برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی زمینه ساز تسهیل در تولید علم و شور و نشاط در دانشگاه است

خانه خبرها

دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام، گفت: برگزاري کرسي‌هاي نظريه‌پردازي و آزادانديشي دو محور مهم فعاليت دانشگاه در تراز انقلاب اسلامي است، که زمينه‌ساز تسهيل در توليد علم و ايجاد شور و نشاط در محيط دانشگاه خواهد بود.

    به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام در جلسه شوراي دانشگاه که صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار شد، با تبريک آغاز سال تحصيلي جديد و گراميداشت هفته دفاع مقدس، به کسب رتبه برتر دانشگاه ايلام در بين دانشگاه‌هاي کشور در هيجدهمين جشنواره شهيد رجايي اشاره کرد و اظهار داشت: اين موفقيت ارزشمند حاصل تلاش، همراهي، همدلي و زحمات مديريت، اعضاي هيأت علمي، کارکنان و دانشجويان دانشگاه است.

رئيس دانشگاه ايلام، کسب اين دستاورد در جشنواره شهيد رجايي را رويدادي فرخنده و متعلق به همه اعضاي جامعه دانشگاهي دانشگاه ايلام دانست و افزود: اميد داريم کسب اين عنوان ماندگار، زمينه‌ساز توجه بيشتر دولت و شتاب در روند توسعه دانشگاه و مايه خير و برکت براي همه اعضاي دانشگاه گردد.

دکتر علي‌محمدي خواستار اهتمام جدي براي برگزاري کرسي‌هاي نظريه‌پردازي و آزادانديشي در سال تحصيلي جديد شد و اظهار داشت: دانشگاه در تراز انقلاب اسلامي محل نقد و تضارب آراست و در اين راستا برگزاري‌ کرسي‌هاي آزادانديشي بهترين محفل براي گفت و گو مابين دانشجويان مي‌باشد، که اينجانب از مسئولين مربوطه خواهانم در سال تحصيلي جديد بصورت جدي به اين موضوع توجه نمايند.

رئيس دانشگاه ايلام، افزود: همچنين برگزاري کرسي‌هاي نظريه‌پردازي زمينه تسهيل در توليد علم و ايجاد شور و نشاط در محيط دانشگاه را فراهم مي‌کند.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه از تمام ظرفيت‌هاي موجود براي پرداخت رفاهيات اساتيد و کارکنان استفاده شده است، تأکيد کرد حفظ کرامت اعضاي دانشگاه و تشويق آنان براي ايجاد فضايي دوستانه و بانشاط جزو اولويت‌هاي مديريت دانشگاه ايلام است.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسيني‌نيا رئيس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام ضمن تبريک آغاز امامت امام عصر عج الله تعالي فرجه الشريف، آغاز سال تحصيلي جديد و گراميداشت هفته دفاع مقدس، خواستار برنامه‌ريزي و تدبير براي حل چالش‌هاي اجتماعي و فرهنگي شد و بيان داشت: در اين برهه حساس که دشمنان انقلاب اسلامي به دنبال القاي نااميدي در سطح جامعه و بخصوص در بين نسل جوان هستند، بايد تمهيداتي فراهم گردد، تا روحيه اميد و خودباوري به دانشجويان منتقل گردد، که براي تحقق اين هم، اساتيد نقش محوري دارند.

دکتر حسيني‌نيا با اشاره به تأثير بسزايي که هوش مصنوعي در آينده جهان و کشور خواهد داشت، خواستار برگزاري همايش هوش مصنوعي در دانشگاه ايلام شد و گفت: با برگزاري اين همايش فوايد، ضرر و پيامدهاي هوش مصنوعي و تأثير آن در زندگي روزمره مردم با حضور صاحب‌نظران تبيين مي‌گردد. 

رئيس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام با اشاره به تأکيد ويژه رهبر معظم انقلاب اسلامي براي برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي، خواستار اهتمام جدي‌تر به اين موضوع شد و آمادگي دفاتر نهاد نمايندگي را براي کمک در اين زمينه اعلام کرد.

در ادامه اعضاي شورا به بحث و تبدل نظر پيرامون دستورکار جلسه پرداختند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها