فرصتی برای ارائه و تحلیل برنامه ها/ دانشگاه ایلام میزبان نامزدهای انتخاباتی می شود

خانه خبرها
فرصتي براي ارائه و تحليل برنامه ها/ دانشگاه ايلام ميزبان نامزدهاي انتخاباتي مي شود

ايلام - ايرنا -رئيس دانشگاه ايلام گفت: نامزدهاي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در ايلام با پاسخ به سوال هاي دانشجويان برنامه ها و راهکارهاي خود را تشريح مي کنند.

 

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، دکترمحمد علي اکبري در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با ذکر اينکه پس از اعلام نهايي نامزدهاي انتخابات مجلس در اين استان، تشکل هاي دانشجويي دانشگاه ايلام با ستادهاي نامزدها براي حضور در دانشگاه تماس گرفتند اظهار کرد: 11 نفر از نامزدها براي حضور در دانشگاه و تشريح برنامه هاي خود اعلام آمادگي کرده اند.
وي گفت: برابر قرعه کشي انجام شده نامزدها در دو گروه روزهاي دوشنبه و سه شنبه هفته جاري از ساعت 19 در سالن آيت اله حيدري دانشگاه ايلام به پرسش هاي دانشجويان پاسخ مي دهند.
دکترعلي اکبري افزود: اين برنامه توسط دو تشکل مجمع پيروان خط امام و رهبري و جامعه اسلامي دانشجويان که به ترتيب گرايش نزديک به اصلاح طلبي و اصولگرايي دارند، برگزار مي شود.
وي اظهار کرد: تلاش شده است در هر دو گروه نامزدهاي مستقل، متمايل به راست يا اصولگرايي و متمايل به چپ يا اصلاح طلبي وجود داشته باشد.
وي با بيان اينکه نامزدها مهمان دانشجويان و تشکل هاي دانشجويي هستند، اضافه کرد: اين تشکل ها به نمايندگي از جامعه دانشگاهي برنامه پرسش و پاسخ نامزدها را برگزار مي کنند.
رئيس دانشگاه ايلام گفت: تلاش مي شود در اين برنامه ها بدون جانبداري از نامزد مشخصي راهکارها و برنامه هاي نامزدها به چالش کشيده شود.
دکترعلي اکبري تاکيد کرد: اين بهترين راه براي کمک به انتخاب درست و آگاهانه مردم است.
وي اظهار کرد: فرهنگ تبليغ خانه به خانه و قومي و قبيله اي را مناسب نمي دانيم و با اجراي اين برنامه تلاش مي کنيم نامزدها به ذکر برنامه ها و توانمندي هاي خود بپردازند
رئيس دانشگاه ايلام تاکيد کرد: براي جامعه دانشگاهي بسيار مهم است که بداند نامزدها براي حل کداميک از مسائل جامعه طرح و برنامه دارد و تا چه اندازه با جغرافياي علمي، اقتصادي و سياسي و مشکلات استان آشنا هستند.
دکترعلي اکبري گفت: دانشگاه جايگاهي است که مي تواند بدرستي اين پرسش ها را مطرح کند و اگر نامزدها پاسخ مناسب داشته باشند مي توانند نظر جامعه دانشگاهي را جلب کنند.
وي ابراز اميدواري کرد: حضور نامزدها در دانشگاه و اعلام برنامه هاي آنها باعث شود جامعه دانشگاهي با ملاحظه توانمندي هاي نامزدها انتخاب درستي داشته باشند.
رئيس دانشگاه ايلام تاکيد کرد: آمادگي لازم براي حضور نامزدهاي پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري نيز در اين دانشگاه وجود دارد.
دکترعلي اکبري افزود: نامزدهاي انتخابات خبرگان نيز در صورت تمايل مي توانند برنامه هاي خود را در دانشگاه تشريح کنند.
شش هزار دانشجو در 82 رشته تحصيلي از کارداني تا دکترا در دانشگاه ايلام تحصيل مي کنند.
33
نفر نامزد براي کسب 2 کرسي حوزه انتخابيه ايلام و هفت نامزد نيز براي احراز يک کرسي حوزه انتخابيه دهلران رقابت مي کنند.
حوزه انتخابيه ايلام با دو نماينده شامل شهرستان هاي ايلام، چرداول، سيروان، ايوان، مهران و ملکشاهي و حوزه انتخابيه اصلي دهلران با يک نماينده متشکل از شهرستان هاي دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است
استان ايلام همچنين يک سهميه نمايندگي در مجلس خبرگان رهبري دارد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها