برگزاری نشست ستاد اربعین دانشگاهیان استان و قرارگاه علم الهدی در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

به منظور برنامه‌ريزي براي بزرگداشت اربعين حسيني و اردو‌هاي راهيان نور در تابستان سال جاري، نشست ستاد اربعين دانشگاهيان استان ايلام و قرارگاه علم‌الهدي، صبح ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

   به گزارش روابط عمومي، در اين نشست دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام واقعه غدير خم را عيدالله اکبر دانست، که موضوع آن به جهاد تبيين مرتبط است، گفت: اگر ماهيت واقعه غدير هر ساله به درستي تبيين گردد، جهان اسلام شاهد اين حجم از اختلاف و انشقاق نخواهد بود.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه مبارزه با جهل و آگاهي بخشي نقطه اشتراک و اساس کار تمام انبياي الهي است، اظهار داشت: در آيات قرآن بصورت مکرر بر اين مهم تأکيد شده است، چنانکه در آيه 45 سوره احزاب آمده است: «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا» «اي پيامبر (گرامي) ما تو را به رسالت فرستاديم تا (بر نيک و بد خلق) گواه باشي و (خوبان را به رحمت الهي) مژده دهي و (بدان را از عذاب خدا) بترساني». همچنين در آيه 138 سوره آل عمران بيان دشه است: «هَذَا بَيَانٌ لِلنَّاسِ وَهُدًى وَمَوْعِظَةٌ لِلْمُتَّقِينَ» «اين آيات حجت و بياني است براي (عموم) مردم، و راهنما و پندي براي پرهيزکاران».

رئيس دانشگاه ايلام با تأکيد بر اينکه بايد با ابزار حکمت و استدلال مسائل را براي مردم تبيين کرد، بيان داشت: نتيجه «علم» به «تبيين»، نتيجه «تبيين» به «بصيرت» و نتيجه «بصيرت» به «تمييز» بين حق و باطل مي‌انجامد.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به تأثيرگذاري مراسم بزرگداشت اربعين حسيني در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و معنوي جهان و ايران اسلامي، خواستار برنامه‌ريزي دقيق براي استفاده از اين ظرفيت بي‌نظير در پيشبرد اهداف و اجراي برنامه‌هاي مختلف کشوري و دانشگاهي شد و تأکيد کرد: دانشگاه ايلام با حداکثر توان آماده مشارکت در ميزباني اين رويداد عظيم مي‌باشد.

در اين نشست سردار کريميان جانشين سپاه امير المومنين (ع) استان با بيان اينکه مراسم بزرگداشت اربعين حسيني هديه خداوند متعال به مردم ايران و استان ايلام است، تأکيد کرد: بايد از اين فرصت بي‌نظير حداکثر بهره‌برداي را بعمل آوريم و از تمامي امکانات و ظرفيت‌ها براي خدمات رساني به زائرين استفاده کنيم.

در ادامه، اعضاي نشست، به بحث و تبادل نظر درباره بزرگداشت اربعين حسيني و اردو‌هاي راهيان نور دانشجويي در تابستان سال جاري پرداختند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها