برگزاری نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه ایلام و رئیس دانشگاه یزد

خانه خبرها
برگزاري نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و رئيس دانشگاه يزد

در راستاي توسعه همکاري‌هاي دوجانبه، نشست هم‌انديشي دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام و دکتر کلانتري رئيس دانشگاه يزد صبح ديروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، در اين نشست دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه دانشگاه ايلام بر اساس عنايت و دستور مقام معظم رهبري تأسيس شده است، اظهار داشت: در سال 1369 مقام معظم رهبري در جريان سفر خود به استان ايلام فرمان تأسيس دانشگاه ايلام  را صادر کردند، که بعد از شکل‌گيري مقدمات لازم، در نهايت  در سال 1371 راه‌اندازي گرديد.

رئيس دانشگاه ايلام، افزود: اين دانشگاه هم‌اکنون داراي بيش از 8000 دانشجو در 120 گرايش رشته تحصيلي در مقاطع کارداني، کارشناسي ، کارشناسي ارشد و دکتري، 233 عضو هيأت علمي و 400 کارمند مي‌باشد.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به کسب رتبه برتر دانشگاه ايلام در بين دانشگاه‌هاي سراسر کشور در هيجدهمين جشنواره شهيد رجايي، اظهار داشت: براي ارزيابي عملکرد دانشگاه‌ها کميته‌اي در وزارت تشکيل شده است، که به مدت سه ماه و به سه روش متفاوت، عملکرد دانشگاه‌هاي سراسر کشور را بر اساس نه شاخص ارزيابي کردند، افزون بر اين نه شاخص موارد ديگري نيز مد نظر ارزيابان بوده‌است که در نهايت دانشگاه ايلام  رتبه برتر دانشگاه‌هاي کشور را کسب کرد.

رئيس دانشگاه ايلام خواستار همکاري دانشگاه يزد براي جذب سرمايه‌گذار در دانشگاه ايلام شد و تأکيد کرد با توجه به مرز 400 کيلومتري استان ايلام با کشور عراق و مشترکات ديني، قومي، فرهنگي و تاريخي مردم ايلام با استان‌هاي مرزي عراق، دانشگاه ايلام به خوبي مي‌تواند در زمينه توسعه همکاري‌هاي علمي آموزش عالي ايران و عراق تأثير جدي داشته باشد و دانشگاه يزد نيز به خوبي مي‌تواند از اين ظرفيت استفاده نمايد.

در اين نشست دکتر کلانتري رئيس دانشگاه يزد با ابراز خرسندي به جهت حضور در استان ايلام و دانشگاه ايلام، به اهميت پياده‌روي اربعين حسيني (ع) اشاره کرد و تأکيد کرد دانشگاه‌ها بر اساس رسالت اجتماعي خود موظف هستند در اين موضوع نقش ايفا نمايند و بدين لحاظ دانشگاه يزد بر اساس تفاهم نامه‌اي که در آينده نزديک با دانشگاه ايلام منعقد مي‌شود، آمادگي لازم را براي سرمايه‌گذاري مشترک و جذب سرمايه‌گذار جهت احداث زائر سرا در مرزعه آموزشي و پژوهشي دانشگاه ايلام دارا مي‌باشد.

دکتر کلانتري با تبريک به دکتر علي‌محمدي به جهت کسب رتبه برتر دانشگاه ايلام در بين دانشگاه‌هاي سراسر کشور در هيجدهمين جشنواره شهيد رجايي، با اشاره به تجربه راه‌اندازي بورس صنعتي و پذيرش دانشجوي مشترک با دانشگاه فرهنگيان، آمادگي کامل مديريت دانشگاه يزد جهت انتقال تجارب دانشگاه در اين زمينه‌ها با دانشگاه ايلام را اعلام کرد.

در پايان طرفين براي تدوين تفاهم نامه همکاري مشترک براي توسعه همکاري‌هاي دوجانبه توافق کردند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها