تعامل با دانشجو محور فعالیت‌های معاونت دانشجویی دانشگاه ایلام است

خانه خبرها
دکتر شکري معاون دانشجويي دانشگاه ايلام، گفت: بايد تلاش کنيم با تعامل با دانشجو به عنوان محور فعاليت‌هاي معاونت دانشجويي دانشگاه ايلام و ايجاد فضايي بانشاط و صميمانه، بستري فراهم شود، تا دانشجو در آرامش کامل به تحصيل بپردازد.

   به گزارش روابط عمومي، دکتر شکري معاون دانشجويي دانشگاه ايلام در کارگاه آموزشي «کاربرد بتا در پيشگيري از رفتار خود آسيب‌رسان و نحوه ارتباط مؤثر با دانشجويان»، که صبح امروز در سالن فرزانگان با حضور سرپرستان خوابگاه‌هاي دانشجويي دختران برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب اطهار داشت: اگر فردي به سلاح علم مجهز شد و توانست از آن در موقعيت‌هاي پيش رو استفاده کند، هرگز به مشکل بر نمي‌خورد، به عبارتي اين فرد توان عبور از بحران را دارد.

 دکتر شکري با تأکيد بر اينکه در شرايط کنوني دانشجويان ما نسبت به گذشته آسيب‌پذيرتر هستند، ادامه داد: اگر با اين قشر از دانشجويان همانگونه رفتار کرد که در گذشته رفتار شده است نه تنها نمي‌توانيم مشکلات آنان را حل نمائيم، بلکه با رفتار نسنجيده خود ممکن است آنان را وارد چالش و بحران کنيم.

معاون دانشجويي دانشگاه ايلام با تأکيد بر اينکه دانشجويان در دست ما امانت هستند و بايد ما امانت‌دار خوبي باشيم، خاطرنشان کرد: نبايد فضايي ايجاد کنيم که کسي که خانواده‌اش او را با هزاران اميد و آرزو بزرگ کرده است، در خوابگاه‌هاي دانشجويي دچار انحراف شد و رفتارش غيرقابل کنترل گردد، بلکه بايد تلاش کنيم با تعامل با دانشجو به عنوان محور فعاليت‌هاي معاونت دانشجويي و ايجاد فضايي بانشاط و صميمانه بستري فراهم شود، تا دانشجو در آرامش کامل به تحصيل بپردازد.

عضو هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با بيان اينکه مسئولين خوابگاه‌هاي دانشجويي دانشگاه موقعيت تعيين کننده‌اي دارند، يادآورشد: مسئولين خوابگاه‌هاي دانشجويي بايد با ارتقاء توانايي‌هاي مهارتي خود، بعضي از مشکلات پيش آمده را در محيط خوابگاه حل و فصل کنند و مانع تبديل آن به بحران شوند.

معاون دانشجويي دانشگاه با تأکيد بر اينکه هيچکدام از مسئولين خوابگاه‌هاي دانشجويي نمي‌توانند بصورت خود رأي با دانشجو برخورد نمايند،يادآور شد:  ملاک هر نوع رفتار و تصميم با دانشجويان، قانون مي‌باشد.

 در ادامه دکتر فرزاد محمدي رئيس اداره خوابگاه‌هاي دانشجويي دانشگاه ايلام هدف از برگزاري اين کارگاه آموزشي را توانمندسازي مسئولين خوابگاه‌هاي دانشجويي دانست و يادآور شد: به واسطه کسب آموزش‌هاي مختلف و همچين تعهد و تجربه‌اي که مسئولين خوابگاه‌هاي دانشجويي دارند، نوع رفتار با دانشجويان ساکن خوابگاه‌ها داراي استاندارد بالايي است، که البته بايد تلاش کنيم تا اين رويکرد را بيش از پيش ارتقاء دهيم.

دکتر محمدي ابراز اميدواري کرد با برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي بيشتر زمينه تعامل بهتر مسئولان خوابگاه‌ها و دانشجويان فراهم گردد.‌

گفتني است کارگاه آموزشي «کاربرد بتا در پيشگيري از رفتار خود آسيب‌رسان و نحوه ارتباط مؤثر با دانشجويان» با تدرس خانم دکتر چراغي برگزار شد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها