برگزاری نشست تخصصی جهاد تبیین و نقش دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در دانشگاه ایلام

خانه خبرها
برگزاري نشست تخصصي جهاد تبيين و نقش دانشگاه‌ها در شکل‌گيري تمدن نوين اسلامي در دانشگاه ايلام

نشست تخصصي جهاد تبيين و نقش دانشگاه‌ها در شکل‌گيري تمدن نوين اسلامي با سخنراني دکتر حشمت الله قنبري پژوهشگر تاريخ اسلام و استاد دانشگاه با حضور دکتر بهرام‌نيا استاندار ايلام، دکتر جمالي‌نژاد معاون عمراني وزارت کشور، دکتر حسني معاون سياسي و امنيتي استانداري ايلام، دکتر زرگوش مديرکل سياسي، انتخابات و تقسيمات کشوري استانداري، اعضاي هيأت رئيسه دانشگاه ايلام، حجت‌الاسلام و المسلمين يعقوبي معاون دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر عباسي مشاور رئيس و مدير حراست و جمع زيادي از اساتيد، کارکنان و دانشجويان عصر امروز در محل سالن آيت الله حيدري برگزار شد.

   به گزارش روابط عمومي، دکتر قنبري پژوهشگر تاريخ اسلام در اين نشست با بيان اينکه دانشگاه بخشي از نظام تعليم و تربيت هر کشوري است و نقش دانشگاه در رسيدن به تمدن‌ نوين اسلامي، يک نقش بسيار تعيين کننده است، گفت: نيازمند تبيين حقايق و دستاوردها براي ايجاد اميد در بين مردم و ريل‌گذاري براي ايجاد تمدن نوين اسلامي هستيم، که نقش دانشگاهيان در اين فرآيند، مؤثر و محوري است.

دکتر قنبري با بيان اينکه در تاريخ ايران انواع حکام ظالم، عادل، بي‌رحم و عالم وجود داشته‌اند، يادآور شد: ويژگي بد دروان پهلوي، وابستگي اين رژيم است و لذا در تاريخ ايران رژيم پهلوي با کمک عامل خارجي تأسيس شد و انگليس بود که رضاخان را مستقر کرد و وقتي کارکردش تمام شد، پرونده وي را بست و محمد رضا را به پادشاهي رساند و ننگ وابستگي اين رژيم از محکمات تاريخ ايران است، که نمي‌توان در آن شبهه‌اي وارد دانست.

وي تصريح کرد: انقلاب اسلامي به ننگ وابستگي ايران به بيگانگان پايان داد و لذا استقلال ايران مهمترين دستاورد انقلاب اسلامي مي‌باشد.

پژوهشگر تاريخ اسلام، يادآور شد: استکبار با ايجاد ناامني، تحميل جنگ، ترور و تحريم سعي کرد، حرکت ملت ايران را متوقف کند، اما در سايه تعاليم اهل بيت ‌عليهم‌السلام، نسلي تربيت شد که تمام معادلات را برهم زد و تمام توطئه‌هاي پيدا و پنهان دشمنان را خنثي نمود و زمينه اقتدار جهاني ايران را فراهم آورد.

اين استاد دانشگاه مردم سالاري ديني را يکي ديگر از دستاوردهاي انقلاب اسلامي دانست و اظهار داشت: تمام ارکان نظام جمهوري اسلامي با رأي مردم انتخاب مي‌شوند و اراده مردم در همه امور جاري است، لذا ما مي‌بينيم در اين سال‌ها دولت‌هايي با سياست‌هاي متفاوت با رأي مردم به قدرت رسيده‌‌اند.

دکتر قنبري با اشاره به تلاش دشمنان براي پمپاژ نااميدي و يأس در جامعه، بيان داشت: نظام سلطه امروز در برابر ايران اسلامي به بن بست رسيده، بطوريکه هيچ کدام از نقشه‌هاي آنان عليه ملت ايران عملياتي نمي‌شود، لذا براي تضعيف جمهوري اسلامي در تلاش است تا نااميدي را در جامعه ترويج دهد.

پژوهشگر تاريخ اسلام با بيان اينکه بايد براي خنثي نمودن اين حربه دشمنان به جهاد تبيين روي آورد، يادآور شد: تبيين يعني گفتن حقايقي که به ياس نمي‌انجامد و لذا نبايد توجيه را با تبيين خلط کرد، بلکه بايد حقايق اداره کشور، توانايي‌ها و دستاوردها را با زبان امروزي براي مردم تبيين نمود.

دکتر قنبري با اشاره به وجود مشکلات اقتصادي در جامعه اسلامي، تصريح کرد: ريشه ايجاد مشکلات براي مردم در سپردن امور به نااهلان و افراد غير انقلابي است، چرا که هر جا امور را به افراد انقلابي واگذار کرده‌ايم، شاهد پيشرفت و تعالي بوده‌ايم.

وي افزود: مگر يک فرمانده انقلابي و معقتد به نام حاج قاسم سليماني نبود، که تمام نقشه‌هاي آمريکا در خاورميانه را خنثي کرد و باعث برتري دست مقاومت در معادلات سياسي و نظامي گرديد، لذا چاره کار در واگذاري امور به افراد انقلابي و متعهد مي‌باشد.

در ابتداي اين مراسم دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام با اشاره به تعامل مثبت و حمايت هميشگي دکتر بهرام نيا استاندار ايلام و معاونين ايشان از مديريت دانشگاه ايلام، يادآور شد: جامعه دانشگاهي دانشگاه ايلام، استاندار محترم ايلام و معاونين ايشان را جزو اعضاي خود مي‌داند و قدران توجه ويژه اين عزيزان به دانشگاه ايلام مي‌باشد.

دکتر ويسه جهاد تبيين را راهبرد تعيين کننده جمهوري اسلامي در برابر جنگ ترکيبي دشمنان انقلاب اسلامي دانست و يادآور شد: دانشگاه محور جهاد تبيين است، چنانکه در دانشگاه ايلام بصورت مداوم نشست جهاد تبيين با موضوع‌هاي مختلف و با حضور اساتيد برجسته کشوري برگزار مي‌گردد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها