تقدیر رئیس جهاد دانشگاهی کشور از رئیس دانشگاه ایلام

خانه خبرها

دکتر مسلمي نائيني رئيس جهاد دانشگاهي کشور با اهداي لوحي از حمايت و همکاري دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با جهاد دانشگاهي تقدير بعمل آورد.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، دکتر «حسن مسلمي نائيني» رئيس جهاددانشگاهي کشور در جريان نشست هم‌انديشي با رؤساي دانشگاه‌هاي استان ايلام که عصر روز چهارشنبه در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد، با بيان اينکه اميدواريم جهادگران دانشگاهي بتوانند پاسخ خوبي به اعتماد رئيس دانشگاه ايلام بدهند، تصريح کرد: استان ايلام استاني پرظرفيت، اما کم برخوردار است که اميدواريم با تلاش و هماهنگي دانشگاه‌هاي استان و جهاد دانشگاهي بتوان استعدادهاي بالقوه استان را بالفعل کرد.

دکتر مسلمي نائيني بر استفاده استان از شبکه بزرگ علمي و تحقيقاتي جهاددانشگاهي تأکيد کرد و گفت: طرح‌هاي فناورانه جهاد دانشگاهي ظرفيت مناسبي براي توسعه استان ايلام است.

رئيس جهاددانشگاهي فعاليت خبرگزاري‌هاي ايسنا و ايکنا، برگزاري مسابقات مناظره دانشجويان را از نمونه فعاليت‌هاي فرهنگي  اين نهاد عنوان کرد و گفت: اين مجموعه در زمينه نفت و گاز فعاليت‌هاي خوبي را انجام داده و با همکاري با دانشگاه ايلام مي‌تواند در اين زمينه در استان نقش آفريني کند.

در ادامه دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام، اظهار کرد:  يکي از نهادهايي که بعد از انقلاب مؤر واقع شده است جهاد دانشگاهي است و  در واقع هدف از تأسيس اين نهاد اين بود که اهداف فرهنگي انقلاب در دانشگاه‌ها محقق شود.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به اينکه حضور در عرصه فرهنگي و تحقيقاتي دو وظيفه مهم جهاد دانشگاهي است، تصريح کرد: بعدها يک وظيفه ديگر نيز به جهاددانشگاهي سپرده شد که آن پل ارتباطي بين دانشگاه، صنعت و خدمات بود.

رئيس دانشگاه ايلام، گفت: وظيفه جهاددانشگاهي در عرصه فرهنگي و علمي در واقع رسيدن به هدف والاي اسلامي شدن دانشگاه‌ها است.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به اينکه چندسالي هست که سند اسلامي شدن دانشگاه‌ها تدوين شده است، تصريح کرد: از رؤساي دانشگاه‌ها خواسته شده است که بر اين اساس حرکت کنند.

رئيس دانشگاه ادامه داد: بحث اوليه در دانشگاه اسلامي توليد علم است وعلمي ارزشمند است، که نافع باشد، يعني به توليد ثروت منجر شود. البته منظور از ثروت تنها مقوله مادي نيست، بلکه ثروت معنوي نيز در ميان است.

دکتر علي‌محمدي، افزود: در دانشگاه اسلامي آموزش به شکل صحيح و درست انجام مي‌شود، تا دانشجو بتواند مسائل را تحليل کند.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه در دانشگاه اسلامي پژوهش به شکل جدي دنبال مي‌شود، تصريح کرد: پژوهش بايد مشکلات معرفتي انسان را حل کند و براي جامعه کاربرد داشته باشد.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه دانشگاه اسلامي کارآفرين است، تصريح کرد: کسي که از دانشگاه اسلامي فارغ‌التحصيل مي‌شود بيکار نمي‌ماند و براي خود و ديگران ايجاد کار مي‌کند. همچنين دانشگاه اسلامي در حوزه مسئوليت اجتماعي نقش مؤثر دارد و پيشران است.

رئيس دانشگاه ادامه داد: هدف انقلاب اسلامي، رسيدن به تمدن نوين اسلامي است و راه آن اين است که دانشگاه‌هاي ما بايد اسلامي بشوند که اين نياز به کمک جهاد دانشگاهي دارد.

رئيس دانشگاه ايلام، گفت: يکي از وظايف جهاددانشگاهي اشتغال‌زايي نيز هست که به خوبي آن را انجام داده و انتظار هست که در اين زمينه فعاليت بيشتري داشته باشد.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامي از دانشگاه‌ها براي اميدآفريني در سطح جامعه، يادآور شد: جهاددانشگاهي مي‌تواند در اين عرصه مؤثر باشد.

در پايان اين مراسم علاوه بر امضاي تفاهم نامه مشترک بين رئيس جهاددانشگاهي کشور و رئيس دانشگاه ايلام، به پاس زحمات دکتر علي‌محمدي و هماهنگي با فعاليت‌هاي جهاددانشگاهي لوح تقديري از طرف رئيس جهاددانشگاهي کشور به ايشان اعطا شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها