برگزاری نشست تبیین کارکرد ارزش‌های دفاع مقدس در تقویت شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

نشست «تبيين کارکرد ارزش‌هاي دفاع مقدس در تقويت شکل‌گيري تمدن اسلامي» با سخنراني حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام، سردار شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) ايلام، دکتر ويسه رئيس سازمان بسيج اساتيد استان ايلام و با حضور رؤساي دانشگاه‌هاي استان و جمع زيادي از اساتيد بسيجي صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

به گزارش روابط عمومي، در ابتداي اين نشست حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام ضمن عرض تبريک به دکتر علي‌محمدي به جهت کسب رتبه برتر دانشگاه ايلام در بين دانشگاه‌هاي سراسر کشور در هيجدهمين جشنواره شهيد رجايي، توضيحاتي را درباره دستاوردهاي دفاع مقدس و فتنه1401ارائه کرد، که سخنان ايشان بصورت جداگانه منتشر مي‌گردد.

در ادامه دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه در حوزه فردي، اجتماعي، ملي و بين‌المللي، دفاع مقدس برکات زيادي داشته است که واقعاً قابل احصاء نيست، اظهار داشت: هر آنچه که امروز به دست آمده و از جمله ورود جمهوري اسلامي ايران به باشگاه کشورهاي توسعه يافته، از برکات دفاع مقدس مي‌باشد.

دکتر علي‌محمدي، افزود: به واقع پيشرفت امروز کشور مديون و مرهون خودباوري و اعتماد به نفس و سخت کوشي است، که در دوارن دفاع مقدس به دست آمد و زمينه‌ ساز، پيشرفت‌هاي شِگرف علمي و فناوري در حوزه‌هاي مختلف، هوا فضا، دانش هسته‌اي، قدرت موشکي، فناوري نانو، توسعه پزشکي، سلول‌هاي بنيادي، دستيباي به دانش پرتاب ماهواره و فرستادن موجود زنده به فضا و توسعه تجهيزات نظامي شد، که بهت و حيرت دشمنان را به همراه داشته است.

رئيس دانشگاه ايلام تصريح کرد: براي همين است که حضرت امام خميني (ره) فرمودند: «جنگ براي ما، يک نعمت بزرگ الهي بود».

دکتر علي‌محمدي تربيت معنوي و الهي جوانان را يکي ديگر از دستاوردهاي ماندگار دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس با هدايت الهي امام خميني (ره)، خيل عظيمي از نوجوانان، جوانان و افراد بزرگسال را خداخواه کرد، که بزرگترين ثمره دفاع مقدس است و متأسفانه تاکنون به اين موضوع مهم کمتر پرداخته شده است.

رئيس دانشگاه يادآور شد: روحيه خداخواهي بر جبهه‌ها حاکم بود و براي همين هيچگاه کسي خود را بر ديگران ترجيح نمي‌داد، همه از تخريب روي گردان بودند، کسي از زير بار مشکلات فرار نمي‌کرد، کسي افتخارات ديگري را به خود نسبت نمي‌داد، سن و سال مطرح نبود؛ چنانکه يک فرمانده جوان بر گردان، گروهان، تيپ و لشکر فرماندهي مي‌کرد و افراد باسواد و مسن زيادي هم  زيرمجموعه او بودند، اما کسي معترض نبود و اطاعت محض سريال و جريان داشت.

دکتر علي‌محمدي، تأکيد کرد: دليل رواج اين رويکرد معنوي در جبهه‌ها، دوري از هوا و هوس و الهي شدن آنها بود، که به عنوان يک سرمايه ارزشمند بايد حفظ شود.

رئيس دانشگاه افزود: حفظ اين سرمايه و نشر آن رسالت بسيج و از جمله بسيج اساتيد است، که بايد در اولويت قرار گيرد، چرا که بسيج با راحت‌طلبي، منفعت‌طلبي، خودخواهي و دنياطلبي سازگاري ندارد.

در ادامه سردار شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) ايلام با تبريک به دکتر علي‌محمدي به جهت درخشش دانشگاه ايلام در هيجدهمين جشنواره شهيد رجايي و کسب رتبه برتر دانشگاه‌هاي سراسر کشور، تصريح کرد کسب اين عنوان يک افتخار ماندگار  براي استان ايلام است.

فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) ايلام همچنين با تقدير از دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام و ساير رؤساي دانشگاه‌هاي استان به جهت عملکرد عالي در خدمات رساني به زائرين اربعين حسيني (ع)، يادآور شد: دانشگاه ايلام در سال جاري در حوزه خدمات‌رساني به زائرين اربعيني حسيني (ع) قوي‌تر ظاهر شدند و عملکرد مناسبتري نسبت به سال گذشته داشت، که سزاوار تقدير است.

سردار شاکرمي با تمجيد از عملکرد دکتر ويسه و سازمان بسيج اساتيد استان ايلام، يادآور شد: در جريان فتنه سال گذشته، بسيج اساتيد به خوبي درخشيد و نقش محوري در حفظ آرامش دانشگاه‌هاي استان داشت.

فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) ايلام از دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام به جهت تأمين مکان مناسب براي دفتر مرکزي سازمان بسيج اساتيد استان ايلام تقدير کرد و ابراز اميدواري نمود بسيج اساتيد بتواند بيش از گذشته در روند توسعه دانشگاه‌ها تأثيرگذار باشد.

سردار شاکرمي با بيان اينکه دشمنان در طول تاريخ انقلاب اسلامي از انجام هيچ دشمني و خباثتي عليه نظام جمهوري اسلامي کوتاهي نکردند، گفت: با مديرت مدبرانه ولايت فقيه تمام نقشه‌هاي دشمنان شکست خورد و عليرغم همه توطئه‌ها و دشمني‌ها، هيچ کشوري ديگر جرأت تعرض به خاک ايران اسلامي را ندارد.

فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) ايلام، افزود: امروز اقتدار جمهوري اسلامي قابل کتمان نيست، و قدرت موشکي و پهبادي ايران در تراز کشورهاي پيشرفته رشد داشته است و  خواب را از چشمان بدخواهان انقلاب اسلامي ربوده است.

سردار شاکرمي خواستار اهتمام جدي اساتيد بسيجي براي روشنگري مسائل و تحولت کشور شد و افزود: نبايد به بهانه روشنفکري، دچار خودباختگي شد، بلکه بايد مسائل بصورت دقيق تبيين گردد، تا خدايي نخواسته دستاوردهاي انقلاب اسلايم کمرنگ نشان داده نشود.

فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) ايلام به جريان فتنه سال 1401 اشاره کرد و يادآور شد: نقشه مرموزي طراحي شده بود، تا استان ايلام دچار نآرامي شود، اما با هدايت حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده محترم و معزز ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام و با کمترين هزينه امنيت و آرامش بر استان حکمفرما شد.

سپس دکتر ويسه رئيس سازمان بسيج اساتيد استان ايلام با بيان اينکه اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي و نقش تأثيرگذار جبهه مقاومت يکي از علل اصلي شکل‌گيري نظم نوين جهاني است، اظهار داشت: رزمندگان اسلام بودند، که با نثار خوان خود هيمنه دشمن تا بن دندان مسلح بعثي را درهم شکستند و روح اميد و خودباوري را به جامعه منتقل کردند، تا زمينه ايجاد امنيت و آرامش و توسعه کشور فراهم گردد.

دکتر ويسه با بيان اينکه بر طبق آيات 157 و 158 سوره مبارکه آل عمران، شهدا حيات معنوي دارند و زنده هستند و نزد پروردگار خود روزي مي‌خورند و از اين مقام شاد و مسرور مي‌باشند، تصريح کرد: شهداي گرانقدر دفاع مقدس، اين جايگاه والا را به واسطه اخلاص، شجاعت، ايثار، شب‌زنده‌داري و خداخواهي به دست آوردند و در تاريخ ايران ماندگار شدند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها