شناسی خودکشی در 5 استان کشور در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام از انجام پژوهش ملي پيمايش منطقه‌اي شيوع‌ شناسي خودکشي در 5 استان کشور در دانشگاه ايلام خبر داد.

  به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر «عليرضا تاب» در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: پژوهش ملي پيمايش منطقه‌اي شيوع‌ شناسي خودکشي در استان‌هاي ايلام، کرمانشاه، لرستان، کهگيلويه و بوير احمد و چهارمحال بختياري توسط يک تيم تحقيقاتي اين دانشگاه و با همکاري پژوهشگراني از دانشگاهاي استان‌هاي ياد شده در دانشگاه ايلام در حال اجرا است.

 دکتر تاب با بيان اينکه اين پژوهش با هدف مطالعه شيوع خودکشي در استان‌هاي پرخطر در اين زمينه در 3 فاز در حال انجام است، تصريح کرد: منظور از شيوع‌شناسي خودکشي در پژوهش حاضر مطالعه افکار خودکشانه، اقدام به خودکشي و خودکشي منجر به مرگ از لحاظ ميزان و همچنين ويژگي‌هاي جمعيت شناختي و اجتماعي - فرهنگي، وضعيت مذهب، خانواده و افرادي که افکار خودکشي دارند يا اقدام به خودکشي کرده‌اند و خودکشي منجر به مرگ داشته‌اند.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام، گفت: براي اين کار پرسشنامه‌هاي جداگانه تدوين خواهد شد و براي مطالعه اقدام به خودکشي 1600 پرسشنامه بر اساس قرارگيري در فرمول حجم نمونه خواهيم داشت.

عضو هيأت رئيسه دانشگاه با بيان اينکه علاوه بر توصيف اين ويژگي‌ها در فاز مهم بعدي به تبيين مسئله و بررسي عوامل تاثيرگذار بر شيوع شناسي خودکشي در استان هاي هدف خواهيم پرداخت، گفت: در فاز سوم جنبه ديگري از تبيين تفهمي مساله خواهيم پرداخت و وارد مرحله کيفي خواهيم شد بدين طريق که مصاحبه هاي عميقي با اقدام کنندگان خودکشي در 5 استان براي رسيدن به دلايل خودکشي از منظر اقدام کنندگان صورت و نيز راهکارهاي حل مسئله بررسي خواهد شد.

دکتر تاب تصريح کرد: هم‌اکنون پروپوزال اين طرح تصويب شده و مشغول انجام 3  فصل ابتداي طرح و در ادامه تدوين پرسشنامه‌هاي مربوط هستيم و بعد از انجام اين مراحل همايشي با همين عنوان در دانشگاه ايلام برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام با اشاره به پرداخت معوقات دانشگاه، اظهار داشت: گرنت اعضاي هيات علمي دانشگاه تا 8 اسفند  1401 به مبلغ 11 ميليارد و 145 ميليون و 389 هزار و 999 ريال و مرحله اول گرنت دانشجويي به مبلغ 198 ميليون تومان و مرحله دوم گرنت دانشجويي به مبلغ 186 ميليون تومان پرداخت شد.

دکتر با بيان اينکه تعداد واحدهاي فناور به بيش از 50 مورد افزايش يافته و تعداد شرکت‌هاي دانش بنيان از يک مورد در سال 1400 به 7 مورد در سال 1402 افزايش يافته است، گفت: خوشبختانه شاهد افزايش 80 تا 140 درصدي تسهيلات مرحله پيش رشد از 250 ميليون ريال به 450 تا 600 ميليون ريال و افزايش 50 تا 150 درصدي تسهيلات مرحله رشد از مبلغ 1000 ميليون ريال به 1500 تا 2500 ميليون ريال بوده‌ايم

دکتر تاب تصريح کرد: سامانه SSO دانشگاه از طريق پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهي وزارت علوم، به پنجره خدمات دولت هوشمند متصل گرديد. با استفاده از اين امکان، دانشجويان، اعضاي هيات علمي و کارکنان دانشگاه مي‌توانند صرفا با يک بار وارد کردن شماره همراه خود (شماره‌اي که به نام آن‌ها ثبت شده است) به سامانه‌هاي متصل به سيستم SSO موجود در دانشگاه و حتي ساير سامانه‌هاي وابسته به وزارت علوم از جمله سامانه مرکز جذب اعضاي هيات‌هاي علمي، صندوق رفاه دانشجويان و ... دسترسي پيدا کنند. اين خدمت بهبود قابل توجهي در سرعت و راحتي دسترسي به خدمات دانشگاهي و در نتيجه ارائه خدمات بهتر به دانشجويان و کارکنان دانشگاه به همراه دارد

عضو هيأت رئيسه دانشگاه از ارتقاء Email Security دانشگاه خبر داد و تصريح کرد: با راه‌اندازي Cisco ESA امنيت دريافت و ارسال به وسيله سرويس پست الکترونيکي دانشگاه به صورت قابل قبولي ارتقاء يافته است. اين سرويس پست‌هاي الکترونيکي خطرناک، جعلي و هرزنامه را تشخيص و قبل از رسيدن به دست کاربران مسدود مي‌کند.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه از درخشش تيم مرکز رشد واحدهاي فناوري دانشگاه ايلام در رويداد بين اللمللي روشناي اربعين خبر داد و تصريح کرد: اين تيم به سرگروهي ابراهيم احمدي فرد مدير واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه موفق به کسب رتبه سوم رويداد بين المللي نوآوري هاي اربعيني روشنا شد.

 دکتر تاب با بيان اينکه اين تيم با ايده سامانه زائران که مبتني بر مانيتورينگ پارکينگ هاي مرزي بود، توانست در طي سه مرحله از بين 180 ايده به کسب مقام سومي رويداد بين‌المللي روشناي اربعين دست پيدا کند، گفت: ايده سامانه زائران ضمن مانيتورينگ پارکينگ‌هاي مرزي ايلام به کنترل تردد زائرين جهت جلوگيري از ازدحام عبور و مرور و راحتي زوار مي‌پردازد.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام از حضور چهار نفر از اعضاي هيأت علمي دانشگاه در فهرست دانشمندان 1% و 2% جهان بر اساس پايگاه شاخص‌هاي اساسي علم (ESI) خبر داد و تصريح کرد: يک نفر از اعضا هيات علمي دانشگاه برنده گرنت بورسيه پژوهشي بين‌المللي بنياد الکساندر فون هومبولدت آلمان در شاخه اعضاي هيأت علمي با تجربه در دانشگاه دويسبورگ - اسن آلمان شد.

دکتر تاب کسب اختراع سطح 3 بنياد ملي نخبگان (اختراع دارويي) توسط شرکت دانش‌بنيان پيشگام طب دايا مستقر در مرکز رشد واحدهاي فناور دانشگاه، قرار گرفتن 6 نفر از اعضاي هيأت علمي دانشگاه در جمع برترين‌هاي کشوري در بخش ارتباط با جامعه و صنعت، انتخاب يک نفر استاديار دانشکده علوم پايه اين دانشگاه بر اساس ارزيابي بنياد ملي نخبگان به عنوان برگزيده "طرح دکتر کاظمي آشتياني"، چاپ 460 عنوان مقاله در مجلات علمي معتبر بين‌المللي (225 مقاله) و ملي (235 مقاله) و چاپ 28 عنوان کتاب تأليفي و ترجمه‌اي در انتشارات معتبر ملي و بين‌المللي را از ديگر دستاوردهاي حوزه پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام اعلام کرد.

وي از افزايش حدود 2 برابري طرح‌هاي برون‌دانشگاهي در سال 1402 نسبت به سال 1400 خبر داد و تأکيد کرد: پيگيري اخذ اعتبارات پژوهشي در همکاري با ساير نهادها در راستاي تحقق شعارسال (مهار تورم و رشد توليد)، حجاب و عفاف، جمعيت، خانواده و فرزندآوري، مساجد، جهاد تبيين و اقتصاد و معيشت انجام شده و کماکان در حال انجام است.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام اخذ استاندارد 17025 و ارتقاء دامنه فعاليت آزمايشگاه مرکزي به عنوان آزمايشگاه معتمد سازمان محيط زيست و تشکيل اتاق علم و تعاون در دانشگاه ايلام به منظور تشکيل تعاوني هاي دانشجويي و افزايش مهارت دانشجويان در راستاي توليد و اشتغال را از ديگر دستاوردهاي اين حوزه اعلام کرد.

دکتر تاب تأکيد کرد: حمايت از فعاليت‌هاي مهارت افزايي، رويدادهاي فناورانه و پژوهشي دانشجويي بخصوص پايان نامه‌ها و رساله‌هاي دانشجويان و تسريع در پرداخت به موقع پژوهانه‌هاي مربوطه در اولويت اين دانشگاه قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه، يادآور شد:  شيوه‌نامه و تهيه قرارداد نحوة هزينه کرد پژوهانه اعضاي هيأت علمي استخدامي جديد، تهيه شيوه‌نامه اجرائي ترفيع ساليانه و شرح وظايف اعضاي هيأت علمي پژوهشي دانشگاه تدوين شده است.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها