برداشت گندم از مزرعه‌مهران با دو برابرعملکرد منطقه

خانه خبرها
برداشت گندم از مزرعه‌مهران با دو برابرعملکرد منطقه

دکتر مسعود بازگير، رئيس دانشکده کشاورزي در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي از عملکرد عالي مزرعه آموزشي پژوهشي مهران در سال زراعي 95-94 خبرداد.

 دکتر بازگير با اشاره به برداشت گندم به ميزان دوبرابر عملکرد منطقه بيان داشت: در مزرعه مهران توانستنبم  در مقياس 10 هکتار 41 تن گندم، 500 بسته کلشن، و 250جوال کاه برداشت نمائيم.

وي با بيان اينکه در بخش گياهان دارويي مزرعه مهران به عنوان مزرعه الگوي استان معرفي شده افزود: کشت گياهان دارويي بخشي از فعاليت‌هاي اين مجموعه است که مورد توجه کشاورزان، ادارات و بخصوص جهاد دانشگاهي است.

رئيس دانشکده کشاورزي اظهار داشت: با توجه به حمايت‌هاي رياست محترم دانشگاه و زيرساخت‌هاي موجود امکان افزايش فعاليت‌هاي مزرعه وجود دارد و در بخش‌ فرهنگي نيز مي‌توان به عنوان مکاني براي ميزباني زوار اباعبدالله الحسين و اردوهاي راهيان نور مورد توجه قرار گيرد.

وي با اشاره به مراودات بين‌المللي دانشگاه ايلام بيان نمود: نزديکي مزرعه دانشگاه به مرزمهران اين امکان را فراهم مي سازد که دانشجويان و علاقمندان رشته‌هاي کشاورزي کشور عراق از اين مزرعه به عنوان الگويي مناسب در سطح استان بازديد نمايند و از تجربيات دانشگاه در زمينه‌هاي کشاورزي، گياهان دارويي و سيستم‌هاي آبياري تحت فشار بهرمند شوند.

وي با بيان اينکه در اولين چين يونجه 420 بسته يونجه جمع آوري شده که يک رکورد عالي براي منطقه است: از مهندس حسين محمدي، مدير و پرسنل زحمتکش مزرعه مهران به خاطر تلاش‌هاي شبانه روزي کاشت، داشت و برداشت تقدير نمود.

مزرعه آموزشي و پژوهشي مهران با 280 هکتار مساحت که 90 هکتار آن به پيشرفته ترين سيستم آبياري تحت فشار مجهز بوده با 7 حلقه چاه عميق تغذيه مي شود همچنين 15 هکتار باغات زيتون، نخيلات و انگور با سيستم آبياري قطره‌اي در اين مجموعه وجود دارد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها