دیدار نوروزی دانشگاهیان دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
ديدار نوروزي دانشگاهيان دانشگاه ايلام برگزار گرديد
با حضور دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه و اعضاي هيأت رئيسه؛ ديدار نوروزي دانشگاهاين دانشگاه ايلام صبح امروز در محل مزار شهداي گمنام دانشگاه برگزار گرديد.

     به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر علي‌محمدي در اين مراسم با تبريک سال نو و ايام ماه مبارک رمضان، به روند توسعه دانشگاه در سال 1401 اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌ها و رايزني‌هاي مستمر و با مساعدت مقامات عالي وزارت علوم و مقامات اجرايي استان، اعتبارات مناسبي، مازاد بر بودجه مصوب براي توسعه دانشگاه جذب شد، که بخشي از آن تخصيص يافته و ان شاء الله مابقي نيز تخصيص خواهد يافت.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه در سال 1401 بر بهسازي، نوسازي، مقاوم سازي، مرمت، تجهيز و تکميل پروژه‌هاي مختلف دانشگاه تمرکز شد، گفت: نوسازي و بهسازي مجتمع دانشگاه واقع در جاده مهران از جمله اين پروژه‌هاست، که مبلغ 9 ميليارد تومان براي مرمت، بهسازي و تجهيز آن تأمين گرديد.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه اينکه متأسفانه در جريان دور اول سفر رئيس جمهور به استان، هيچ پروژه‌اي براي دانشگاه ايلام لحاظ و مصوب نشده بود، افزود: با حسن نظر دکتر زلفي گل وزيرمحترم علوم، تحقيقات و فناوري و همکاري دکتر بهرام‌ نيا استاندار محترم ايلام و طي رايزني‌ها و پيگيري‌هاي مفصل و مکاتبات مکرر، تکميل پروژه دانشکده علوم پايه در متمم دوم مصوبات دور اول سفر رياست محترم جمهور به استان گنجانده شد و مبلغ 20 ميليارد تومان براي آن در نظر گرفته شد، که تاکنون مبلغ 7 ميليارد تومان آن تخصيص يافته است.

رئيس دانشگاه ادامه داد: براي تکميل پروژه توسعه دانشکده علوم انساني، براي فاز اول اين پروژه 15 ميليارد تومان از وزارتخانه و  10 ميليارد تومان از منابع استاني لحاظ شده است و براي تکميل کل پروژه 45 ميليارد تومان مورد نياز است.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه يکي از چالش‌هايي که دانشگاه ايلام با آن مواجه بود، فرسودگي تجهيزات و وسايل سرمايشي و گرمايشي بوده است، خاطرنشان ساخت: در اين مدت بيش از 3 ميليارد تومان براي تعويض و بهسازي وسايل سرمايشي و گرمايشي دانشگاه هزينه شده است.

رئيس دانشگاه ايلام، يادآور شد: همچنين در اين مدت کم تکميل فضاي اداري طبقه اول ساختمان مرکزي با اعتبار 9 ميليارد ريال، تعمير و تجهيز بلوک 3 و 5 خوابگاه شهيد چمران با اعتبار با اعتبار 8 ميليارد و 400 ميليون ريال،  احداث فاز اول پروژه زمين ورزشي روباز پرديس خوابگاهي خواهران دختران با اعتبار 10 ميليارد ريال، راه‌اندازي ساختمان اداري و کتابخانه دانشکده الهيات و معارف اسلامي با اعتبار 11 ميليارد ريال و فاز يک مقاوم سازي ساختمان دانشکده فني و مهندسي با اعتبار 10 ميليارد ريال انجام گرفته است.

رئيس دانشگاه ايلام افزايش بودجه دانشگاه در سال 1401 را يک تحول مهم دانست و بيان داشت: درآمدزايي اصولي جزء اولويت‌هاي دانشگاه است و خوشبختانه سال گذشته بيش از 22 ميليارد تومان درآمد اختصاصي حاصل شده است.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به اينکه در جريان اغتشاشات پاييز 1401، خوشبختانه دانشگاه ايلام خوب درخشيد و يکي از آرام‌ترين دانشگاه‌هاي کشور بود، تصريح کرد: اين توفيق، ماحصل همراهي و همکاري  اساتيد، کارکنان و دانشجويان عزيز بوده است.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به حضوري شدن کلاس‌هاي آموزشي دانشگاه در ابتداي سال گذشته بعد از وقفه‌اي دو ساله، بيان داشت: بعد از ابلاغ وزارت علوم، همکاران اين جانب ظرف مدت 10 روز زمينه حضوري شدن کلاس‌هاي آموزشي تمام مقاطع تحصيلي را فراهم کردند.                             

دکتر علي‌محمدي با ابراز رضايت از روند طي شده در حوزه معاونت پژوهشي و فناوري، گفت: با اقدامات تشويقي، تدوين شيوه‌نامه‌هاي جديد و بازنگري در آئين‌نامه‌هاي پژوهشي، روند چاپ مقالات دانشگاه افزايش يافته است.

رئيس دانشگاه ايلام با ابراز خرسندي از توسعه برنامه‌هاي فرهنگي و  اجتماعي، بيان داشت: با اعتماد به دانشجويان، شاهد پويايي فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي در سال 1401 در سطح دانشگاه بوديم.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه در حوزه دانشجويي دستاوردهاي خوبي شکل گرفته است، بيان داشت: اسکان کامل دانشجويان متقاضي در خوابگاه‌هاي دانشجويي، تعميرات اساسي و رفع مشکلات موتورخانه‌هاي خوابگاه‌هاي دانشجويي با اعتبار چهار ميليارد ريال، تجهيز آشپزخانه سلف سرويس خواهران با اعتبار هفت ميليارد ريال، راه‌اندازي کافه رستوران (ويژه خواهران)، خريد شش ميليارد ريال وسايل و تجهيزات ورزشي، احداث زمين ورزشي روباز در پرديس خوابگاهي خواهران (در حال تکميل)، کسب عنوان «مرکز مشاوره برتر» دانشگاه‌هاي سراسر کشور توسط مرکز مشاوره دانشگاه  و کسب عنوان فعال کشوري توسط مرکز بهداشت و درمان از جمله دستاودرهاي اين حوزه است.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه مأموريت‌گرايي و پرهيز از روزمره‌گي، سرلوحه کار دانشگاه ايلام است، يادآور شد: برنامه راهبردي ما در همين راستا و به منظور توسعه همه‌جانبه دانشگاه است، که ان شاء الله در سال جديد به همت همه اعضاي دانشگاه، شاهد ارتقاء افزونتر جايگاه دانشگاه ايلام در سطح کشور باشيم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با تبرک سال نو و ايام ماه مبارک رمضان، يادآور شد: خداوند در آيه 9 سوره فاطر مي‌فرمايد: « وَ اللَّهُ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَابًا فَسُقْنَاهُ إِلَي بَلَدٍ مَّيِّتٍ فَأَحْيَيْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا کَذَلِکَ النُّشُورُ» «و خداست آن که بادها را مي فرستد تا ابري را برمي انگيزند، پس آن را به سوي سرزميني مرده مي رانيم و زمين را بعد از مردگي‌اش به وسيله آن زنده مي‌کنيم، زنده شدن مردگان همين گونه است».

حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد با بيان اينکه همزماني بهار طبيعت و ايام مبارک ماه رمضان، فرصتي مغتنم براي تحول انسان‌هاست، گفت: همين ايام با خود عهد ببنديم، که در ماه‌هاي پيش رو، تلاش کنيم سه خصلت جديد را در وجود خود نهادينه کنيم، به عنوان نمونه، مي‌توان در زمينه التزام به عدالت، راه‌اندازي کار مردم و تکريم ارباب رجوع، خير دنيا و آخرت را نصيب خود نمائيم.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با بيان اينکه شخصاً شاهد زحمات و پي‌گيري‌هاي هيأت رئيسه و مديران دانشگاه مي‌باشم، يادآور شد: خوشبختانه اين عزيزان با تمام توان براي توسعه دانشگاه، تلاش مي‌کنند.

در پايان مراسم حاضرين با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهداي گمنام دانشگاه اداي احترام کردند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها