تقدیر معاون وزیر علوم از توسعه روابط بین المللی دانشگاه ایلام

خانه خبرها

دکتر داداش پور معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رئيس سازمان دانشجويان کشور، عنوان کرد: دانشگاه ايلام در توسعه همکاري‌هاي علمي و بين‌المللي با دانشگاه‌هاي خارجي و پذيرش دانشجوي غيرايراني؛ عملکرد مناسب و قابل تقديري دارد.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، دکتر "هاشم داداش‌پور"  معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رئيس سازمان امور دانشجويان در نشست خبري با اصحاب رسانه که عصر ديروز در محل سالن جلسات حوزه رياست دانشگاه ايلام برگزار گرديد، اظهار داشت: در حال حاضر بيش از  3 ميليون و 200 هزار نفر دانشجو در سراسر کشور داريم که از اين تعداد بيش از 50 درصد را دانشجويان  دختر  تشکيل مي‌دهند و حداقل بيش از يک سوم دانشجويان، نيز دانشجويان تحصيلات تکميلي هستند و  در مجموع چهار درصد از جمعيت کل کشور را جمعيت دانشجويي تشکيل مي‌دهد.
دکتر داداش پور تعداد دانشجويان خارجي را بدون احتساب دانشجويان پذيرش شده در سال تحصيلي جديد را، 94 هزار و 406 نفر اعلام کرد و گفت: يکي از محورهاي اصلي فعاليت دولت سيزدهم ديپلماسي عمومي و يکي از محورهاي فعاليت وزارت علوم ديپلماسي علمي است  و يکي از فعاليت‌هاي مهم  در اين زمينه جذب دانشجوي  خارجي است.

معاون وزير علوم بر نقش دانشگاه‌هاي استان‌هاي مرزي در اين زمينه تاکيد کرد و گفت: دانشگاه ايلام در توسعه همکاري‌هاي علمي و بين‌المللي با دانشگاه‌هاي خارجي و پذيرش دانشجوي غيرايراني فعاليت‌هاي ارزنده‌ و عملکرد خوبي داشته و برنامه‌ريزي مناسبي در اين زمينه انجام شده است.

دکتر داداش‌پور ادامه داد: دولت سيزدهم در عين اينکه تلاش دارد در سطح ملي تحولات گسترده‌اي را انجام دهد، بصورت ميداني در نقاط مختلف کشور هم حضور دارد و براي نمونه اينجانب به طور متوسط، هر هفته به يک استان سفر کرده‌ام، که اين بازديد ها نقش مهمي در فهم مشکلات استان‌ها و حل سريع آنها دارد.  

رئيس سازمان دانشجويان درباره بازديد خود از دانشگاه ايلام، گفت: امروز از پرديس خوابگاهي دختران، امکان ورزشي، خوابگاه دانشجويان خارجي، زمين چمن و سلف سرويس بازديد کردم، که ان شاء الله سعي خواهيم کرد با استفاده از منابع مالي سازمان امور دانشجويان اعتبارات قابل توجهي را براي توسعه دانشگاه ايلام در نظر بگيريم.

معاون وزير علوم در  خصوص تدوين آيين‌نامه‌هاي جذب دانشجوي بين‌المللي اظهار کرد: در اين زمينه نيازمند تدوين آيين‌نامه‌هاي مختلف هستيم که تدوين اين آيين نامه‌ها آغاز شده و از جمله مي‌توان به تدوين آيين نامه ارزيابي دانشگاه ها در زمينه جذب دانشجويان خارجي  و صدور آيين‌نامه مربوط به  اعطاي مجوز براي مؤسسات جذب دانشجو اشاره کرد.

رئيس سازمان امور دانشجويان تصريح کرد:  به 12 مؤسسه براي جذب دانشجوي بين المللي مجوز داده شده و برنامه ما اين است که تا آخر سال به 100 موسسه مجوز بدهيم و هدف ما اين است که بتوانيم در يک فرايند تعريف شده بتوانيم جزء 10 کشور اول در جذب دانشجوي بين الملل باشيم و ظرفيت اين مهم وجود دارد و همه کشورهاي منطقه مي‌توانند کشورهاي هدف براي تحقق اين هدف باشند.
دکتر داداش‌پور تاکيد کرد: به تدوين 5 تا 6 آيين نامه ديگر براي تکميل  زنجيره اين آيين نامه نياز داريم .

معاون وزير علوم درباره ضرورت بازنگري در آيين‌نامه معرفي دانشجوي نمونه، گفت: در آيين نامه قبلي براي تعيين دانشجوي نمونه، چهار بعد آموزشي، پژوهشي، فناوري و نوآوري و فرهنگي و اجتماعي در نظر گرفته شده بود، که نيازمند تغييرات بود، که از جمله اين تغيرات اين است که ما قبلاً دانشجوي نمونه بين‌المللي نداشتيم، ولي امسال دانشجويان نمونه بين‌المللي را هم جزو محورها و ماموريت‌هاي سازمان قرار داديم تا رويکرد جذب دانشجوي بين‌المللي را برجسته کنيم.
دکتر داداش‌پور ادامه داد: به همين خاطر دو ماه پيش دانشجويان بين‌المللي هم به عنوان دانشجويان نمونه انتخاب شدند و اصل مهم اين است که  آيين نامه بايد شموليت داشته باشد و خلاء هاي اين آيين نامه رفع خواهد شد تا با رويکردهاي دولت متناسب شود.

معاون وزير علوم، افزود: : قبلاً آئين تجليل از دانشجويان نمونه در تيرماه برگزار مي‌شد، اما براي برجسته کردن روز دانشجو، قرار است از اين به بعد مراسم تجليل از دانشجويان نمونه را در آذر برگزار کنيم و اميدورم تا دو هفته آينده دانشجويان نمونه سال 1401 انتخاب و معرفي شوند.

دکتر داداش پور با بيان اينکه دانشگاه محل گفت‌وگو، منطق، اخلاق و کرامت است، تصريح کرد: اعتراض حق همه است و طبيعي است که دانشجويان بعنوان قشر فرهمند و نخبه کشور، مي توانند اعتراضات خود را توأم با منطق، ادب و اخلاق ابراز نمايند و از اين ظرفيت براي توسعه و پيشرفت کشور استفاده کنند.

معاون وزير علوم با بيان اينکه همه دانشجويان فرزندان ما هستند و حفظ حرمت و کرامت آنان جزو اولويت‌هاي اصلي ماست، تأکيد کرد: دانشگاه محل گفت‌وگو است و صداي معترضين به خوبي شنيده مي شود و در حوادث اخير هيچ دانشجوي معترضي بازداشت نشده است.

دکتر داداش پور با اشاره به جايگاه علمي ايران در سطح جهان، اظهار داشت: عليرغم تحريم و  محدويت‌هاي تحميلي استکبار و دشمنان، ايران اسلامي در ميان 15 کشور اول جهان در زمينه  رشد علمي است، که اين جايگاه ارزشمند باعث حسد و کينه دشمنان انقلاب اسلامي شده است.

معاون وزير علوم، افزود: ما در همين چند ماه گذشته رصد خانه ملي که جزو پروژه‌هاي بسيار معتبر جهاني است را افتتاح کرديم، اما در هياهوهاي سياسي و جنگ ادارکي که دشمن راه انداخت عملاً اين موضوع به حاشيه کشيده شد، يا در بحث ماهواره بر قائم اتفاق افتاد و کشور ما را جزو بهترين کشورها در اين عرصه قرار داد و يا اتفاق که در ارتباط با موشک باور 373 اتفاق افتاد، که  اينها اتفاقات بسيار مبارکي هستند.

دکتر داداش پور تصريح کرد: اين جهش علمي به سادگي به دست نيامده، بلکه با تدبير و برنامه‌ريزي حاصل شده و طبيعي است، که اين جايگاه باعث عصبانيت و کينه استکبار و دشمنان شود.

معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينکه استکبار قبلاً با راه‌اندازي جنگ ميداني به مقابله با دولت‌ها و ملت‌ها مي‌پرداخت، اما الان به جنگ شناختي و ادراکي تغيير  روش داده، گفت:  جنگ رسانه‌اي، جايگزين جنگ فيزيکي شده، که در اينجا ادراک و ذهن آدم‌ها دستکاري مي‌شود تا بتوانند آن چيزي که مد نظر آنهاست، در ذهن خاطب ديکته کنند.

دکتر داداش پور با اشاره به اينکه رسانه‌هاي معاند و دشمنان به دنبال ايجاد درگيري، بلوا و تخريب در کشور بوده و هستند، خاطرنشان ساخت: دشمنان مي‌خواهند کشور را چند قطبي کنند و در لواي ايجاد اختلافات بين مردم و مسئولان، نقشه‌هاي شوم خود را عملياتي کنند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها