دکتر محمد فرهادی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری: قرآن کتاب تحرک و تبرک است

خانه خبرها
دکتر محمد فرهادي وزير علوم ، تحقيقات و فناوري: قرآن کتاب تحرک و تبرک است

آقاي دکتر محمد فرهادي وزير محترم علوم ، تحقيقات و فناوري گفت: دانشجويان وقتي بر سر سفره قرآن باشند پيام‌هايي را دريافت مي‌کنند که آن‌ها را از هيچ کتاب ديگري نمي‌توانند بگيرند. قرآن به کالبد زندگي روح تازه‌اي مي‌بخشد.
«به گزارش خبرنگار روابط عمومي» دکتر فرهادي در مراسم اختتاميه پنجمين دوره مسابقات بين المللي قرآن کريم با بيان اين‌که «قرآن تنها کتاب تبرک نيست بلکه کتاب تحرک نيز هست» اظهار داشت: انقلابي که توسط قرآن برپا مي‌شود انقلابي پرمعناست. انقلابي است در نگاه‌ها و نگرش‌ها؛ چرا که قرآن تحول را در درون انسان‌ها به وجود مي‌آورد و اين تحول دروني عاملي است براي تحولات بيروني.
وي افزود: قرآن کتاب هدايت و بيدارکننده است و اين کتاب عقلانيت است که مي‌خواهد انسان‌ها را به سوي آرمان‌هاي هستي ببرد و ما براي ارتقاي بصيرت بايد به قرآن روي آوريم.
وزير علوم تصريح کرد: دانشجويان وقتي بر سر سفره قرآن باشند پيام‌هايي را دريافت مي‌کنند که آن‌ها را از هيچ کتاب ديگري نمي‌توانند بگيرند. قرآن به کالبد زندگي روح تازه‌اي مي‌بخشد. امام علي (ع) در حديثي مي‌فرمايند که همنشيني با قرآن يک همنشيني پرکيفيت است. محال است کسي همنشين قرآن باشد و تغييري در احوال خود نبيند.
وي خاطرنشان کرد: انسان‌ها در زندگي نيازمند مهارت هستند. زندگي دانشجويي يکي از مقاطع زندگي است که داراي مولفه‌هايي است و مولفه اصلي و اساسي آن تفکر و دانش اندوزي است. مقامي که قرآن براي کشف علم و دانش قائل است در هيچ جاي ديگري وجود ندارد.
وي افزود: در قرآن خداوند دانايان و نادانان را از يکديگر جدا مي‌کند. دانش از نگاه قرآن بسيار ارزشمند است ولي بايد دانش ما براساس تفکر و تعقل باشد. ما بايد خود را شاگرد هميشگي قرآن بدانيم. هر معرفتي که از طريق قرآن کسب شود معتبر و ارزشمند است.
دکتر فرهادي در خاتمه گفت: مطابق آيات قرآن انسان‌ها به هرکاري که اشتغال دارند بايد در صراط مستقيم قرار داشته باشند و علم آموزان هرگز نبايد نسبت به دانش خود مغرور شوند. حضور دانشجويان در اين دوره از مسابقات آن هم از 47 کشور جهان نويدبخش اين است که پيام قرآن در سطح جهان گسترش يافته و اميدواريم در اين ايام مبارک پيام وحدت‌بخش قرآن کريم در سراسر عالم گسترش پيدا کند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها