نشست تخصصی مطالعه کاربردی پدیده خودکشی در استان ایلام در دانشگاه برگزار گردید

خانه خبرها
نشست تخصصي مطالعه کاربردي پديده خودکشي در استان ايلام در دانشگاه برگزار گرديد

نشست تخصصي مطالعه کاربردي پديده خودکشي در استان ايلام با سه محور، واکاوي علل وقوع اين پديده، ارائه راهکارهاي مربوطه و بررسي اقدامات انجام گرفته در سطح استان در اين زمينه، در دانشگاه برگزار گرديد.

 به گزارش روابط عمومي، نشست تخصصي مطالعه کاربردي پديده خودکشي در استان ايلام (علل، راهکارها،اقدامات) با حضور دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، دکتر ميرزايي نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي، دکتر نوذري، معاون سياسي –امنيتي استانداري، دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري، دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي، دکتر عدالتي، معاون دانشجويي، خانم دکتر طهماسبي، مديرکل اجتماعي استانداري، خانم دکتر همتي، رئيس سازمان بهزيستي، دکتر سپيدنامه، دبير  واحد استاني شبکه جامعه و دانشگاه، اساتيد و صاحب نظران، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

 در اين نشست، دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، ضمن خيرمقدم به ميهمانان و حاضرين در نشست، برگزاري اين نشست تخصصي را در راستاي وظيفه اجتماعي دانشگاه عنوان کرد و بر همگرايي نهاد علم و اجرا براي حل معضلات اجتماعي استان تأکيد کرد.

  در اين نشست، دکتر کوروش سايه ميري، دکتر فتح الله محمديان، دکتر اميد علي باپيري و دکتر علي ايار به ايراد سخنراني درباره پديده خودکشي و مسائل مربوط به آن در استان ايلام پرداختند که اهم مسائل حول محور: تبيين آمار مربوط به خودکشي، واکاوي علل مختلف فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي اين پديده، استراتژي هاي موفق در پيشگيري از خودکشي، بررسي نقش خانواده ها در پيشگيري از اين پديده و نحوه همکاري سازمان ها و نهادهاي مختلف در مقابله با آن از جمله  محورهاي مورد نظر سخنرانان اين نشست بود.

  دکتر ميرزايي نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي، در اين نشست با تشکر از اهتمام دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه در برگزاري اين نشست تخصصي و با ابراز اميدواري براي اينکه نتايج اين نشست مورد استفاده سازمان هاي مربوطه قرار گيرد، تأکيد کرد در مواجهه با مشکلات و معضلات اجتماعي، نبايد سريع ورود کرده و شعاري عمل کنيم، بلکه بايد با صبر و بصورت غيرمستقيم ورود کرد، تا به نتايج بهتري دست يافت.

  نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بايد در مواجهه با اين پديده ها از موازي کاري اجتناب کرد، تأکيد کرد وقتي يکي نهاد موازي تأسيس مي گردد، توزيع نامناسب بودجه را به دنبال خواهد داشت و به جاي اينکه به اهداف مورد نظر دست يافته شود، دچار رکود عملکرد در آن زمينه خواهيم شد.

  دکتر ميزايي تأکيد کرد نبايد پديده هاي اجتماعي را با سياست در هم آميخت و نبايد مردم را از آينده نااميد کرد، بلکه بايد پديده هاي اجتماعي را شفاف مورد شناخت قرار داد و راهکار لازم را ارائه نمود.

  در اين نشست، دکتر نوذري، معاون سياسي – امنيتي استانداري، با تشکر از دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه به خاطر برگزاري اين نشست، تأکيد کرد در مواجهه با پديده هاي اجتماعي بايد از مباحث نظري خارج شد و به فکر راهکار باشيم تا ميزان آسيب هاي منتج از آن را کنترل کرده و کاهش دهيم.

  دکتر نوذري لازمه حل اين مسائل را هماهنگي و همراهي نهادهاي مختلف و از جمله مجموعه استانداري، مديران اجرايي، دانشگاه ها، صاحب نظران و سازمان هاي مردم نهاد عنوان کرد و بر ضرورت ارائه راه حل هاي علمي از طرف دانشگاه بعنوان نهاد علم در استان به دستگاه هاي اجرايي تأکيد کرد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها