نکاتی مهم درباره روند توسعه دانشگاه در نیمه نخست سال جاری

خانه خبرها
نکاتي مهم درباره روند توسعه دانشگاه در نيمه نخست سال جاري

روند توسعه دانشگاه در در نيمه نخست سال جاري، بنا به بيان اساتيد، دانشجويان و کارکنان دانشگاه و اعلام صاحب نظران و اصحاب رسانه شتاب گرفته، که در اين ارتباط نکاتي به شرح ذيل حائز اهميت است:

1-سعي و اهتمام مديريت دانشگاه بر آن است، که همچون سه سال گذشته،  نيروي غير هيأت علمي بر دانشگاه تحميل نشود و اين امر تا سال 1400 ادامه داشته باشد.

2-هشت  طرح عمراني دانشگاه، به خوبي در حال پيشرفت است، که دو طرح دانشکده کشاورزي داخل سايت دانشگاه و آموزشکده کشاورزي دهلران وابسته به دانشگاه، در هفته بعدي افتتاح مي گردند.

  3- با افتتاح طرحهاي جديد در امسال و سالهاي بعدي، وسعت سايت دانشگاه دو برابر خواهد شد(فقط با افتتاح طرح توسعه راههاي دسترسي دانشگاه در آبان ماه، 25 هکتار بر وسعت دانشگاه افزوده مي شود) .

 4- مسير بين المللي شدن دانشگاه، با قدرت ادامه دارد. تقاضاي پذيرش دانشجويان عراقي در دانشگاه در حال افزايش است، همکاري دانشگاه با دانشگاههاي عراقي در حال توسعه است و رفت و آمد  کاري هيأت هاي دو طرف طبق برنامه، در حال اجراست.

 5- برنامه استراتژيک پنج ساله دانشگاه تصويب و ابلاغ شد.

 6- درآمد هاي اختصاصي دانشگاه افزايش خوبي يافته است.

 7- بخشنامه جديد پرداخت گرنت اساتيد (براي تسهيل در پرداختها و زمينه سازي براي افزايش توليد علم و فناوري در دانشگاه) تصويب و ابلاغ گرديد.

 8- با پي گيري هاي انجام شده، قرارداد تسويه بدهي هاي  سنواتي 40 ساله دانشگاه، به شهرداري ايلام منعقد شد.

 9- با انعقاد اين قرارداد، دانشگاه ايلام در حوزه خدمات شهري شهرداري قرار خواهد گرفت و براي تمامي ساختمانهاي دانشگاه، پروانه پايان کار صادر خواهد شد.

10- مجوز 4 رشته تحصيلي جديد أخذ شد و أخذ مجوز رشته هاي ديگر، هم در دستور کار قرار دارد.

 11-مجوز اولين مجله علمي - پژوهشي دانشگاه أخذ شد و أخذ مجوز مجلات ديگر هم، با جديدت در دستور کار قرار دارد.

12- روند گسترش واحدهاي فناور در مرکز رشد، با استقرار 23 واحد فناور، مطلوب است.

13- با موافقت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست کشور، دانشگاه ايلام، بعنوان ميزبان دومين کنفرانس بين المللي گرد و غبار تعيين گرديد.

14- استخدام 20 نفر عضو هيأت علمي در سال، براي سالهاي آتي به تصويب هيأت امناء رسيد.

 15- با توسعه فضاي سبز، زيبا سازي محوطه و درخت کاري جديد، به بيان اساتيد، دانشجويان و کارکنان، فضاي دانشگاه در سطح بالايي دلنشين و زيبا شده است.

16- دانشکده الهيات و معارف اسلامي به ساختمان قبلي دانشکده کشاورزي انتقال يافت و مديريت و گروهاي آموزشي دانشکده کشاورزي در ساختمان جديد مستقر شد، که اين امر بخشي از مشکل فضا براي دانشکده هاي کشاورزي، الهيات و معارف اسلامي، ادبيات و علوم انساني و علوم پايه را حل خواهد کرد. مشکل فضا يکي از حادترين مشکلات دانشگاه بوده است.

17-برگزاري ترم تابستاني دانشگاه، با حضور 1230 دانشجو، در قالب 105 عنوان درس.   

18- تعطيلات تابستاني مرداد ماه براي دانشگاه پر خير و برکت بود. روند نشست ها، بازديدها، انعقاد تفاهم نامه ها و جلسات مديريت دانشگاه با سازمانها و ادارات مختلف ادامه داشت و از جمله، تفاهم نامه پرداخت بدهي سنواتي با شهرداري منعقد شد، هيات هاي دانشگاهي کشور عراق از دانشگاه بازديد کردند، جلسه کميسيون هيات أمناء برگزار گرديد، با رايزني، خانم اسماعيلي خير ايلامي براي اولين بار، گلخانه خود را به دانشگاه اهداء کرد، تيمهاي ورزشي دانشجويان در اولين المپياد همگاني کشوري مقام کسب کردند، مجوز رشته هاي جديد تحصيلي أخذ شد و ...

 19- سطح اطلاع رساني دانشگاه، با بازنگري در نحوه انعکاس اخبار در سايت دانشگاه و رسانه هاي استان و انتشار سري جديد خبرنامه خورشيد زاگرس ارتقاء يافت.

20-افزايش مشارکت دانشجويان در برنامه هاي فرهنگي.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها