رئیس دانشگاه ایلام: استان ایلام امروزه دروازه بزرگ کشور و دومین مرز ورود و خروج کشور بعد از تهران است

خانه خبرها
رئيس دانشگاه ايلام: استان ايلام امروزه دروازه بزرگ کشور و دومين مرز ورود و خروج کشور بعد از تهران است

به گزارش خبرنگار روابط عمومي  ، اولين جلسه ستاد بازآفريني محدوده ها و محلات هدف استان در سال 95  با حضور مديران و مسئولين ادارات استان در دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمد علي اکبري: استان ايلام امروزه دروازه بزرگ کشور و دومين مرز ورود و خروج کشور بعد از تهران است

 دکتر محمد علي اکبري،رئيس دانشگاه ايلام در اين نشست اظهار داشت: درست است که استان ايلام نسبت به گذشته تغيير ماهيتي کرده است اما با توجه به شرايط خاص الان بايد در پي توسعه به روز آن باشيم.

دکتر علي اکبري افزود: استان ايلام امروزه دروازه بزرگ کشور و دومين مرز ورود و خروج کشور بعد از تهران به دليل فرودگاه هاي بين المللي است.رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به عبور و مرور دو ميليون نفري زائران از مرز مهران در اربعين، تصريح کرد: بايد مسئولين احساس دين کرده و درر استاي توسعه اين ظرفيت عظيم تلاش نمايند.وي با بيان توسعه ارگانيک استان گفت: ديگر نبايد با اتکا به روش هاي توسعه اي قبل عمل کرد، بلکه بايد با بازآفريني و بازبيني ساخت شهري ايلام، چشم اندازي نه تنها در کلاس ملي بلکه درکلاس بين المللي براي آن متصور شويم.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان هدف مديريتي خود در دانشگاه ايلام که بايد دانشگاه را طوري بسازيم که شايسته باشد در آن استادي کنيم، بيان کرد: مديران و مسئولان استاني نيز در بهبود و ساماندهي ساختار شهري بايد بگونه اي عمل کنند که شايسته زندگي کردن باشد.

مهندس کلانتري: مشاركت مردم تنها راه ساماندهي بافت هاي فرسوده ايلام است

مهندس حسين كلانتري، معاون سياسي و امنيتي استانداري ايلام در نشست ستاد بازآفريني محدوده ها و محلات هدف استان ايلام ، مشاركت و تعامل مردم و دستگاه هاي مرتبط در خصوص احيا و بهسازي محلات هدف با در نظر گرفتن شرايط خاص شهرهاي استان را مهم ضروري دانست
وي اظهار كرد: مي توان با هماهنگي و مديريت يكپارچه و استفاده از توان دستگاه هاي مختلف در راستاي تحقق اهداف مد نظر تلاش كرد
وي افزود: مسائل مربوط به مبحث بافت هاي فرسوده و سكونت گاه هاي غير رسمي به عنوان يك موضوع اجتماعي ،راه حل اجتماعي دارد و از طريق دستوري و تجويزي راه به جايي نمي توان برد
معاون استاندار ايلام تاكيد كرد: مشاركت و همكاري مردم با مسئولان در زمينه ساماندهي نواحي حاشيه شهرها و سكونتگاه هاي غير رسمي بسيار حائز اهميت است و مشاركت آحاد جامعه بمنظور تحقق حقوق شهرووندي نوعي وظيفه تلقي مي شود.
مهندس كلانتري يادآور شد: سكونتگاه هاي غيررسمي كه در حاشيه شهرها پديد آمده اند، چاره اي جز توانمندسازي اين حواشي نيست چون عدم توانمند سازي، سبب آسيب پذير شدن فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي ساكنين اين مناطق مي گردد.
وي گفت: بدون شك پايداري هر كار اجتماعي منوط به يك شرط كامل و واحد است و آن مشاركت واحد مردم است و در اين راستا توانمندسازي زماني ارزشمند است و نتيجه دارد كه ما بتوانيم از افزايش سكونتگاه هاي غيررسمي جلوگيري كنيم.
معاون استاندار ايلام با اشاره به اينكه ساماندهي و رفع موانع و مشكلات سكونتگاه هاي غير رسمي و مناطق حاشيه شهرها بايد در اولويت قرار گيرد، گفت: احيا، نوسازي و ساماندهي بافت هاي فرسوده و سكونتگاه هاي غير رسمي نيازمند اطلاع رساني و بيان نقاط ضعف و تهديدات اين مناطق به مردم است.
مهندس كلانتري اضافه كرد: بحث مشاركت مردم در همه مراحل تدوين، اجرا و ارزيابي بايد مدنظر قرار گيرد و در اين راستا اميداوريم با اين اولويت و نگاه اجتماعي بتوانيم اين موضوع را به نقطه مطلوب برسانيم.


مهندس متمول: با توجه به تخصصي كه در دانشگاه ايلام وجود دارد بايد زمينه همكاري دانشگاه و ستاد بازآفريني بيشتر شود

معاون ساماندهي و بازآفريني شهري شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي ايران نيز در اين نشست برضرورت بازنگري شاخص هاي شناسايي بافت هاي فرسوده تاكيد كرد و گفت: با توجه به تخصصي كه در دانشگاه ايلام وجود دارد بايد زمينه همكاري دانشگاه و ستاد بازآفريني بيشتر شود و از طرح هاي تحقيقاتي، پژوهشي و پايانامه ها در مقاطع مختلف حمايت شود تا پشتوانه علمي سياست گذاري ها و اقداماتي كه براي رفع مشكلات شهري اتخاذ مي شود افزايش پيدا كند.
گفتني است در اين نشست تفاهم نامه اي در راستاي همكاري هاي مشترك، دانشگاه ايلام با شركت عمران و بهسازي شهري ايران با هدف ايجاد زمينه همكاري متقابل بين دانشگاه و شركت مادرتخصصي عمران بهسازي شهري ايران در زمينه هاي مطالعاتي، پژوهش هاي كاربردي، آموزشي و علمي با در نظر گرفتن كليه منابع و امكانات اعم از فني، نيروي انساني، اطلاعات، تجربه و تخصص منعقد شد.
تبادل نظر و همكاري پيرامون تعيين نيازهاي پژوهشي و كاربردي و اولويت بندي آنها، درج موضوعات پژوهشي و مطالعات شركت عمران و بهسازي در فهرست برنامه هاي دانشگاه، همكاري جهت انجام امور ترويجي به منظور بستر سازي و فرهنگ سازي امر بهسازي و نوسازي بافت هاي قديمي، فرسوده و ناكارآمد شهري و ... از جمله موضوعات اين تفاهم نامه بود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها