مصاحبه حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی در روز وحدت حوزه و دانشگاه

خانه خبرها
مصاحبه حجت‌الاسلام و المسلمين هاشمي در  روز وحدت حوزه و دانشگاه

« به گزارش خبرنگار روابط عمومي » حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد باقر هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه در آستانه شهادت شهيد دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در گفتگويي با خبرنگار روابط عمومي اظهار داشت: حضرت امام استقلال اقتصادي، سياسي،فرهنگي و عزت و اقتدار بين المللي همه جانبه را منوط به وحدت، همفکري، همراهي حوزه و دانشگاه دانستند.

وي افزود: اين همراهي بدين معنا بوده که بايد دو قشر مهم علمي، فرهنگي و تاثير گذار جامعه و کساني که از نظر مديريتي آينده‌ي کشور در اختيار آنهاست، باهم، هم‌انديشي و هم‌فکري داشته و نسخه‌ي واحدي براي اقتدار کشور و مردم داشته ونقشه ي راه را به جامعه ارائه دهند.

حجت السلام هاشمي بيان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه از يادگارهاي ارزشمند امام راحل مي‌باشد واز دغدغه‌هاي ايشان بوده با توجه به سخنراني‌‌هاي و خطابي که به دانشگاهيان و حوزويان در آن روزها داشتند کاملا احساس مي شد.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام افزود: امام حتي قبل از انقلاب به عنوان يک امر مهم و قابل توجه به بحث وحدت حوزه و دانشگاه مي‌انديشيده اند واين در کتاب صحيفه‌ي نور به راحتي قابل استنباط است.

وي ادامه داد: بعد از انقلاب امام(ره) موضوع وحدت را رسماً اعلام کردند و به فراهم نمودن زمينه‌ها و بستر‌هاي لازم جهت وحدت حوزه و دانشگاه تاکيد مي‌کردند و تا پايان عمر شريفشان اين دغدغه را داشتند تا جايي که در وصيت نامه‌ي سياسي عبادي خود اين موضوع را مطرح کردند.

اين استاد حوزه و دانشگاه تصريح کرد: دغدغه وحدت حوزه و دانشگاه در بيانات معظم رهبري نيز به خوبي مشهود بوده و ايشان در يکي از بيانتشان در مورد وحدت حوزه ودانشگاه مي‌فرمايند: “وحدت حوزه و دانشگاه يکي از اساسي‌ترين و پيچيده‌ترين و عميق ترين مسائل انقلاب است.”

و ادامه داد: با توجه به اشرافي و تأکيدي که مقام معظم رهبري بر اين موضوع دارند، ما نيز چه از طرف حوزويان و چه از جانب دانشگاه وظيفه داريم تا رسيدن اين مهم در حد اعلاي خود  تلاش کنيم.

حجت السلام هاشمي به اين بيان مقام معظم رهبري که وحدت حوزه و دانشگاه را  وحدت در هدف دانستند اشاره و گفت : ايشان در اين بيان مشخص نمودند که ما به سمت ايجاد يک جامعه‌ي اسلامي پيشرفته مستقلحرکت کنيم و با ايجاد الگويي جهاني شاهد باشيم که مردم دنيا با نگاه به ما جرات پيدا کنند و فکر تحول را در ذهن خود بگذرانند و در عملشان پياده کنند و به حرکت بيفتند.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام ادامه داد: با توجه به بيانات امام راحل و مقام معظم رهبري مي بينيم که وحدت حوزه و دانشگاه که وحدت هدف است بايستي جامعه‌ي ما را به قله‌هاي علم و دانش برساند وبتواند به عنوان يک جامعه‌ي نمونه از نظر علمي و فرهنگي در سايه‌ي تلاش‌هاي انجام گرفته به باور جهانيان تبديل کند.

وي در خصوص فعاليت هاي صورت گرفته نظام در ايجاد اين مهم گفت: در اوايل انقلاب و بعد از آن تلاش‌هايي از جمله تدوين منشور حوزه ودانشگاه انجام شده و کارهاي صورت گرفته است.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه  بيان داشت: هنوز به آن هدف مورد نظر امام و خواست مقام معظم رهبري در اين مورد نرسيده‌ايم و تا ايجاد آن هدف نهايي و جايگاه مطلوب خيلي فاصله داريم اما اميدواريم در سايه‌ي تلاش‌هايي که صورت مي‌گيرد بدين مطلوب نزديک شويم.

حجت السلام هاشمي در پايان گفت: اگر ما بخواهيم عزت و اقتدار و صلابت خود را حفظ کنيم لازمه‌ي آن حرکت علمي و وحدت و همگامي حوزه و دانشگاهيان واز آن مهمتر نيز دشمن شناسي و بصيرت و آگاهي و توجه به عوامل وحدت است.

وي به ايجاد وحدت اشاره و تأکيد کرد: آنچه که توسط هر دو قشر زمينه‌هاي وحدت را فراهم مي‌آورد از ميان برداشتن موانع پيش روي اين مهم تا در نهايت به يک جامعه ي پيشرفته، منسجم و نمونه در آينده مبدل شويم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها